Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@04:44:28 GMT

بررسی آخرین وضعیت FATF با حضور دژپسند در مجلس

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۷۵۳۴

بررسی آخرین وضعیت FATF با حضور دژپسند در مجلس

آخرین وضعیت FATF و تأثیر آن بر حوزه بانکی در جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی با حضور وزیر اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جزئیات نشست صبح امروز (سه‌شنبه،27 آذر) این فراکسیون،گفت: جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با حضور دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ابتدای این جلسه، نمایندگان مردم در مجلس و اعضای فراکسیون به بیان مسائل پرداختند که مهم‌ترین آنها، خصوصی‌سازی در کشور و توجه بیشتر به عملکرد سازمان خصوصی‌سازی بود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: نمایندگان به موضوعاتی از جمله توجه ویژه به مبارزه با قاچاق کالا، حمایت از صندوق توسعه ملی براساس قانون، اولویت قرار دادن مبارزه با فساد اقتصادی و جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی، اهتمام در دریافت مالیات از گروه‌هایی که فرار مالیاتی دارند، نظارت کامل بر موضوعات حوزه ارز، مبادلات ارزی و جلوگیری از دلال‌بازی پرداختند.

نقوی‌حسینی اضافه کرد: مسائلی از جمله نظارت دقیق بر فروش کارخانه‌‌ها، شرکت‌ها و اموال دولتی که گاهی اوقات با قیمت‌های بسیار پایین و رانت، فروخته می‌شوند، آخرین وضعیت FATF و تأثیر آن بر حوزه بانکی، آزادسازی کالاها و اجناسی که در گمرک نگهداری می‌شود، اصلاح ساختار بانکی، ضرورت تقویت آن و همچنین تعیین تکلیف بدهی دولت به بانک‌ها در این جلسه مطرح شد.

صادقی: بسیاری از اعضای FATF برای خود حق شرط اعلام کردندحجت‌الاسلام صدیقی:‌ FATF خودتحریمی استگزارش: سرنوشت جنجالی‌ترین لایحه FATF چه شد؟

 

وی تأکید کرد:  آقای دژپسند در این جلسه اعلام کرد که اهتمام و برنامه ویژه‌ای در سالم‌سازی و فعال‌سازی خصوصی‌سازی‌ها داریم، همچنین در حوزه گمرک، طراحی‌های اساسی  صورت گرفته و به طور قطع در این حوزه شاهد تحولات خوبی خواهیم بود، قانونمندسازی و جلوگیری از فرار مالیاتی به صورت ویژه در دستورکار وزارت امور اقتصاد و دارایی قرار دارد و الکترونیک شدن نظام مالیاتی باید صورت گیرد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: وزیر امور اقتصاد و دارایی در ادامه نشست امروز، اعلام کرد که هوشمندسازی اقتصاد، گمرک الکترونیکی، مالیات الکترونیکی، خصوصی‌سازی الکترونیکی و اقتصاد هوشمند از اهداف وزارت امور اقتصاد و دارایی است، به نمایندگان مردم در مجلس قول می‌دهم که تا آخر دوره وزارت خودم، مالیات الکترونیکی می‌شود و فرار مالیاتی خاتمه می‌یابد.

نقوی‌حسینی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر امور اقتصاد و دارایی مطرح کرد که بانک‌ها و فعالیت‌های بانکی باید ساماندهی شوند. بانک‌ها بنگاه‌دار نیستند و لازم است که اموال خود را واگذار کنند، همچنین در خصوص FATF اعلام کرد که به دنبال پیگیری موضوع هستیم و موضوع را مدیریت کردیم. در زمینه پولشویی نیز محکم و استوار قدم برمی‌داریم و با آن مبارزه می‌کنیم.

انتهای پیام/

R1011202/P1360/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سید حسین نقوی‌حسینی فراکسیون نمایندگان ولایی نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فراکسیون نمایندگان ولایی نمایندگان مجلس مجلس دهم فراکسیون نمایندگان ولایی نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • جلسه بودجه به حدنصاب نرسید و تعطیل شد+اسامی غایبان
  • جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری