Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@03:28:26 GMT

ایده های فنآورانه باید کاربردی و ثروت آفرین باشد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۲۳۴۳

ایده های فنآورانه باید کاربردی و ثروت آفرین باشد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی قزوین در مراسم اختتامیه جشنواره ایده های برتر که در محل پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین برگزار شد اظهارداشت: بخشی از مشکلات حوزه تولید استانی و برخی کشوری است و باید به گونه ای عمل کنیم تا بخش عمده آنها در محل حل شود.

وی بیان کرد: کسانی که در حوزه تجارت فعالیت می کنند رویکرد اقتصادی و سودآوری دارند و اگر ایده و طرحی مقرون به صرفه نباشد از آن استقبال نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: اقدامات پژوهشی باید سودآوری لازم را داشته باشد تا بتواند مورد حمایت بخش خصوصی و تجار و بازرگانان قرار گیرد و احتمال تبدیل به ثروت را داشته باشد.

وی اضافه کرد: باید خروجی دانشگاه بتواند نیاز صنعت را حل کند و پایان نامه ها،مقالات تحقیقی و پژوهشی کاربردی باشد و تلاش دانشگاهها و پارکها به محصول و تجاری سازی منجر شود.

کشاورز قاسمی یادآورشد: مهمتربن مشکل واحدهای صنعتی فروش محصول است و اینکه یک ایده داده شود اما محصول یا مشتری نداشته باشد منطقی نیست لذاباید ایده ها مشتری محور باشد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: امروز دولت باید خریدار عمده محصولات دانش بنیان باشد برای نمونه ما مشکلاتی چون ریزگرد، آلودگی صوتی و هوا داریم و باید پرسید چه کسی آنرا می تواند حل کند که به نظر می رسد بهترین افراد برای حل این مسائل شماایده پردازان هستید.

کشاورز قاسمی گفت: در حال حاضر کمبود آب داریم و در حوزه انرژی، نفت، گاز، محیط زیست با چالش مواجهیم وباید شرکت های دانش بنیان به کمک آمده و برای حل آنها راهکار ارائه دهند.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: از دانشگاهها انتظار داریم نگذارند خام فروشی در برخی محصولات صورت گیرد و کمک بخش خصوصی باشند تا اطمینان لازم داده شود که محصول به تولید برسد و سودآور باشد.

وی اضافه کرد: در صنایع استان ۱۲۹۰ نوع محصول تولید می شود که بر اساس جی دی پی لازم است موضوعات مهم استخراج و به دانشگاه اعلام شود تا پس از بررسی مشخص شود دانشجویان و ایده پردازان چقدر می توانند به ما کمک کنند.

کشاورز قاسمی اظهارداشت: فناوران باید در فعالیت های خود مشتری مدارانه نگاه کنند و در این میان بخش خصوصی آماده همکاری است تا ایده ها به محصول و ثروت برسد.

در ادامه از ۲۴ محصول تجاری سازی شده در پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین رونمایی شد.

کد خبر 4488886

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی قزوین هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی

قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مسابقات کشتی فرنگی جام تختی به بهترین نحو برگزار شد
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • دیدگاه مکاتب فلسفه یونانی درباره سعادت انسان
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • نگاه تمدن آفرین در عرصه معماری و شهرسازی و بازآفرینی لازم است
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • خدمت به خاندان اهل بیت علیهما السلام عزت آفرین است