Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@01:19:01 GMT

افتتاح بخش نسخ خطی موزه ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۰۵۸۶

افتتاح بخش نسخ خطی موزه ارومیه

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: بخش نسخ خطی موزه ارومیه افتتاح شد و ۷۲ نسخه خطی در این بخش در معرض دید عموم قرار گرفت.

حسن سپهرفر،  معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: بخش نسخ خطی موزه ارومیه افتتاح شد و 72 نسخه خطی در این بخش در معرض دید عموم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به نسخ خطی این بخش اشاره کرد و افزود: نسخه های ارزشمندی از خطاطان بزرگ ایرانی از جمله گلستانه، وصال شیرازی و عماد الملک در این بخش قرار داده شد.

 

سپهرفر ادامه داد: همچنین مجموعه بسیار گرانقدری از وقف نامه ها، عقد نامه ها و مبایعه نامه ها برای بازدید عموم در این بخش وجود دارد.

 

وی دوره های این آثار را صفویه تا قاجار عنوان کرد و گفت: در طول تاریخ تمدن های زیادی به دلیل داشتن هنر کتابت مشهور شده اند اما تمدن اسلامی به علت بهره مندی از کاتبان توانمند و مشهور در این هنر زبان زد همگان است.

 

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به پیشینه فرهنگی، عملی و هنری ارومیه اشاره و تصریح کرد: در ارومیه بخاطر وجود شخصیت هایی همچون صفی الدین اورموی به عنوان یکی از بزرگترین خوشنویسان و خطاطان جهان اسلام باید این شهر را در ردیف مراکز تولید علم، فرهنگ و کتابت معرفی کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر ارومیه در جنوب و شمال استان و در نهاد کتابخانه های عمومی و کتابخانه مرکزی ارومیه کتاب های نفیس خطی دیگری وجود دارد که در صورت تجمیع آنها می توان مجموعه ای بی نظیر ایجاد کرد.

 

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس اصفهان ایران شب چله آیین شب یلدا حرم حضرت معصومه س اردبیل اسحاق جهانگیری همایش نسخ خطی آذربایجان غربی موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.
 
 ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.
 
علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن‌ها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل در ارومیه
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی