Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان از استاندار اختیارات بیشتری برای فرمانداران مرزی خواستار شد و گفت: برای ساماندهی مرزها باید به فرمانداران اختیارات بیشتری داده شود. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در سمینار فرمانداران استان سیستان و بلوچستان که با حضور فرمانداران و برخی مسئولان استانی در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شما فرمانداران متولیان امور مردم و نماینده نظام و تجلی و تبلور نظام جمهوری اسلامی ایران هستید و هر رفتاری که می کنید به پای نظام نوشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: همه مردمی که در مقابل خداوند کرنش می‌کنند و اصول و مبانی دین را پذیرفتند، هم دین و آیین ما هستند و شما مسئولان به جهت انتقادی که از وضعیت و کمبودهای جامعه دارند به صرف انتقاد کردن, حق طرد کردن آنها را ندارید زیرا اساس دین، شما نیستید که مردم را به بهانه قبول نداشتن تفکر و بینش خود طرد کنید.

وی داشتن سعه صدر را از مهم‌ترین وظایف مدیریتی بیان کرد و افزود: داشتن سعه صدر و تحمل بالا و منتقدین را با ملاطفت تمام پذیرفتن از جمله وظایف یک مدیر است و ما مسئولان باید ظرفیت خود را برای استقبال از انتقاد مردم بالا ببریم.

امام جمعه زاهدان همچنین با اشاره به نهضت مطالبه‌گری که به زبان رهبر فقید انقلاب در جامعه در حال رشد است، بیان داشت: سعی کنیم با مردم نشست و برخاست بیشتری داشته باشیم و قبل از اینکه تهاجم مطالبات به سمت و سوی کاری ما بیاید خود به عنوان مسئولان این نظام به سوی مردم برویم و با مردم جلسات پرسش و پاسخ بگذاریم و مشکلات استان و حتی کشور را در حد امکان با مردم در میان بگذاریم تا مردم بدانند برخی از قول‌هایی که داده شده و قابل اجرا نیست ناشی از ضعف ما مسئولان نیست بلکه ناشی از عدم اعتبارات و موقعیت‌های پیش آمده است؛ زیرا معتقدم مردم قدرت ما هستند و با ما مشارکت و همسویی دارند و مشکلات را درک خواهند کرد.

کردستان| مشکلات مرز باشماق بررسی و برطرف شوندکردستان|520 هزار دلار ارز قاچاق در نوار مرزی مریوان کشف شدگیلان|‌ واردات کالا از مرز آستارا 40 درصد کاهش یافت

آیت‌الله سلیمانی با خطاب به فرمانداران ضمن بیان این مطلب که ما همیشه مدیون و شرمنده مردم هستیم؛ تصریح کرد: این مسئولیت امانت و نعمتی است که خداوند در اختیار شما قرار داده و آزمونی است که باید از آن سربلند بیرون بیایید.

وی افزود: درخواست‌ها و نیازمندی‌های مردم به سمت شما نعمت خداوند است و خدا سرنوشت بندگانش را به دست شما گره زده و اگر شما از سر غرور با مردم رفتار کنید قطعاً این نعمت از شما گرفته خواهد شد لذا سعی کنید باعث زینت جامعه باشید.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین در این نشست اظهار داشت: امروز باید ظرفیت‌ها را در طبق اخلاص بریزید و نوعی از مدیریت را در استان برنامه‌ریزی کنید که باعث خودکفایی استان شود.

سلیمانی از وجود مرزها به عنوان یک فرصت نام برد و اظهار داشت: مرز برای مردم این استان تهدید نیست بلکه یک فرصت است بنابراین توصیه من به مسئولان برنامه‌ریزی صحیح در جهت فعال کردن مرزها است و برخی مسائل باید در درون خود استان مدیریت شود زیرا از بیرون کسی نمی‌تواند چاره‌اندیشی کند مگر خود شما مسئولان.

وی با بیان این موضوع که همه مدیریت‌ها را نباید از مرکز توقع داشت، افزود: باید سعی کنید جلسات و سمینارها را به صورت سیار و منطقه‌ای برگزار کنید و در تمام نقاط استان تعادل و توازن برای سرکشی به مشکلات مردم برقرار شود و مردم بدانند که شما مسئولان دلسوزانه درصدد رفع مشکلات آنها هستید.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان از استاندار اختیارات بیشتری را برای فرمانداران مرزی خواست و تصریح نمود: برای ساماندهی مرزها باید به فرمانداران اختیارات بیشتری داده شود و امیدواریم در آینده شاهد تحول جدی در مدیریت موجود استان باشیم.

انتهای پیام/ن

R7843/P1361/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

: تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم

 حجت الاسلام علی موحدی راد  اظهار کرد: زمانی که برای آئین معارفه به سیستان و بلوچستان رسیدم مردم این استان با چهره های بشاش و مصمم و با آغوش گرم به استقبال بنده آمدند انصافا احساس کردم به وطنم برگشته ام، با توجه به اینکه مردم هر استانی می‌خواهند مدیری که منصوب می‌شود از خودشان باشد بنده نیز سعی می‌کنم به صورت مضاعف و بیش از یک هموطن در این استان کار و تلاش کنم چرا که مردم صبور، فهیم، ولایتمدار، قانع و بصیر استان شایسته خدمات بیشتری هستند.

وی بیان کرد: اولین و بزرگترین مولفه در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سیستان و بلوچستان بحث امنیت است، به اصطلاحی سرمایه ترسو است زمانی‌که در رسانه ها اعلام می شود امروز قرار است اتفاقی بیفتد بازار طلا، دلار دچار نوساناتی می‌شود که این امر را در همه دنیا مشاهده می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: پس از برخی از اتفاقات اخیر در استان متاسفانه برخی از سرمایه گذاران سرمایه خود را از این منطقه خارج کردند همچنین برخی از سرمایه گذاران هم که قصد سرمایه گذاری در این استان را داشتند فعلا از این اقدام منصرف شدند تا ببینند اوضاع این استان چگونه پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه خروج سرمایه از سیستان و بلوچستان نبود اشتغال، فقر، بیکاری، جرم، جنایت و زندان را به دنبال دارد تصریح کرد: اگر کسی ادعا دارد من بلوچ یا سیستانی هستم باید دست به دست هم امنیت استان را پایدار کنند.

حجت الاسلام موحدی راد خاطرنشان کرد: کسی که از ترور و تروریست حمایت می‌کند و حاضر نیست یک سری از اقدامات را محکوم کنند به دورغ و کذب نام بلوچ را می‌آورند اگر عزت مردم بلوچ و سیستانی را بخواهند قطعا این اقدامات را محکوم و در برابر آن سکوت نمی‌کنند.

وی گفت: برخی از افراد از یکسری موضوعاتی که در استان اتفاق می افتد در برخی از مناطق حمایت می‌کنند این نظام؛ نظام صبور و مقتدری است باید از روزی ترسید که آن روی سکه را به شما نشان دهند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: اسرائیل و آمریکا عملیات خود را مخفیانه، آرام و بی سر و صدا انجام می‌دهند که بعد صدای آن به گوش دیگران می‌رسد اما بعد از واقعه کنسولگری ایران، از رهبر معظم انقلاب گرفته تا سایر رده‌های نظامی و انتظامی همه مردم اعلام کردند این اقدام را بی جواب نمی‌گذارند.

وی تصریح کرد: اسرائیل، آمریکا، فرانسه، انگلیس، دولت های غربی و اروپایی با همکاری بعضی از کشورهای عربی بی غیرت آمدند دست به دست هم دادند که اجازه ندهند حریم هوایی و زمینی فلسطین که به دست رژیم غاصب افتاده مورد هجمه و حمله قرار گیرد.

حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: در گذشته اگر آمریکا می‌گفت ناو جنگی خود را می‌خواهد به حرکت در بیاورد در بعضی از کشورها دولتی هایشان و رئیس جمهورها عوض می‌شدند اما ایران رژیم غاصب صهیونستی را تنبیه کرد و هدف ایران تخریب و یا کشته شدن افراد نبوده بلکه می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم صبر و شکیبایی این نظام حد و حدودی دارد همچنین می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم این لایه های شما در قبال هوشمندی و اقتدار سربازان پر افتخار این نظام چیزی نیست.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتداری که دارد، همه دنیا را مات و مبهوت اقتدار خود کرد که می‌تواند در مقابل خود فروخته‌ها کوتاه نیاید اما این صبر از سر تعقل و هوشمندی است که شاید افراد غفلت زده به آغوش نظام برگردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان