Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره اقتصاد ایران در آینه شاخص های کلان اقتصادی، گفت: بر اساس گزارش های مرکز آمار ایران، نرخ ارز رسمی در سال 1390 حدود 10 هزار و 962 ریال بوده که در سال 1397 این میزان به 42 هزار ریال رسیده است، از طرف دیگر نرخ ارز غیررسمی در سال 90، 13 هزار و 468 ریال بوده که در سال 97، به حدود 99 هزار و 200 ریال رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزانه حدود یک هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی کشور اضافه می شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین حجم نقدینگی در سال 90 حدود 3 میلیون و 543 هزار میلیارد ریال بوده که این میزان در شهریور ماه سال 97 به حدود 16 میلیون و 724 هزار میلیارد ریال رسیده است و امروز نیز روزانه حدود یک هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی کشور اضافه می شود.

نرخ تورم تا آبان به 15/6 درصد رسیده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه نرخ رشد حجم نقدینگی کشور در سال 97 حدود 9/3 درصد است، گفت: نرخ تورم در سال 90 حدود 26/4 درصد بوده که این میزان تا آبان ماه سال 97 به 15/6 درصد رسیده است، همچنین رشد اقتصادی در سال 90 حدود 3/2 درصد بوده که در بهار سال 97 حدود 1/9 درصد رسید، از طرفی نرخ رشد اقتصادی بدون نفت در سال 90 حدود 3/4 بوده که در بهار سال 97 1/7 رسیده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: بر اساس برآوردهای اولیه بارندگی‌های اخیر حدود ۹۰۰ میلیارد ریال به زمین‌های کشاورزی و جاده بین مزارع، پل‌ها و جاده‌ها، تیرهای برق و دیوارهای حاشیه رودخانه‌های شهرستان‌های رامیان و آزاد شهر خسارت زد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی مدیریت بحران استان، نعمت‌الله حاجی‌زاده اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از بخش مرکزی و چشمه‌ساران شهرستان آزادشهر بخشی از دیوار حاشیه رودخانه سمت روستای قشلاق شکسته و پل دسترسی مردم روستای معصوم آباد و کاشیدار تخریب شد و دو واحد مسکونی قدیمی‌ساز هم در روستای کاشیدار ریزش کرد و ساکنان آن اسکان موقت پیدا کردند.

وی افزود: همچنین ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی و ۲۵ کیلومتر از جاده بین مزارع و پنج کیلومتر کانال‌های آبیاری آزادشهر خسارت دیده است که کارشناسان با بازدید میدانی در حال ارزیابی دقیق آن هستند.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: سیلاب باعث شکسته شدن خط انتقال آب به نوده خاندوز در دو نقطه شد که متأثر از این شکستگی مردم در دسترسی به آب مشکل پیدا کردند و تانکرهای آبرسانی شهرهای اطراف را به کار گرفتیم و به زودی مشکل آب این شهر برطرف می‌شود.

وی افزود: پل روستاهای مختارزاده و قورچای به تاتار اولیا نیاز به اصلاحاتی دارد که جزو مصوبات سفر استاندار به نگین‌شهر است و منتظر اقدام دستگاه‌های اجرایی در این رابطه هستیم تا سرریز شدن آب در این نقاط هنگام بارندگی مدیریت شود.

حاجی‌زاده ادامه داد: همچنین در بارندگی‌های دو روز گذشته شاهد ریزش‌هایی از کوه‌های اطراف به داخل جاده خوش ییلاق بودیم که با حضور به موقع نیروهای راهداری برای پاک‌سازی، از مسدودی این جاده جلوگیری شد.

خسارت به هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی رامیان

وی خسارت بارندگی در شهرستان رامیان را حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بر اساس برآوردهای اولیه بارندگی‌های اخیر به هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی و باغی ۲۶۰ میلیارد ریال خسارت زد.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال از این خسارات مربوط به ۳۵ درصد از اراضی گندم و بخش کمی از مزارع کلزا، ۱۳۰ میلیارد ریال از این خسارات مربوط به ۳۸ هکتار از بوته‌های توت‌فرنگی و ۲۰ میلیارد ریال هم مربوط به ۱۵ هکتار از مزارع گوجه فرنگی می‌شود.

وی ادامه داد: حدود هفت کیلومتر از جاده بین مزارع رامیان هم ۹ میلیارد ریال خسارت دید و میزان خسارات به پل سیدکلاته هم حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 747825

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی | خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • مدیران نگران چه هستند؟