Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: نگاه ویژه‌ای به تشکل‌ها داریم چون آنها طرح‌های مناسبی را در چرخه تولید تا صادرات محصولات انجام می‌دهند و نقش مؤثری در توسعه اقتصادی استان دارند. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ استانها نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامرضا قوسی در سفر به آبیز و زیرکوه و در جریان بازدید از چند پروژه و طرح کشاورزی اظهار داشت: نقش کشاورزی و تولیدکنندگان این بخش بسیار مهم و حیاتی است و هدف اصلی ما افزایش و بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه هدف کشاورزی است که این امر باعث جلوگیری از مهاجرت مردم به شهرها می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای پیشبرد اهداف باید در نوع مدیریت تغییر ایجاد کرد چرا که با وجود خشکسالی‌های چندین ساله یا خرده مالکی در بعضی شهرها و روستاها نمی‌توان کشاورزی را رها کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به تغییر رویه در نگاه مدیریتی اشاره و عنوان کرد: مدیریت جدید یعنی استفاده از دانشی که کسب کرده‌ایم و تجربه و دانش بومی هر منطقه که طی سال‌ها به دست آمده است.

قوسی به تلفیق علم و تجربه تأکید کرد و اظهار داشت: کشاورزان و بهره‌برداران باید درخواست کلاس‌های آموزشی و ترویجی داشته باشند که با علم روز در راستای پیشرفت و بهره‌برداری از تولیدات کشاورزی  گام بردارند.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی به شدت از اینگونه طرح‌هایی که زنجیره تولید تا سفره را کاهش می‌دهند، حمایت می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تشکل‌ها می‌توانند نقش موثری در راستای کشاورزی داشته باشند افزود: نگاه ویژه‌ای به تشکل‌هایی داریم که طرح‌های مناسبی را در چرخه تولید تا صادرات انجام می‌دهند.

تشکل‌های کشاورزی در قزوین تقویت شوند

تسهیلات کم‌بهره برای تشکل‌های کشاورزی استان اردبیل ارائه می‌شود

```پرداخت 66 هزار میلیارد ریال تسهیلات با سود 4 درصد به تشکل‌های کشاورزیقوسی ضمن تأکید بر حمایت همه جانبه از پروژه‌هایی که ضریب تبدیل بالایی داشته باشد عنوان کرد: از تشکل‌ها و بهره‌بردارانی که برای پیشرفت کشاورزی منطقه گام برمی‌دارند و آنها که بتواند در مدت زمان کوتاهی دام را وارد بازار کنند حمایت جدی می‌کنیم.

وی تشریح کرد: یکی از اهداف ما این است که تغذیه مناسبی را برای دام استان دنبال کنیم و پیگیر آن هستیم که نهاده‌ها به موقع به دست بهره برداران کشاورزی رسانده شود.

انتهای پیام/ ع

R41348/P1494/S6/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی