Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – تارنمای روزنامه گاردین گزارش داد: کمیسیون آمریکایی حقوق بشر خواستار توقف فوری تنبیه دانش آموزان معلول مرکز «جاج روتنبرگ» با شوک الکتریکی شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای گاردین، مرکز آموزشی جاج روتنبرگ در ماساچوست آمریکا تنها مرکزی در جهان است که از شوک الکتریکی با قدرت بالا برای تنبیه کودکان و بزرگسالان آسیب پذیر استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حامیان حقوق معلولان دهه هاست به دنبال متوقف کردن این رویه که مسئولان مرکز از آن با عنوان «بیزاری درمانی» یاد می کنند، بوده اند. اما مرکز مذکور تاکنون با این توجیه که استفاده از شوک الکتریکی راهی قابل قبول برای اصلاح عادات مضر است، توانسته از تمامی انتقادات فرار کند.
گاردین افزود: حالا کمیسیون آمریکایی حقوق بشر با انتشار اخطاریه رسمی کم سابقه ای با عنوان «اقدامات پیشگیرانه»، خواستار توقف فوری این نوع از تنبیه شده است.
به نقل از این قطعنامه 7 صفحه ای، این شیوه تنبیهی نقض جدی حقوق کودکان آسیب پذیر در این مرکز است.
این کمیسیون ماه گذشته با ارسال نامه ای از «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا و «کارلوس تروخیه» نماینده آمریکا در سازمان کشورهای آمریکایی خواسته بود تا نظارت لازم را بر این شوک درمانی به عمل آورند،درخواستی که تاکنون بدان پاسخی داده نشده است.
کمیسیون آمریکایی حقوق بشر در قطعنامه اخیر خود به دولت ترامپ 15 روز وقت داده است تا این شیوه تنبیهی را ممنوع کند.
اگرچه این ضرب الاجل الزام آور نیست اما اگر آمریکا به طور تعمدی درخواست بازوی حقوق بشری خود را نادیده بگیرد، در عرصه بین المللی محکوم خواهد شد.
دولت آمریکا اگر بخواهد می تواند این شیوه تنبیهی را ممنوع کند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) می تواند دستگاه شوک مورد استفاده در این مرکز را غیرقانونی اعلام کند. این سازمان از سال 2016 میلادی (95-1394) وعده ممنوع کردن استفاده از این دستگاه را داده اما هنوز آن را عملی نکرده است.
اروپام**9418**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شوك الكتريكي كميسيون آمريكايي حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

سخنگوی وزارت امور خارجه د واکنش به اعتراض‌های دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین نوشت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

پیشتر نیز کنعانی در خصوص سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین نوشته بود: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت‌آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق‌بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگزارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاسکنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگزارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل