Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@04:46:58 GMT

هشدار یار صمیمی اسد به دشمنان سوریه

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۲۳۰۲

ولید معلم، وزیر امور خارجه و معاون نخست‌وزیر سوریه، طی دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاه دمشق گفت: کشور‌هایی که علیه سوریه توطئه‌چینی کرده‌اند هنوز هم بهای سیاست‌های خود پرداخت می‌کنند و اکنون دچار افزایش میزان بی‌کاری، تورم و تفرقه سیاسی و اجتماعی درون این کشور‌ها و بین خودشان شدند.

وزیر امور خارجه سوریه در ادامه اظهاراتش اعلام کرد سفر عمر بشیر، رئیس جمهور سودان، به دمشق گامی در چارچوب شکست محاصره تحمیل شده علیه سوریه شمرده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلم افزود: دولت به دنبال اعمال کل حاکمیت خود بر تمام خاک جمهوری عربی سوریه است. اولویت رهبری سوریه، آزادسازی ادلب از چنگ گروه‌های تروریستی است.

وی درباره اوضاع در شمال شرق سوریه تاکید کرد هیچ کس در این کشور حتی حرف زدن درباره وجود موجویت مستقل یا فدرال را قبول نمی‌کند و هیچ راهی دیگر جز بازگشت به وطن که آغوشش را به روی تمام فرزندان خود باز کرده، نیست.

وزیر خارجه سوریه به اهمیت برگزاری نشست کمیته مشترک سوری و روسی در دمشق و نشست‌های مهم که به دنبال ایجاد یک راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که در چارچوب روابط سیاسی و نظامی با روسیه باشد، اشاره کرد.

معلم در ادامه به هماهنگی دائم بین سوریه و روسیه در این خصوص اشاره کرد و گفت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، و تروریست‌ها به توافق سوچی پایبند نیستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر امور خارجه معاون سوریه تورم سیاسی و اجتماعی امور خارجه رئیس جمهور دولت خاک فرهنگی و اجتماعی روسیه رجب طیب اردوغان سوریه وزیر امور خارجه ولید معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه با همتای خود از کشور بولیوی دیدار و گفتگو کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با وزیر خارجه بولیوی تاکید کرد که در مسکو از تمایل کشور بولیوی برای پیوستن به گروه «بریکس» حمایت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که روسیه تا نشست بعدی بریکس تلاش خواهد کرد تا کشورهایی که علاقمند به پیوستن به گروه بریکس هستند، بتوانند به عضویت آن درآیند.

کشورهای گرروه بریکس که در ابتدا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، در ماه آگوست گذشته از شش کشور دیگر دعوت کرد تا به این گروه بپیوندند؛ گروهی که هدف آن مقابله با سلطه نظم جهانی به رهبری آمریکاست. روسیه گروه بریکس را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد و در حال حاضر ۴۲ درصد از جمعیت جهان، ۳۰ درصد از جغرافیای جهانی و ۲۴ درصد از تولید اقتصادی جهانی را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6089202

دیگر خبرها

  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق