Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - در جلسه کمیته حریم آثار ملی غیرمنقول محدوده حریم و ضوابط حفاظتی 19 بنای تاریخی دو استان سمنان و مازندران از سوی اعضای این کمیته مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، جلسه کمیته حریم آثار ملی غیرمنقول با حضور کارشناسان ارشد میراث فرهنگی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«فرهاد نظری» مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی با اعلام این مطلب گفت: در جلسه کمیته حریم آثار ملی غیرمنقول محدوده حریم و ضوابط حفاظتی 19 بنای تاریخی شامل مسجد، آب انبار، بقعه، خانه حمام، مدرسه، ساختمان شهرداری و شهربانی مطرح شد که تمامی پرونده از سوی کارشناسان و صاحبنظران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
به گفته وی از استان سمنان محدوده حریم 5 اثر شامل خانه حشمت اللشکر، دو مسجد امام حسین (ع) و امام هادی (ع)، آب انبار و بقعه پیر غریب شهرستان سرخه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
نظری اعلام کرد در استان مازندران نیز پرونده تعیین حریم 14 اثر متعلق به 5 شهرستان بابل، آمل، ساری، قایمشهر، محمود آباد در حالی مورد بررسی اعضای کمیته آثار ملی غیر منقول قرار گرفت که با نظر کارشناسان، حریم 13 اثر مورد تصویب قرار گرفت.
حرایم بناهای مصوب استان مازندران شامل خانه های منوچهری، قریشی و شفاهی در آمل، حمام های درویش علی خان و صادق خان و اصفهانی در ساری، حمام های پور خیل ارطه، ساختمان شهرداری و مدرسه های شهید صمصام ومری در قایمشهر، مسجد آیت ا.. عدنانی و بی سر تکیه در بابل و همچنین حمام شومیا و مدرسه ندای آزادی در شهرستان محمود آباد است.

فراهنگ **1085**1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان

سرپرست مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان از بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان خبر داد.

محمودرضا دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمنان اظهار کرد: بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان توسط عوامل مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان آغازشده است.

وی افزود: شهرداری سمنان تسهیلات و مشوق‌های ویژه‌ای برای بازآفرینی با تاکید بر بازسازی، بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده شهری و خانه‌های قدیمی و تاریخی ارائه می‌دهد.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: در شهر سمنان ۵۷۳ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد میانی وجود دارد.

سرپرست مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در بازآفرینی شهری، باعث رشد و ارتقای سطح کیفی سیما و منظر شهری خصوصاً در محدوده بافت تاریخی می‌شود.

کد خبر 750843

دیگر خبرها

  • لزوم حفظ حریم مادی‌ها و انهار در ناژوان
  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • ترک‌خوردگی‌ها و فرونشست عجیب نقش جهان
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است