Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@10:52:17 GMT

برگزاری اولین همایش ملی عناب اردیبهشت ماه ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۳۱۲۳

برگزاری اولین همایش ملی عناب اردیبهشت ماه ۹۸

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: اولین همایش ملی عناب با هدف معرفی این محصول استراتژیک، معطوف کردن توجه مسئولان و قدم گذاشتن در فرآیند فرآوری عناب، 8 و 9 اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،لیلا محمودی معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی در دو زمینه فعالیت، تولید و بهینه سازی گیاهان دارویی با تاکید بر عناب، زرشک و زعفران و آسیب‌های اجتماعی از معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی کشور با توجه به پتانسیل‌ها و نیازمندی‌های منطقه مجوز فعالیت دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کشت بافت عناب با هدف تولید تجاری و بهینه‌سازی تولید زعفران، مشارکت و ارائه مشاوره به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در انجام پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی، ارائه خدمات مشاوره به کشاورزان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط، برگزاری ده‌ها عنوان کارگاه با موضوع گیاهان دارویی از جمله اقدامات معاونت پژوهش جهاد دانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی است.     معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خدمات زمینه فعالیت " آسیب‌های اجتماعی" با هدف "ایجاد شهری آباد و شهروندانی شاد" در جهاد دانشگاهی از سال 95 با واگذاری دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی از سوی استانداری به جهاد دانشگاهی، آغاز بکار کرد، گفت: 960 نفر از بانوان خانه‌دار خراسان‌جنوبی تحت پوشش ارائه خدمات این دبیرخانه قرار گرفته‌اند.     محمودی از برگزاری نیازسنجی آموزشی بانوان خانه‌دار شهر بیرجند و  شناسایی آسیب‌ها و نابهنجاری‌های اجتماعی حوزه زنان به تفکیک محلات شهری و وضعیت اشتغال در شهر بیرجند،نشست تاهل، تجرد، فرصت‌ها و چالش‌ها، همایش لطفا داشته باشید" اعتماد به نفس"، " اردوی بانوی شاد" و " همایش به رنگ شادی با نبض امید" با تمرکز بر گروه بانوان خانه‌دار در قالب برگزاری نشست، همایش، سمینار و کارگاه و برگزاری اردو محور فعالیت‌های دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی خبر داد.     وی با بیان اینکه از نیمه بهمن ماه سال جاری پروژه بانوان خانه دار، برای دومین بار با تمرکز بر بانوان خانه دار در خیابان شعبانیه بیرجند اجرایی خواهد شد،گفت: اولین همایش ملی عناب با هدف معرفی این محصول استراتژیک، معطوف کردن توجه مسئولان و قدم گذاشتن در فرآیند فرآوری عناب، 8 و 9 اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.     معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همراه برند سازی عناب مورد تاکید ما بوده و امیدواریم با برگزاری این همایش و اقداماتی که در راستای آن انجام می‌پذیرد، عناب خراسان جنوبی بتواند جایگاه اصلی خود را پیدا کند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار هواشناسی سطح زرد؛ هوای خراسان جنوبی دوباره بارانی می‌شود

هواشناسی خراسان جنوبی برای آخر هفته هشدار سطح زرد صادر کرد.

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به نفوذ توده هوای ناپایدار جوی از امروز، سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت تا پنجشنبه بیستم اردیبهشت در سطح استان خراسان جنوبی هشدار زرد صادر می‌شود.

وی افزود: وزش باد، گردوخاک، رگبار و رعدوبرق، جاری شدن رواناب و آب‌گرفتگی معابر، برخورد صاعقه در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای در این مدت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسئول هواشناسی خراسان‌جنوبی ادامه داد: منطقه اثر این توده ناپایدار در شهرهای سرایان، قائنات، طبس، فردوس، بشرویه، حاجی‌آباد زیرکوه، سربیشه، درمیان، نهبندان و بیرجند است، از این رو توصیه می‌شود از صعود به مناطق کوهستانی، اتراق در مسیرهای رودخانه‌ای، سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و کشاورزان و دامداران برای محافظت از محصولات باغی و دام خود اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 751436

دیگر خبرها

  • ۲۸۹ هزار نفر از اهالی خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند
  • صدور هشدار هواشناسی سطح زرد؛ هوای خراسان جنوبی دوباره بارانی می‌شود
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر