Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، مارک وانهوکلن سفیر اتحادیه اروپا در سازمان تجارت جهانی طی سخنرانی در نشست این سازمان درباره سیاست‌های تجاری آمریکا گفت: نظام تجارت بین‌الملل دچار بحران جدی شده و آمریکا منشا این بحران است.

وی در این سخنرانی به شدت نسبت به سیاست اعمال تعرفه و همچنین رویکرد حمایتگرایانه واشنگتن در حوزه تجارت انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا مدت‌هاست که می‌گوید ساختار سازمان تجارت جهانی باید اصلاح شود و مدعی است که در قالب قوانین این سازمان با آمریکا در حوزه تجارت بین‌الملل به صورت ناعادلانه برخورد می‌شود.

آمریکا همچنین تهدید کرده است در صورت ادامه این روند از سازمان تجارت جهانی خارج خواهد شد.

سفیر اتحادیه اروپا در سازمان تجارت جهانی در پاسخ به درخواست دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای اصلاح ساختار سازمان تجارت جهانی از آمریکا خواست تا پیشنهادات جدی خود در این زمینه را طی مذاکراتی ارائه کند.

در حالی که چندین شکایت نسبت به سیاست‌های حمایتگرایانه آمریکا توسط دیگر کشورها به سازمان تجارت جهانی ارائه شده است اما به نظر می‌رسد خود این سازمان نیز در بحران موجودیت به سر می‌برد چرا که سران گروه 20 اخیرا توافق کردند که ساختار آن را اصلاح کنند.

در نشست گروه 20 در آرژانتین سران کشورهای جهان اعلام کردند که این سازمان نیازمند تغییر و بهبود است تا بتواند به ایفای نقش خود در نظام تجارت بین‌الملل ادامه دهد.

نماینده اروپا تنها مقامی نبود که نسبت به سیاست‌های واشنگتن در نشست اخیر سازمان تجارت جهانی برای بازبینی سیاست‌های تجاری آمریکا انتقاد کرد بلکه نمایندگان ژاپن و سوئیس نیز نسبت به اقدامات آمریکا به شدت اعتراض کردند.

در واقع این شخصیت‌های بین‌المللی از استفاده از بهانه‌های مرتبط با موضوع امنیت ملی توسط آمریکا برای اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از دیگر کشورها اعتراض داشتند.

دولت ترامپ در ماه ژوئن بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا و برخی از دیگر کشورها تعرفه 25 و 10 درصدی اعمال کرد و باعث شد تا اتحادیه اروپا نیز با اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات چندین کالای آمریکایی به این اقدام پاسخ دهد.

اتحادیه اروپا همچنین از آمریکا به دلیل اقدامات مذکور به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است.

در نشست سازمان تجارت جهانی برای بررسی سیاست‌های تجاری آمریکا اما نمایندگان پکن و واشنگتن رویکرد جدی‌تری را علیه یکدیگر اتخاذ کردند چرا که دو کشور هم اکنون در جنگ تجاری به سر می‌برند.

دنیز شی با حمایت از سیاست‌های ترامپ در قبال سازمان تجارت جهانی این سازمان را متهم کرد که نمی‌تواند چالش‌های بنیادینی که از سوی چین ایجاد شده است را برطرف کند.

وی همچنین گفت: این سازمان قصد ندارد به دلیل اجرای سیاست‌های ناعادلانه با چین برخورد کند.

در مقابل نیز «ژانگ شیانگ چن» نماینده چین نیز با احمقانه خواندن این ادعاها گفت: آمریکا می‌خواهد با اجرای این سیاست‌ها روح مرده یکجانبه‌گرایی را که ده‌ها سال است از بین رفته است به زندگی بازگرداند.

ژانگ می‌گوید: چه سازمان تجارت جهانی متشکل از یک خانواده کوچک باشد و یا یک سازمان بین‌الملل به عنوان مقام ناظر همواره باید به نقش نظارتی خود عمل کند.

وی با اشاره به اظهارات نماینده آمریکا گفت: نمی‌توان به این سازمان به عنوان ابزاری برای برآورده کردن منافع آمریکا نگاه کرد و این کشور نباید هر کاری که می‌خواهد به قیمت متضرر شدن دیگر کشورها انجام دهد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان: ما دانشجویان استان گیلان، بار دیگر بر حمایت خود از مردم فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی تأکید می‌کنیم و از جامعه جهانی و تمام انسان‌های آزاده می‌خواهیم که برای تحقق عدالت و صلح در فلسطین تلاش کنند.

علی چتر عنبرین دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو ضمن محکوم کردن سرکوب دانشجویان و اساتید توسط مدعیان آزادی بیان گفت: سرکوب و برخورد خشن نیرو‌های امنیتی آمریکا با دانشجویان و اساتید معترض به نسل‌کُشی و جنایات وحشیانه جنگی رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های مختلف امریکا، مورد نگرانی و تنفر افکار عمومی جهان قرار گرفته است.

دبیرشورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان ادامه داد:رژیم منحوس در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، به ویژه پس از کشف گور‌های دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی تنفر از رژیم صهیونسیتی و حامیان آن غیرقابل کتمان است


چتر عنبرین تاکید کرد:ادامه جنبش‌های دانشجویی در حمایت از فلسطین و مخالفت با جنایات رژیم صهیونیستی، ماهیت خشونت طلب مقام‌های آمریکایی و حامیان ضدانقلاب را برملا کرد.

وی افزود:ما دانشجویان استان گیلان، بار دیگر بر حمایت خود از مردم فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی تأکید می‌کنیم و از جامعه جهانی و تمام انسان‌های آزاده می‌خواهیم که برای تحقق عدالت و صلح در فلسطین تلاش کنند و در همین راستا از فردا در دانشگاه‌های سراسر استان تجمعاتی با حضور حداکثری دانشجویان در حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • تجمع دانشجویان بام ایران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی+ تصاویر
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • تجمع دانشجویان مازندران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • اجتماع دانشجویان قائم شهر در حمایت از قیام جهانی دانشجویی