Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@16:55:33 GMT

واکنش وزات خارجه به دیدار عراقچی و برایان هوک

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۴۰۱۴

واکنش وزات خارجه به دیدار عراقچی و برایان هوک

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اظهارات برایان هوک، نماینده آمریکا در گروه اقدام ایران مبنی بر مذاکره با معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان درباره زندانیان آمریکایی در ایران تصریح کرد: پیش از خروج آمریکا از برجام و در زمان برگزاری جلسات کمیسیون مشترک، درحاشیه نشست‌ها فرصتی برای رایزنی نمایندگان هیئت‌های کشور‌های عضو ۱+۵ با یکدیگر یا با طرف ایرانی فراهم می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به نظر می‌رسد منظورآقای برایان هوک از گفتگو با معاون سیاسی وزیر امور خارجه مربوط به آخرین جلسه کمیسیون مشترک برجام است که پیش از خروج آمریکا از برجام در وین برگزار شد و طبق روال هیئت آمریکایی نیز در کنار سایر اعضای ۱+۵ با هیأت ایرانی نشست مشترکی داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در حاشیه این نشست‌ها معمولا رایزنی‌هایی با نمایندگان هیئت آمریکایی نیز مانند سایر کشور‌ها در خصوص مسائل برجامی به صورت دوجانبه انجام می‌پذیرفت و در خلال این گفتگو‌ها طرف ایرانی همواره موضوع وضعیت زندانیان ایرانی در آمریکا را پیگیری می‌کرد و همچنین طرف آمریکایی نیز ادعای خود در مورد چند زندانی دو تابعیتی را پیگیری می‌کرد.

قاسمی خاطر نشان کرد: خبر این گفتگو با محوریت پیگیری وضعیت زندانیان ایرانی در آمریکا در همان زمان اعلام شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه عراقچی برایان هوک کمیسیون مشترک برجام بهرام قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه این کشور در ریاض با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش در این دیدار موضوع غزه و گذرگاه رفح و آتش‌بس و ورود کمک‌های انسانی به غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و استمرار جنایات آن به شمار می‌رود، مدعی شد که برای تامین مطالبات انسانی در غزه نیاز به آتش بس وجود دارد. این ادعا در حالی مطرح شده که واشنگتن تاکنون ۳ بار به تنهایی قطعنامه‌های آتش بس مطرح شده در شورای امنیت را وتو کرده است.

وی خواستار تقویت تلاش‌ها برای ایجاد ثبات و منع گسترش درگیری‌ها در منطقه شد و گفت که بهترین کار برای بهبود شرایط انسانی در غزه رسیدن به آتش بس است.

بلینکن ادامه داد که استمرار کمک‌های انسان‌دوستانه طی روزهای آینده محور مذاکرات وی با دیگر طرف ها خواهد بود. وی همچنین از تلاش های نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برای رسیدن به آتش بس تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 6092017

دیگر خبرها

  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند