Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@10:21:56 GMT

مسابقه قرآنی مدهامتان در اردبیل برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۰۷۹۹

مسابقه قرآنی مدهامتان در اردبیل برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و تبیین ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی سیزدهمین دوره مسابقه قرآنی «مدهامتان» بهمن ماه در اردبیل برگزار می‌شود. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نادر سقاء بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی مسابقه قرآنی «مدهامتان» در اردبیل اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای برنامه‌های قرآنی مشارکت کمرنگی دارند و به ویژه مسابقات قرآنی مدهامتان نیز آن طور که باید مورد توجه واقع نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: دستیابی به نشر معارف قرآن کریم و آموزش قرائت قرآن مهم‌ترین هدف ما است و برگزاری این برنامه‌ها با مشارکت ائمه‌های جمعه استان مبنای کار قرار گرفته و ثبت بیش از 900 محفل طرح تلاوت نور در استان اردبیل تحقق یافته است و درصدد هستیم تا در دو هزار مسجد استان طرح تلاوت نور را همراه با اقامه نماز جماعت برگزار کنیم تا بتوانیم برپایی تلاوت قرآن کریم در تمامی مساجد استان را عملا تحقق بخشیم.

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در اردبیل برگزار می‌شوددوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در قم برگزار شدتیم ایران در مسابقات قرآنی کویت و اردن معرفی شد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: ترویج فعالیت‌ها و برنامه‌ّای قرآنی نباید بسنده به زمان و مکان خاصی باشد بلکه باید از هر فرصتی برای برگزاری مراسمات و محفل‌های انس با قرآن کریم استفاده کرده و طرح تلاوت نور رادر بیش از 75 محفل تفسیر روزانه در مساجد استان برپا کنیم.

سقاء از فعالیت 32 خانه نور در مناطق محروم استان خبر داد و اظهار کرد: اجرای برنامه‌های قرآنی و نشر و تبیین مفاهیم قرآنی در مناطق محروم استان جزو برنامه‌های اساسی ما است و برای تحقق اهداف مورد نظر استفاده از ظرفیت‌های موجود و نیز تعامل‌افزایی و همکاری‌های لازم مبنای کار قرار گرفته است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و تبیین ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی و طبق تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته سیزدهمین دوره مسابقه قرآنی «مدهامتان» بهمن ماه در اردبیل برگزار می‌شود که امید می‌رود همکاری مسئولان استانی در این زمینه مبنای کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه موسویان صبح دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با محوریت سیاست‌های ابلاغی در حوزه جوانی جمعیت که در ارومیه برگزار شد، گفت: مساجد در این زمینه می‌توانند به خوبی نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از مادران شاغل در محلات ۷۰ مهدقرآنی در مساجد استان فعالیت می‌کنند، گفت: اجرای طرح مادر کتابخوان و فرزند آگاه، برپایی موکب فرزند و مادری با محوریت تبیین ویژگی‌های حضرت زهرا (س) در فضاهای فرهنگی، برگزاری نشست تخصصی طلیعه کوثر با حضور مسئولین سمن‌های فعال سبک زندگی فاطمی، برپایی نمایشگاه من و کودکم از جمله اقداماتی است که در زمینه افزایش جمعیت در حال انجام است.

برگزاری پویش مهر فاطمی در آذربایجان غربی

وی برپایی کافه گفتگو و اعزام راوی به مدارس دخترانه برای بهبود دیدگان نسل جوان نسبت به موضوع‌های خانواده، برپایی جشن روز مادر در مهدهای قرآنی مساجد، برگزاری پویش مهر فاطمی، اهتمام برای آزادسازی مادران جرایم مالی غیرعمد به ویژه مادران باردار و دارای فرزند کودک، تجلیل از مادران شاغل به ویژه افراد فعال در حوزه جمعیت، برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی و توانمندی بانوان سرپرست خانوار از دیگر فعالیت‌های سازمان جامعه زنان سپاه استان است.

وی توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی بین مادران، تجلیل از پزشکان، پرستاران و بهیاران فعال در حوزه جمعیت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج آسان، اهدای جهیزیه به نوعروسان بی‌بضاعت، راه‌اندازی گروه‌های واسطه‌گری ازدواج، راه‌اندازی غرفه کودکان با بهره‌گیری از مشاوران جوان و اسلامی در حاشیه کارگاه‌ها، برپایی پویش بوسه بر دستان مادر، توزیع بسته‌های بهداشتی و فرهنگی در محلات، برگزاری اردوهای تفریحی، تجلیل از پایور خواهر دارای ۵ فرزند از دیگر برنامه‌های جوانی جمعیت جامعه زنان سپاه به شمار می‌رود.

برگزاری جشن وصال گروهی برای ۴۴ زوج با هدف ترویج ازدواج آسان

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزاری جشن وصال گروهی برای ۴۴ زوج با هدف ترویج ازدواج آسان، برگزاری کارگاه‌های جوانی جمعیت به صورت متناوب در طول سال، ارتباط مستمر با سمن‌های فعال در حوزه خانواده و فرزند، تهیه پوسترهای سرمایه‌های زندگی و توزیع در مکان‌های عمومی، تعامل با شهرداری ارومیه و الصاق پوسترها در ناوگان عمومی، برگزاری نشست‌های تخصصی جوانی جمعیت به صورت حضوری و مجازی برای نخبگان و تجلیل از مادر بسیجی دارای خانواده خوش جمعیت در حاشیه نشست‌ها، انتشار ویژه‌نامه جمعیت و تعامل با گروه‌های درون سازمانی و برپایی جشن ازدواج آسان برای زوج‌های روستایی را از جمله فعالیت‌های این حوزه عنوان کرد.

موسویان تهیه جهیزیه و مسکن برای زوج‌های کم‌برخوردار، توزیع کتاب با موضوع جمعیت و خانواده و فرزندآوری، راه‌اندازی پویش دیوارنویسی، برگزاری نشست‌های مجازی با هدف آموزش، پویاسازی شبکه‌های کنشگری در حوزه جمعیت و خانواده، دیدار با مادران خوش جمعیت، حمایت چهره به چهره از مادران کم‌برخوردار و پخش مستند «خونریزی» در پایگاه‌ها با هدف آشنا شدن مادران از عوارض مخرب سقط جنین را از دیگر برنامه‌های جامعه زنان سپاه در حوزه جمعیت عنوان کرد.

کد خبر 6098024

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • کدکاپ ۸ رویدادی برای ترویج برنامه‌نویسی در سراسر ایران
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی دانشجویی کدکاپ برگزار می‌شود
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر