Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، نشست چهارجانبه روند آستانه و سازمان ملل متحد در خصوص سوریه با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در ژنو برگزار شد.

این نشست در پی موفقیت دیدارهای روز گذشته مذاکره‌کنندگان ارشد کشورهای ضامن روند آستانه در ژنو برگزار شد. در نشست روز گذشته حسین جابری انصاری، دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی، سرگئی لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و سدات اونال معاون وزیر خارجه ترکیه و هیئت‌های همراه حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در نشست روز گذشته، مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور ضامن روند آستانه در این نشست، پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه سه کشور را برای بررسی در نشست امروز بررسی و نهایی کردند. در این بیانیه، پایان همراه با موفقیت تلاشها و رایزنی‌های فشرده و مشترک سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در ارتباط نزدیک با طرف‌های سوری و نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد، با هدف نهایی‌سازی ترکیب و اسامی نمایندگان دولت، معارضه و جامعه مدنی در کمیته قانون اساسی سوریه رسماً اعلام خواهد شد.

مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور ضامن روند آستانه همچنین پس از پایان نشست سه‌جانبه خود، در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو با استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار کردند و ضمن ارائه فهرست نهایی‌شده اسامی نمایندگان جامعه مدنی سوریه در کمیته قانون اساسی این کشور، هماهنگی‌های لازم را جهت برگزاری اجلاس سه و چهارجانبه امروز وزرای امور خارجه سه کشور و دی‌میستورا به‌عمل آوردند.

حسین جابری انصاری شامگاه یکشنبه 25 آذر 97 در سفری فوری و دوساعته به دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و در خصوص آخرین تحولات مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه رایزنی و هماهنگی، و سپس از طریق بیروت به ژنو سفر کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست بریکس در مسکو با اشاره به تحولات منطقه گفت: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف فوری جنایات و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم غزه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری؛ معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس به مسکو سفر کرده، با حضور در این نشست درباره تحولات منطقه گفت: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه از لبنان گرفته تا عراق و دریای سرخ، توقف فوری جنایات و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه و برقراری آتش‌بس فوری کامل و پایدار است.

وی تصریح کرد: در حالی که اسرائیلی‌ها مردم غزه را از دسترسی به آب، غذا و دارو محروم کرده‌اند، آمریکا با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها از اشغالگران و متجاوزان صهیونیست حمایت می‌کند.

باقری همچنین گفت: از این رو، توقف سریع و بدون قید و شرط نسل‌کشی در غزه که یک ضرورت جهانی است، مستلزم توقف کمک‌ها، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا از اسرائیل به ویژه در زمینه ارسال تجهیزات و سلاح‌های تهاجمی به این رژیم است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در بخشی از صحبت‌های خود تاکید کرد: تا زمانی که پدیده اشغال و تجاوز وجود داشته باشد، انتظار برای حل پایدار موضوع فلسطین با واقعیت منطبق نیست.

نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس امروز 6 اردیبهشت با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (2024) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکوباقری به روسیه سفر می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد