Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر ضرورت انجام پژوهش‌های بنیادی اظهار کرد: هزینه در پژوهش به شرط آن که طرح پژوهشی و فرایند اجرایی آن درست انجام گیرد سرمایه‌گذاری برای آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با پژوهش می‌توان راه آینده را ترسیم و اشتباهات گذشته را جبران کرد همچنین به ارتقای کیفیت بهره‌بری هم کمک می‌کند و از هزینه‌های آزمون و خطا می‌کاهد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان تأکید کرد: سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان امور سران کشور باید برای اتخاذ تصمیم، پیوست پژوهشی آن را ملاحظه کند و برنامه ریزی بدون پیوست پژوهشی مانند قدم برداشتن بدون چراغ در شب تاریک است.

رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت آشنایی نداشتن مدیران ارشد با ادبیات مطالعات پژوهشی کم حوصلگی و شتاب در اتخاذ تصمیم در برابر فشار مشکلات را از موانع پژهش در کشور بر شمرد و اظهار کرد: معمولا پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در برابر مشکلات اجرایی واکنش سریع مطالعاتی ندارند و زمان‌بر بودن انجام تحقیقات مدیران را ناگذیر به اتخاذ تصمیم‌های بی پشتوانه می‌کند.

وی بیان کرد: عمل به نتایج پژوهشی و التزام به پژوهش‌های بنیادی، میدانی، کاربردی و حتی کتابخانه‌ای متناسب با مسئله‌ها، نیاز‌ها و ابهام‌ها باید تبدیل به یک میثاق ملی در مراکز تدوین سیات‌ها و برنامه‌ها از صدر تا ذیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان گفت: امروز کاهش بودجه تحقیقاتی و تخصیص نیافتن به موقع آن حتی جابه‌جایی این موضوع صدمات زیادی به تحقق اهداف و ارتقای کیفیت و بهره وری می‌زنند؛ متأسفانه هزینه‌های پژوهشی جزو هزینه‌های غیر قابل اجتناب تلقی نمی‌شود به همین دلیل بسیاری از مسئولان مالی در پایان سال اعتبارات پژوهشی را با هزینه‌هایی مانند حقوق و مزایا جابه‌جا می‌کنند.

رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت ادامه داد: به عنوان مثال در آموزش و پرورش طی این سال‌های اخیر جز بخشی از اعتبارات پژوهشگاه و سازمان پژوهش به امر تحقیق اعتبار دیگری تخصیص نیافته است و همیشه از این موضوع در استان‌ها و معاونت‌های تابعه که دارای سر فصل مشخص است دچار مشکل بوده‌ایم اگر در استان‌ها چراغ پژوهش اندکی روشنایی داشته باشد از واگذاری تحقیقات به استان‌ها و ابلاغ اعتبار ما به ازای آن از سوی سازمان پژوهش بوده است.

ضرورت تخصیص به موقع اعتبارات پژوهشی

وی از دستگاه‌های مسئول به ویژه سازمان برنامه و بودجه خواستار تأمین و تخصیص اعتبارات پژوهشی به هنگام شد و گفت: بر هزینه‌کرد این اعتبارات نظارت کامل انجام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان همچنین از بخش‌های غیر دولتی که در حوزه تعلیم وتربیت فعالیت می‌کنند درخواست کرد بخشی از منابع خود را برای انجام تحقیقات در بخش سند تحول بنیادین مانند نظام جامع ارزشیابی، هدایت تحصیلی، نیاز‌های شغلی آینده، بازار کار، استاندارد‌های آموزش‌های حرفه‌ای تحت جامع مدارس ایمن از حیث فضا و روابط انسانی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مواردی از این قبیل اختصاص دهند تا همانند خیرین مدرسه‌ساز چراغ خیر را در مطالعات و تحقیقات روشن کنند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان اخبار مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین

داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از تکمیل و افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز اول تصفیه خانه شریفیه، پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب آبگرم و استفاده از سامانه نانو کلر در سیستم گندزدایی تصفیه خانه فاضلاب تاکستان خبر داد و گفت: این خدمات با هزینه‌ای بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است. 

وی افزود: ۱۱۰۰ کیلومتر شستشوی شبکه فاضلاب شهر‌ها و نیز ویدئو متری ۳۷ کیلومتری شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در سطح استان قزوین انجام شده است.

بیرنوندی در بخش دیگری از توضیحات خود از اتمام ۸ قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب، انعقاد ۶ قرارداد جدید و ۱۰ قرارداد در حال انجام خبر داد.

وی، برگزاری مناقصات احداث مدول اول تصفیه خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه خانه نیکویه، احداث لاگون‌های جدید در تصفیه خانه فاضلاب قزوین با مجموع هزینه ۲۷۶۰ میلیارد ریال را از عملکرد‌های سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، عقد قرارداد مطالعات پژوهشی بومی سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان و انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهر‌های قزوین و تاکستان و نیز مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین و چوبیندر، ضیاء آباد و روستا‌های آتان و آکوجان منطقه الموت را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان