Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری آمریکایی از طرح جدید لابی صهیونیستی در آمریکا برای پاکسازی نژادی فلسطینی‌ها از کرانه باختری رود اردن با پول آمریکا خبر دادند. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت آمریکایی "اینترست"، یک لابی صهیونیستی در حال ترویج پیش نویس قانونی در کنگره آمریکا است که از پاکسازی نژادی فلسطینی ها در کرانه باختری رود اردن حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سایت فاش کرد: هدف از این پیش نویس لابی صهیونیستی موسوم به "ائتلاف دفاع برای اسرائیل"، تغییر ترکیب نژادی و جمعیتی کرانه باختری و سوق دادن شهروندان فلسطینی آن برای مهاجرت به خارج است.

اینترست افزود: اگر این نقشه موفق و درقالب قانونی در ماه ژانویه آینده تصویب شود، همه مبلغ مالی اختصاص یافته آمریکا در سازمان ملل برای تلاش های انسانی برای فلسطینی ها به برنامه ای اختصاص خواهد یافت که تحت مدیریت کابینه اسرائیل است.

این سایت تصریح کرد: براساس پیش نویس پیشنهادی قانون یاد شده، پول ها برای کمک به اسکان فلسطینی ها در کشورهایی نظیر ترکیه، سوئد، امارات و آمریکا اختصاص خواهد یافت.

در گزارش سایت اینترست آمده است: لابی صهیونیستی موسوم به "ائتلاف دفاع برای اسرائیل که متشکل از یهودیان آمریکایی است.

ادامه سیاست نژادپرستانه اسرائیل در تخریب منازل فلسطینیانیورش نظامیان صهیونیست به طولکرم و تخریب منزل یک خانواده شهیددستور نتانیاهو برای تخریب منازل مجریان عملیات‌های استشهادی اخیر

در این گزارش به نقل از پل لیبرمن رئیس این لابی صهیونیستی آمده است: هدف از قانون یاد شده این است که از هر شهروند فلسطینی که می خواهد به کشور دیگری رفته و در آنجا اقامت گزیند، حمایت می کند. تنها حق فلسطینی ها این است که در خاک دیگری اقامت گزینند.

وی افزود: "اگر یک فلسطینی تمایل به ترک (فلسطین) دارد، به او کمک خواهیم کرد و آنجا را ترک خواهد کرد. امیدوار به تغییر بافت جمعیتی کرانه باختری در مدت 10 سال و الحاق نهایی آن (به سایر اراضی اشغالی فلسطین) هستیم. آنچه ما را به انجام این کار سوق می دهد، انجیل است و ایجاد یک دولت یهودی واحد یا آنچه احیانا از آن به اسرائیل بزرگ یاد می شود".

به گفته لیبرمن، گروه لابی آنها معتقد است که همه فلسطینی ها باید خاک فلسطین را ترک کنند و کسی که اصرار بر باقی ماندن داشته باشد، "تحت سیطره قانون غریبه ها زندگی خواهد کرد" و این بدان معنا است که او "نمی تواند رای دهد و نه در حاکمیت اراضی مشارکت داشته باشد".

سایت اینترست نوشت: لابی صهیونیستی یاد شده تلاش کرده است که از انظار دور بماند، اما در عین حال نیز برای کسب حمایت مسئولان بلندپایه از جمله جمهوری خواهان محافظه کار و انجیلی ها و مسئولان اسرائیلی تلاش کرده است.

این سایت فاش کرد: نقشه یاد شده پیشنهاد می کند که پول های ارایه شده به سازمان امدادرسانی و کاریابی ویژه پناهندگان فلسطینی (انروا) و تشکیلات خودگردان و سازمان غیرانتفاعی و خانواده های فلسطینی در کرانه باختری به صندوقی برای اسکان فلسطینی ها در کشورهای دیگر واریز شود.

سایت اینترست افزود: آمریکا در سال 2017 میلادی 364 میلیون دلار به انروا داد اما این حمایت در ماه اوت سال جاری پایان یافت زیرا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت که به این حمایت مالی پایان دهد.

این گزارش به نقل از مایک مرمن لوتزی مدیر برنامه خاورمیانه گفت: هرگونه واریز حمایت مالی آمریکا از سازمان ملل و اهداف بشردوستانه با هدف تشویق فلسطینی ها به ترک میهن خودشان به منزله حمایت آمریکا از پاکسازی نژادی است.

انتهای پیام/

R7969/P36355/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "فلسطین" اسرائیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار فلسطین اسرائیل اخبار آمریکا اخبار فلسطین اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله‌های بامدادی اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین گزارش داد که نظامیان صهیونیست بامداد امروز به منطقه عزون واقع در شرق قلقیلیه یورش بردند.

این عناصر متجاوز به منطقه یعبد در جنوب غرب جنین نیز حمله کرده و تعدادی از فلسطینی‌های ساکن این منطقه را بازداشت کردند.

اردوگاه جدید عسکر واقع در شرق نابلس نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست طی بامداد امروز بود.

نظامیان اشغالگر به شهر حلحول واقع در شمال الخلیل نیز حمله کرده و خانه‌های شهروندان فلسطینی را تفتیش کردند. منطقه عناتا در شمال شرق قدس اشغالی، کفر نعمه در غرب رام الله و اردوگاه عقبه جبر در اریحا نیز شاهد این یورش‌های وحشیانه نظامیان صهیونیست بودند.

لازم به ذکر است که وزارت بهداشت فلسطین روز سه شنبه آمار جدیدی از شمار شهدای کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون منتشر کرد.

براین اساس، از روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین و جنگ علیه غزه، ۴۷۸ فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

در بین این شهدا ۱۲۲ کودک، چهار زن و ۱۶ اسیر حضور داشتند که همگی پس از تشدید تجاوزات نظامیان صهیونیست علیه کرانه باختری پس از عملیات طوفان الاقصی به شهادت رسیدند.

کد خبر 6087216

دیگر خبرها

  • فرمانده تحت تعقیب و 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • اوضاع بی‌بی حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • حمله‌های بامدادی اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری