Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@03:33:13 GMT

در تلاطمات بازار، دولت کنار رانندگان می ماند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۲۰۰۴

به گزارش ایلنا؛ حسین فیروزی که در مراسم گرامیداشت ۲۶ آذر روز حمل و نقل، در جمع رانندگان استان، اظهار کرد: توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور وابسته به سیستم حمل و نقل آن است و بی توجهی به اقتصاد حمل و نقل، با رکود رشد اقتصادی مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: در شرایطی که کشور درگیر جنگ نرم ناشی از تحریم های اقتصادی است، فعالان اقتصادی از جمله رانندگان و کامیونداران، به مانند سربازانی فداکار در این جنگ پایدار ایستاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزی خاطرنشان کرد: تحریم ها، جنگ علیه تک تک مردم ایران است که اثرات آن کمتر از ریختن بمب بر سر مردم نیست و اگر بتوانیم ثروت های معنوی و سرمایه های اجتماعی مان را تقویت کنیم در این جنگ نیز پیروز خواهیم شد.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه توسعه راه ها بویژه راه های کردستان را یکی از مهمترین اقدامات دولت در این حوزه عنوان کرد.

فیروزی همچنین اتمام حفر تونل باغان مسیر سنندج مریوان و وجود مرز باشماق را زمینه ساز توسعه حمل و نقل و استفاده بهتر از ظرفیت مرز دانست.

وی همچنین به سفر اخیر استاندار کردستان و هیات اقتصادی همراه به سلیمانیه اشاره کرد و گفت: توسعه مبادلات مرزی محور مذاکرات بود تا کردستان و مرز باشماق به شاهراهی میان ایران با عراق و سوریه تبدیل شود.

در ادامه مراسم معاون استاندار به تلاطمات وارده به بازار  ناشی از نابرابری قیمت دلار و ریال اشاره و تاکید کرد: برای رفع مشکلات زمان لازم است و بدون تردید دولت در این زمینه در کنار شما و همکار شماست.

وی با یادآوری اینکه به دلایل تاریخی ظرفیت های کردستان فرصت شکوفایی نیافته و کشاورزی سنتی و صنعت نوپای استان نیز خدمات ضعیف و کم سود با درآمد کم در پی داشته، افزود: اگر رانندگان کالا را به موقع به استان نرسانند قیمت ها افزایش می یابد و سفره مردم کوچکتر می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خطاب به رانندگان گفت: باید قراردادی دوطرفه ببندیم که نمایندگان دولت در استان، مشکلات رانندگان را نه در شعار که در عمل، منعکس و پیگیری کنند و در مقابل رانندگان نیز با تلاش خود اجازه ندهند اقتصاد و مردم استان دچار آسیب شوند.

فیروزی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ۴۰ ساله شدن انقلاب اسلامی ایران، حضور موثر نقش آفرینان حمل و نقل جاده ای بخصوص رانندگان را در ایجاد امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور در این سالها قابل تقدیر و تکریم دانست و این فداکاری، حمیت و عِرق را فراموش نشدنی خواند.

وی در پایان وحدت و همدلی رانندگان در یاری رسانی به مردم آسیب دیده از زلزله سال گذشته کرمانشاه را گواه نوعدوستی، ایثارگری و میهن پرستی این قشر زحمت کش ستودنی دانست.

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد کشور حمل و نقل دولت رشد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

استاندار مازندران گفت: با شناسایی چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران، برای حل اجرایی آن اقدام عملی مناسبی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه رشد اقتصادی این استان در ساری با بیان این‌که تکالیف دستگاه‌های دولتی مازندران برای رشد اقتصادی مشخص شد، اظهار کرد: برای تحقق برنامه‌های دولت جهت دستیابی به رشد اقتصادی و تحقق شعار سال در این استان تلاش مضاعف انجام می‌شود. ‎

وی با تاکید بر این‌که برای گام نخست چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی استان شناسایی شد و اقدام عملی برای حل آن اجرایی می‌شود، گفت: در سال گذشته برای دست‌یابی به رشد اقتصادی اقدامات خوبی در مازندران انجام شد اما هنوز با برنامه‌های دولت فاصله داریم.

استاندار مازندران از واکاوی ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش‌روی رشد اقتصادی این استان عنوان و مطرح کرد: بر اساس اولویت‌های تعیین شده با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های موجود موانع تولید یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

نوری با بیان این‌که از هفته آینده برای گره‌گشایی رفع موانع تولید با اولویت کشاورزی با حضور دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود، افزود: این رویه برای دیگر اولویت‌های توسعه مازندران ادامه‌دار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه تکالیف دستگاه‌های دولتی در خصوص دستیابی به رشد اقتصادی به صورت منطقه‌ای، شهرستانی و زنجیره‌ای مشخص شد، خاطرنشان کرد: اگر اختلافی بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد با برگزاری این نشست‌ها موانع برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: برای دستیابی به رشد اقتصادی و تحقق شعار سال بر اساس برنامه‌های دولت، تلاش مضاعفی در مازندران انجام می‌دهیم.

کد خبر 747971

دیگر خبرها

  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ضرب‌الاجل مجلس برای دولت/منتظر مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان