Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@01:32:23 GMT

منیزیم تنظیم‌کننده ویتامین D در بدن

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۱۶۹۴

منیزیم تنظیم‌کننده ویتامین D در بدن

پزشکان در بررسی‌های اخیر خود مشاهده کردند که منیزیم به حفظ سطح مطلوب ویتامین D در بدن کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، یافته‌های بدست آمده حاکی از آن است که منیزیم نقش مهمی در پیشگیری از امراضی دارد که با سطح این ویتامین  در بدنمرتبط هستند.

به گفته متخصصان سلامت منیزیم وضعیت این ویتامین را در بدن بهینه کرده و میزان آن را در بدن افرادی که از کمبود ویتامین D رنج می‌برند افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین منیزیم باعث می‌شود سطح بالای این ویتامین در بدن افرادی که بیش از حد طبیعی ویتامین D دارند کاهش پیدا کند.

به گفته کارشناسان با تغییراتی در نوع مواد غذایی مصرفی می‌توان میزان دریافتی منیزیم را افزایش داد. از جمله خوراکی‌های حای سطح بالایی از منیزیم می‌توان به سبزیجاتی با برگ‌های تیره، غلات، شکلات تلخ، آووکادو و ماهی‌هایی همچون سالمون اشاره کرد.

به گزارش ان‌دی تی‌وی، متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: در برخی از افراد با وجود مصرف سطح بالایی از مکمل‌های ویتامین D، میزان آن در بدن افزایش پیدا نمی‌کند. کمبود منیزیم باعث می‌شود تولید ویتامین D و مسیر سوخت‌وساز آن متوقف شود.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منیزیم ویتامین ويتامين D

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد

برای رشد و تکامل عضلات وجود سطح کافی از ویتامین D اهمیت دارد. نبود مقادیر لازم از ویتامین D در بدن می‌تواند منجر به ضعیفی شود که فرد را مستعد ابتلا به بیماری، شکنندگی استخوان‌ها و سایر مشکلات جسمی دیگر می‌کند.

به گزارش روزنامه تایمزآو ایندیا، اما این پرسش مطرح است که وقتی سطح ویتامین D در بدن از میزان طبیعی خود فراتر رود چه اتفاقی می‌افتد؟

افزایش سطح کلسیم خون: از آنجایی‌که ویتامین D نقش کلیدی در جذب کلسیم دارد، سطح بالای این ویتامین به طور خودکار منجر به افزایش سطح کلسیم در بدن می‌شود. سطح بالای کلسیم با علائمی مانند ناراحتی گوارشی مانند حالت تهوع، یبوست و درد معده نشان داده می‌شود. سرگیجه، توهم، بی اشتهایی، سنگ کلیه، فشار خون بالا، کم آبی بدن و ناهنجاری‌های قلبی از دیگر علائم بالا بودن سطح کلسیم به حساب می‌آیند.

تغییر وضعیت روانی: از آنجایی‌که بالا بودن سطح کلسیم پیامد مستقیم وجود سطح بالایی از ویتامین D است، می‌تواند به تغییر وضعیت ذهنی و روانی منجر شود که با حالت گیجی، روان پریشی و افسردگی خود را نشان می‌دهد.

مشکلات کلیوی: مسمومیت با ویتامین D می‌تواند منجر به آسیب کلیه یا گاهی اوقات نارسایی آن شود. بالا رفتن سطح کلسیم ناشی از افزایش سطح ویتامین D منجر به از دست دادن آب بدن از طریق تکرر ادرار و انباشت کلسیم در کلیه‌ها می‌شود.

مشکلات گوارشی: علائمی مانند تهوع، استفراغ، یبوست، اسهال و کم اشتهایی همگی از پیامد‌های افزایش سطح کلسیم خون هستند و این علائم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. داشتن علائم گوارشی نشانه مسمومیت احتمالی ویتامین D است.

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • راه های افزایش گلبول های قرمز