Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شاهرخ کناری روز شنبه در کارگروه آرامستان های یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: قبرستان های خانوادگی به چالشی برای یاسوج تبدیل شده آنچنان که هر روز شاهد تجمع مردمی و طایفه ای در خصوص قبرستان ها هستیم.
رئیس شورای تامین شهرستان بویراحمد با تأکید بر محصور و محدود کردن قبرستان ها و تجمیع در آرامگاه شرف آباد، ورود دستگاه‌ قضایی و دادستان را برای حل این مشکل ضروری عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: ،گردشگری مهمترین ظرفیت یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد و شهرستان بویراحمد است در حالی که قبرستان‌های تل زالی، معصوم آباد، گوشه، محمود آباد و… چسبیده به شهر ، نگاه و نظر هر مسافر، گردشگر و یا خانواده ای را به خود جلب می‌کند که این زیبنده نیست.
رئیس کارگروه آرامستان های یاسوج گفت: در گذشته واگذاری زمین های قبرستان شرف آباد و فروش آنها کاری اشتباه بوده و شهرداری به جای قبر هم برای درآمدزایی رحم نکرد.
فرماندار بویراحمد افزود: باید با در نظر گرفتن همه شرایط و ضوابط مکان جدید برای آرامستان یاسوج پیش‌بینی شده و در دستور کار دستگاه های متولی قرار بگیرد.
شاهرخ کناری تصریح کرد بخشی از 70 هکتار زمین وقفی امامزاده مختار می‌تواند با نظر فقهی و ولی فقیه یا نماینده ایشان به این کار اختصاص داده شود و باید با توجه به عام المنفعه بودن امر، همه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.
قبرستان شرف آباد تنها آرامستان قانونی و مرکزی شهر یاسوج متعلق به سازمان آرامستان‌های شهرداری است و آرامستان‌های دولت آباد، علی آباد و نجف آباد گرچه به صورت طایفه‌ای و خانوادگی اداره می‌شوند مقررات سازمان آرامستان‌ها را رعایت می‌کنند و مابقی قبرستان‌های شهر یاسوج به صورت غیرقانونی به وجود آمده اند.
برخی آرامستان‌ها نیز در دل اراضی ملی ایجاد شده که هم سبب قرق یک منطقه طبیعی توسط برخی از افراد شده و هم زمینه سودجویی زمین خواران را ایجاد کرده است.
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است. این شهر و مکان های حاشیه ای آن به گفته شهردار یاسوج بیش از 230 هزار نفر جمعیت دارد.
9929/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب استان کهگیلویه و بویراحمد خانواده دستگاه قضایی شهرداری کهگیلویه و بویراحمد منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند

به گزارش خبرنگار مهر، علی عباس فلاحتی مطلق ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: به همت هئیت کشتی پهلوانی و همکاری ستاد دیه استان، جشن گلریزان ویژه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در گود زورخانه یاسوج برگزار شد.

وی بیان داشت: پهلوانان و ورزشکاران زورخانه همیشه میراث دار و جلودار دستگیری نیازمندان بوده‌اند.

فلاحتی مطلق تصریح کرد: در این آئین ورزشکاران ورزش باستانی با اقتدا به مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) وارد گود زورخانه شدند و پس از اجرای حرکات باستانی و ادای احترام به منش مولای علی علیه السلام، برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مبالغی جمع آوری کردند.

وی افزود: این آئین با حضور مسئولان در نهادهای زندان‌های استان، ورزش و جوانان، هئیت های همگانی و رزمی، بسیج حقوقدانان و وکلای قوه قضائیه و خیرین و نیکوکاران ورزشی و خانواده‌های ورزشکاران برگزار شد.

کد خبر 6090968

دیگر خبرها

  • ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری در قم
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • تصاویر سد شاه قاسم یاسوج
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند