Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست بررسی چالش های ورزش بانوان عصر روز گذشته و با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک و همچنین نواب رئیس و دبیران فدراسیونهای مختلف ورزشی برگزار شد.

در این نشست که در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شدسید رضا صالحی امیری ریاست کمیته ملی المپیک، شهنازی دبیر کل، حجت الاسلام نقویان رئیس کمیسیون فرهنگی، مهین فرهادی زاد رئیس کمیسیون ورزش زنان و جمعی از روسای فدراسیونها، نواب رئیس بانوان ، دبیران فدراسیونها و اعضای کمیسیونهای مختلف کمیته ملی المپیک مختلف ورزشی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست مهین فرهادی زاد ضمن خیر مقدم به حضار هدف از برپایی این نشست را تشریک مساعی و بحث و تبادل نظر در خصوص رسیدن به جایگاهی مطلوب در ورزش زنان عنوان داشت و گفت: خوشبختانه طی سالیان اخیر شاهد پیشرفتهای ارزشمندی در حوزه ورزش بانوان بوده ایم که برای استمرار در این موفقیت‌ها باید آسیب شناسی هایی در ابعاد مختلف صورت گیرد تا با برنامه ریزی بهتر فضای توسعه را برای آینده‌ای بهتر رقم بزنیم.
وی یادآور شد: خوشبختانه نگاهی که امروز در کمیته ملی المپیک دنبال می شود حمایت حداکثری از ورزش بانوان است و شکی ندارم که با استفاده از این ظرفیت و پشتیبانی مناسب دکتر صالحی امیری می توانیم گامهای موثر تری نسبت به گذشته برداریم .
در ادامه صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ضمن تاکید بر فهم دقیق تر و عمیق تر از مبانی و مسایل فرهنگی اظهار داشت : مهمترین کارکرد فرهنگ درحوزه ورزش ایجاد انسجام ملی است ؛ ورزش از مهمترین ابزارهای تقویت انسجام ملی است  و تمامی دولت ها  در تلاشند تا از طریق ورزش انسجام ملی خود را تقویت کنند. این در حالی است که تنها در ورزش است که غرور و هویت ملی تجلی می یابد و نمونه بارز آن زمانی است که ورزشکار ایرانی روی سکو قرار گرفته و در این لحظه هویت ایرانی در بستر ورزش تجلی پیدا می کند. ورزش انسجام بخش ، هویت آفرین ، شخصیت ساز و هم سازگارکننده اجتماعی است.
صالحی امیری با تاکید بر هدفی که در ورزش دنبال می شود اظهار داشت: مسلما انسانی که در مسیر و بستر ورزش قرار گرفته خود هدف نهایی است ودر این میان کسب مدال و سکو، بستر رسیدن به این هدف متعالی است. اگر ما به دنبال توسعه در ورزش هستیم ، توسعه انسانی و بها دادن به فرهنگ و اخلاقیات را ه رسیدن به مقصد است. فرهنگ به مثابه یک رود جاری است که همه انسانها جامعه از آن سیراب خواهند شد ؛حال اگر در ورزش  فقدان آن احساس شود همه انسانهای تشنه قیام خواهند کرد. بر همین اساس ریشه برخی بد اخلاقی ها در ورزش فاصله گرفتن از فرهنگ و عناصری است که به اسم فضیلت و اخلاق می شناسیم .
رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص حضور زنان در ورزشگاه ها نیز افزود : حضور بانوان در ورزشگاهها نه تنها عامل ناهنجاری نیست بلکه به هنجارهای اخلاقی کمک می کند؛ حضور بانوان در ورزشگاه آزادی هنگام بازی پرسپولیس و تیم ژاپنی نشان داد که هواداران مرد حاضر در ورزشگاه با داشتن فرهنگ ایرانی چگونه ملاحظه این حضور را کردند و کوچکترین بی اخلاقی و رفتاری خارج از عرف شکل نگرفت.  استراتژی ما در ورزش قهرمانی برابری جنسیتی است و حضورب یشتر زنان در مراکز علمی و سیاسی جهت ترسیم تصویری واقعی از ورزش زنان  مورد انتظار ماست.
در ادامه دکتر نقویان رئیس کمیسیون فرهنگی کمیته ملی المپیک ضمن بررسی فلسفه وجودی انسانها اظهار داشت : مهمترین وظیفه ما انسان بودن است ، اگر در جامعه ای قهرمانان اخلاقی را حذف کنید هیچ چیز باقی نمی ماند. ما باید فاصله پشت صحنه و روی صحنه را کم کنیم و به نحوی ورزشکاران را تربیت کنیم که با فعل شدن همراه باشد.یعنی ورزش زمینه و فضاایی شود برای تربیت شان؛ بدین معنی که اگر زمینه مناسب فراهم شود این تربیت  شکل می گیرد. اگر زمین، زمان و زمینه مناسب را برای بچه ها فراهم کنیم با جنس ایرانی که داریم می توانیم موفق باشیم .خانمها کارگردان تربیت هستند و اگرچه کسی آنها را نمی بیند ولی  اصل کار در دست آنهاست.
در بخش پایانی نشست ، حاضرین به ارائه نقطه نظرات خود در این خصوص پرداختند ./ روابط عمومی کمیته ملی المپیک

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود زنان باید ضابطه‌مند باشد/ ورود بانوان به ورزشگاه منع نمی‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم تقدیر از مدال‌آوران ورزش کشور گفت: الحمدلله امروز جلسه بسیار خوبی برای مدال‌آوران داریم که بخشی از دستورات مقام معظم رهبری در راستای ورزش قوی برای ایران قوی است. فوتبال در حال حاضر حال خوبی دارد. جای تیم ملی فوتبال ایران هم در این مراسم خالی است. اگر بازی با قطر را می‌بردیم امروز تیم ملی بزرگسالان هم اینجا بود. به هر حال فوتبال ساحلی و فوتسال قهرمان آسیا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران افزود: ضمن اینکه فوتبال ساحلی هم سوم جهان شد و در رنکینگی که در فوتسال اعلام شد برای اولین بار چهارم جهان شدیم. بانوان هم مورد انتقاد و فشار بودیم که به آنها نمی‌رسیم اما اکنون هشتم دنیا هستیم که اعتبار خیلی مهمی است. هشتم دنیا در مقابل با کشورهایی نظیر عربستان، ژاپن، قطر، برزیل و فرانسه که سرمایه گذاری خیلی زیادی می‌کنند اعتبار بسیار قابل توجهی برای ما هست.

او با اشاره به نتیجه این تیم‌ها ادامه داد: ما بهترین نتیجه را در بین بازی‌های گروهی و دسته جمعی داشتیم که سوم دنیا شدیم. چنین موضوعی را مدیون وزیر ورزش هستیم که فوتبال ساحلی هم جزو مدال‌آوران بیاید. قبلا اینگونه نبود اما حالا فوتبال ساحلی هم مورد تقدیر قرار گرفت. البته قبلا هم تجلی شده بود اما این برای نخستین بار است که به صورت رسمی مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

تاج درباره پاسخ به درخواست کیومرث هاشمی مبنی بر تخلف صورت گرفته علیه بانوان جحاضر در استادیوم گفت: آقای وزیر نامه‌ای به ما زدند که ما جواب دادیم چون نگران وضعیت فرهنگی باشگاه‌ها بود. ما به دستور ایشان اقدامات مؤثری انجام دادیم. ۷-۸ جلسه مخالف با مدیران هلدینگ خلیج فارس و سپس مدیران بانک‌ها نشست‌هایی را داشتیم. امروز هم بار دیگر با خلیج فارس جلسه داشتیم. با بقیه باشگاه‌ها هم جلسه داشتیم و به همه اعلام کردیم اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند ممکن است ورود آنها را منع کنیم. لیگ برتر آینده را با چهار مشخصه برگزار می‌کنیم. اول اینکه حتما باید بلیت الکترونیک وجود داشته باشد. هرکس روی صندلی خودش بنشیند. شرکت ثبت احوال هم همکاری لازم را انجام می‌دهد که از آ نها تشکر می‌کنم. مجموعه کانون هواداران باید در هر باشگاهی باید فعال شود. بخش‌های فوق‌العاده مهم دیگری هم در فوتبال داریم که باید با وزیر صحبت کنیم.

تاج با اعلام نامه نگاری جدید AFC مبنی بر نحوه باشگاه داری در فوتبال تصریح کرد: اخیرا کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است هر باشگاهی فقط باید رشته فوتبال داشته باشد. اگر می‌خواهد رشته‌های دیگر داشته باشد باید مجموعه‌های دیگری تأسیس کند. این مشکل جدی برای بعضی از باشگاه‌های ما است.

او در خصوص امکان منع ورود بانوان یادآور شد: اصلا ورود بانوان منع نمی‌شود. چیزی نیست که بخواهیم منع شود. باید ضابطه مند باشد و باشگاه مسئولیت آن را بپذیرد. باید بانوان خودش را به ورزشگاه بیاورد و سپس با خوبی و خوشی آنها را بدرقه کنند که از ورزشگاه بروند. به هر قیمتی ورود بانوان عملی نیست.

تاج در خصوص عدم همکاری شرکت توسعه و تجهیز برای پرداخت پول گمرک دستگاه‌های VAR گفت: فعلا گفتند موانع آن رفع شده است. ما VAR را حدود یکی دو ماه در گمرک است. دولت پولی را تنظیم کرده که بابیت آن پرداخت شود. این ورزشگاه‌ها برای دولت است. ورزشگاه‌های نقش جهان، آزادی تهران ، غیر اهواز و تراکتور برای شرکت تجهیز و توسعه است. اینها باید پولش را بدهند.

او در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر واکنش به رفتارهای هنجارشکنانه برخی مردان گفت: او را ۱۰ سال محروم کردیم. جریمه‌های اینچنینی خیلی جدی است. ارکان قضائی هم جدی تصمیم می‌گیرند. هرکس از آقایان و بانوان باید رعایت شئونات انجام شود. در فصل آینده می‌دانیم کدام تماشاگر روی کدام صندلی نشسته و خطا کرده است تا دیگر او را به ورزشگاه‌ها راه ندهیم. آنچه در این دنیا در حال انجام است باید انجام دهیم.

تاج تاکید کرد: درفصل آینده LOC باید صد درصد اجرایی شود. فرمانده میدان، ناظر بازی می‌شود. این را هم به وزیر ورزش اعلام کردیم. یگان ویژه و تمام این موارد باید در اختیار LOC باشد که طبق قانون است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره نحوه رسیدگی به جریمه‌های انضباطی در نظر گرفته شده تصریح کرد: جریمه‌های انضباطی قطعی و قانونی است. من امروز به کمیته انضباطی ابلاغ کردم و بنا شد این جریمه‌ها را کمیته انضباطی لحاظ کند.

کد خبر 6098988 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • تاج: ورود بانوان به ورزشگاه اصلا منع نمی‌شود
  • تاج: اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/ وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفط کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • ورود زنان باید ضابطه‌مند باشد/ ورود بانوان به ورزشگاه منع نمی‌شود
  • نامه رئیس فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر
  • چهارشنبه مشکوک آزادی
  • وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • ستاره‌های سپاهان پشت باشگاه و هواداران (عکس)