Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:27:39 GMT

ایده های فنآورانه باید کاربردی و ثروت آفرین باشد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۲۳۴۳

ایده های فنآورانه باید کاربردی و ثروت آفرین باشد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی قزوین در مراسم اختتامیه جشنواره ایده های برتر که در محل پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین برگزار شد اظهارداشت: بخشی از مشکلات حوزه تولید استانی و برخی کشوری است و باید به گونه ای عمل کنیم تا بخش عمده آنها در محل حل شود.

وی بیان کرد: کسانی که در حوزه تجارت فعالیت می کنند رویکرد اقتصادی و سودآوری دارند و اگر ایده و طرحی مقرون به صرفه نباشد از آن استقبال نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: اقدامات پژوهشی باید سودآوری لازم را داشته باشد تا بتواند مورد حمایت بخش خصوصی و تجار و بازرگانان قرار گیرد و احتمال تبدیل به ثروت را داشته باشد.

وی اضافه کرد: باید خروجی دانشگاه بتواند نیاز صنعت را حل کند و پایان نامه ها،مقالات تحقیقی و پژوهشی کاربردی باشد و تلاش دانشگاهها و پارکها به محصول و تجاری سازی منجر شود.

کشاورز قاسمی یادآورشد: مهمتربن مشکل واحدهای صنعتی فروش محصول است و اینکه یک ایده داده شود اما محصول یا مشتری نداشته باشد منطقی نیست لذاباید ایده ها مشتری محور باشد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: امروز دولت باید خریدار عمده محصولات دانش بنیان باشد برای نمونه ما مشکلاتی چون ریزگرد، آلودگی صوتی و هوا داریم و باید پرسید چه کسی آنرا می تواند حل کند که به نظر می رسد بهترین افراد برای حل این مسائل شماایده پردازان هستید.

کشاورز قاسمی گفت: در حال حاضر کمبود آب داریم و در حوزه انرژی، نفت، گاز، محیط زیست با چالش مواجهیم وباید شرکت های دانش بنیان به کمک آمده و برای حل آنها راهکار ارائه دهند.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: از دانشگاهها انتظار داریم نگذارند خام فروشی در برخی محصولات صورت گیرد و کمک بخش خصوصی باشند تا اطمینان لازم داده شود که محصول به تولید برسد و سودآور باشد.

وی اضافه کرد: در صنایع استان ۱۲۹۰ نوع محصول تولید می شود که بر اساس جی دی پی لازم است موضوعات مهم استخراج و به دانشگاه اعلام شود تا پس از بررسی مشخص شود دانشجویان و ایده پردازان چقدر می توانند به ما کمک کنند.

کشاورز قاسمی اظهارداشت: فناوران باید در فعالیت های خود مشتری مدارانه نگاه کنند و در این میان بخش خصوصی آماده همکاری است تا ایده ها به محصول و ثروت برسد.

در ادامه از ۲۴ محصول تجاری سازی شده در پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین رونمایی شد.

کد خبر 4488886

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی قزوین هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری قدرت ساز و ثروت ساز است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در آیین اختتامیه همایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای که عصر امروز در اصفهان برگزار شد، گفت: خداوند را باید شاکر باشیم که با دوراندیشی فوق العاده، حکیمانه، مستمر، پایدار و بدون توقف مقام معظم رهبری، توسعه علمی فناوری کشور به عنوان یک نعمت بزرگ برای این ملت وجود دارد و تاکید ایشان در حوزه‌های نوین و فناوری هسته‌ای به ویژه، برای کشور یک فرصت بی‌نظیر به خصوص برای اهل تحقیق و پژوهش است.

وی افزود: در ۲۱ خرداد سال گذشته که خدمت ایشان شرفیاب شدیم، رهبر انقلاب فرمودند: صنعت هسته‌ای برای کشور آبرو است و در سطح بین‌المللی نیز برای جمهوری اسلامی ایران اعتبار بین المللی است.

معاون‌رییس جمهور تصریح کرد: چرخه نوآوری، چرخه‌ای است که شما در آن می‌توانید ایده را به محصول تبدیل کنید. وقتی قدرت تغییر ایده به محصول را دارید می‌توانید در کیفیت زندگی مردم جامعه خودتان تاثیرگذار باشید و قادر هستید که بنیان‌های اقتصاد ملی را مستحکم کنید. قادر هستید که به معنای واقعی کلمه زنجیره ارزش را بر پایه علم و دانش تقویت کنید و به معنای حقیقی کلمه اقتصاد دانش بنیان به وجود آورید.

وی افزود: اقتصاد دانش بنیان تراوش و جوشش و تلاش و فعالیت‌های علمی بدون توقف است که همواره زایش فناوری دارد و فناوری را می‌تواند به سیستم و سامانه تبدیل کند و ارزش آفرینی اجتماعی و اقتصادی آن را مردم شاهد باشند.

اسلامی‌گفت: این مسیری است که مقام معظم رهبری به برکت انقلاب و آرمان‌های شهدا برای مردم ایران ایجاد کردند و سازمان انرژی اتمی یکی از ثمرات این نگاه و این تفکر و راهبرد در عرصه ملی است. باید این را قدر بدانیم و تلاش خودمان را بی‌وقفه گسترش دهیم.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در این شرایطی که مشاهده می‌کنید با مخالفت‌ها، مزاحمت‌ها، تحریم‌ها، تخریب، ترور، عملیات خرابکاری صنعتی همواره دشمنان ما که این دشمن فرضی نیستند و یک واقعیت انکارناپذیر هستند، بتواند مسیر ما را ناهموار کنند که به موفقیت و نتیجه نرسیم و اگر می‌خوایم به نتیجه برسیم با مسدود کردن مسیرهای دستیابی ما پرهزینه باشد و ما از تحقق پیشرفت خودمان ناتوان باشیم.

وی افزود: شعار آمریکایی‌ها که سردمدار نظام سلطه هستند، پیشتازی برای پیشوایی است. در منافع ملی آن‌ها قید شده است که جغرافیا ندارد و جغرافیای آنان نامحدود و به معنای کل جهان است.

اسلامی گفت: پرچمداری برای پیشوایی محور اساسی قدرت‌سازی و فناوری‌های ثروت ساز است. فناوری قدرت ساز و ثروت ساز است که آقایی و سروری می‌آورد. ذخایر زیرزمینی در یک دوره می‌توانست قدرت ساز باشد؛ امروز قدرت در این عناصر تعریف شده است و برای این جنگ صورت می‌گیرد. از همه ابزارها نیز استفاده می‌شود برای اینکه رقیبی باقی نماند. منطق آنان قلم کردن پاها و خلع سلاح است و ابزارش نیز تحریم است.

وی در ادامه گفت: نظام بین الملل تحت سلطه آنها است. استانداردهای دوگانه نیز وجود دارد که از حقایق امروز جهان ما است.

کد خبر 6100795 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • قدرت هسته‌ای، ثروت‌ساز و اقتدار آفرین است / آژانس در حوزه این تکنولوژی همکاری نمی‌کند
  • قدرت هسته‌ای، ثروت ساز و اقتدار آفرین است/آژانس در حوزه این تکنولوژی مطلقاً همکاری نمی‌کند
  • فناوری قدرت ساز و ثروت ساز است
  • چرخش تحول‌آفرین از مقاله‌گرایی غیرهدفمند به پژوهش‌های کاربردی و تقاضامحور
  • نصر اصفهانی: نوابغ و فرهنگ نخبگانی نخستین گام ایده‌پردازی هستند
  • فناوری ساخت یک رویا/نوابغ و فرهنگ نخبگانی یک جامعه اولین گام ایده پردازی هستند
  • مزارع چند کشاورز در ۳ روستای پاکدشت در پی سیلاب آسیب دید
  • خیرین مدرسه‌ساز بزرگ‌منش و اثرگذار هستند
  • انتخابات ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • بگومگوی ثریا قاسمی با صادق قطب‌زاده