Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی میرقاسم پور ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان  اظهار کرد: در استان گلستان ۴۸ دفتر فعال زیارتی وجود دارد که در هفت دفتر تلفیقی از برادران اهل سنت و شیعه وظیفه خدمت رسانی به زائرین را برعهده دارند.

وی افزود: در سال جاری حدود چهار هزار زائر از استان گلستان به سرزمین وحی مشرف شدند و در بین استان های کشور رتبه چهارم به لحاظ جمعیت حجاج به گلستان تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرقاسم پور ادامه داد: در سال ۹۶ حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر به عتبات عالیات اعزام شدند و طی ۹ ماهی که از سال جاری گذشته این آمار حدود ۱۰ هزار نفر بوده است.

وی گفت: با مستقر شدن کنسولگری عراق در شهر گرگان کار صدور ویزای زائرین اربعین حسینی با سرعت بیشتری انجام شد و به جرأت می توانم بگویم در کمتر از ۲۴ ساعت ویزا به دست زائرین می رسید.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: در کشور حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دارای فیش عمره مفرده هستند و در استان گلستان تاکنون ۱۱ هزار نفر از دارندگان فیش حج اطلاعات خود را در سامانه رزرو حج و زیارت به روز کرده اند.

کد خبر 4488675

منبع: مهر

کلیدواژه: بعثه مقام معظم رهبری حج و زیارت گلستان گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن

سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تأمین مسکن تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با کاربری مسکونی به صورت موردی یا معرفی ادارات راه و شهرسازی استان‌ها به ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد شد.

حسینی ادامه داد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع‌هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در این راستا تا کنون هزار ۱۱۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون به ۱۸۸ خانوار ایثارگر در استان گلستان زمین واگذار شده، گفت: ارزش ریالی این اراضی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

حسینی در انتها یادآور شد: گفتنی است آن دسته از ایثارگرانی که از خدمات دولتی، زمین شهری و مسکن دولتی استفاده نکردند مشمول این طرح می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • اعزام زائران به سفر حج از بوشهر ۴ و ۵ خرداد
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن