Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@18:05:39 GMT

موگرینی: بدون برجام مذاکره با ایران سخت‌تر است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۲۰۲۴

موگرینی: بدون برجام مذاکره با ایران سخت‌تر است

ساعت24-مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که بدون برجام مذاکره با ایران درباره موضوعات دیگر سخت‌تر خواهد بود.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس عدم اشاعه و خلع سلاح اتحادیه اروپا در سخنرانی آغازین خود گفت: امنیت باعث نمی‌شود که دستاوردهای گذشته را نابود کنیم، به‌ویژه وقتی به دلایل سیاسی حاصل شده باشد، بلکه باید با صبوری و اشتیاق بر اساس آن (دستاورد) ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موگرینی ادامه داد: من بر این باورم که امنیت امروز، بیش از هر زمان دیگری نیازمند خلع سلاح و عدم اشاعه است. ما ساده و بی‌تجربه نیستیم. گاهی اوقات اروپایی‌ها بی‌تجربه و ساده تلقی می‌شوند اما برعکس، ما عملگرا و واقع بین هستیم.

وی تصریح کرد: من معتقدم که ما خودمان زخم جنگ و نابودی را روی پوستمان حس کرده‌ایم و به همین دلیل است که می‌دانیم در شرایط دشوار عملگرایانه‌ترین کاری که می‌توان انجام داد این است که سرسختانه به تلاش ادامه دهیم تا به بلند پروازانه‌ترین اهداف دست یابیم. امروز این هدف، جهانی عاری از سلاح هسته‌ای است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: می‌دانم که این کار ممکن به نظر نمی‌آید و حتی غیرممکن به نظر می‌رسد اما توافق هسته‌ای با ایران نیز غیرممکن به نظر می‌آمد.

موگرینی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: بدون برجام مذاکره با ایران درباره برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌اش سخت‌تر خواهد بود نه راحت‌تر.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به این ترتیب سطح امید به زندگی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی ۰.۹ افزایش یافته است.

بنا به اعلام اداره آمار اروپا سطح امید به زندگی در ۱۵ کشور عضو اتحادیه از میانگین کشور‌های عضو بیشتر است. بیشترین سطح امید به زندگی در سال ۲۰۲۳ مربوط به اسپانیا با ۸۴ سال است. 

ایتالیا و مالت به ترتیب با ۸۳.۸ و ۸۳.۶ سال در جایگاه‌های دوم و سوم در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قرار دارند. 

در مقابل پائین‌ترین سطح امید به زندگی در میان اعضای اتحادیه در بلغارستان با ۷۵.۸ سال، لتونی با ۷۵.۹ سال و رومانی با ۷۶.۶ سال ثبت شده است. 

سطح امید به زندگی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته ۰.۲ بیشتر از سطح آن در دوران پیش از همه‌گیری کرونا بود.

این در حالی است که میزان امید به زندگی در ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به دوران پیش از شیوع بیماری «کووید ۱۹» افزایش یافته است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • هیئت مذاکره‌کننده حماس در قاهره، امشب عازم دوحه می‌شود
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد