Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک کشاورزی با برخورداری از ۱۸۰۰ شعبه در سراسر کشور در خدمت کشاورزان است. این بانک به عنوان تنها بانک مرتبط با سوییفت ۸۹ درصد از منابع خود را صرف حمایت از بخش کشاورزی کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بانک کشاورزی یکی از بانک‌های تخصصی کشور و مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که ماموریت آن، حمایت از بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک کشاورزی در 21 خرداد سال 1312 تاسیس شد.

 

در برخی دوره های زمانی نام بانک دستخوش تحولاتی شده و در برخی مواقع نیز اساس نامه و ماموریت های آن نیز در راستای تامین مالی بخش کشاورزی و زیر بخشهای آن به عنوان یکی از زیر بخش‌های اثرگذار بر اقتصاد کشور و موتور مولد تولید که منجر به رشد اقتصادی می شود تغییر یا تکمیل شده است. این بانک به منظور حفظ خوداتکایی از اوایل دهه 70 با حضور در مراکز پولی و مالی کشور و توسعه خدمات شعب شهری خود تلاش کرده است تا از منابع موجود در مراکز تجاری نیز به نفع توسعه بخش کشاورزی بهره جوید.

 

بانک کشاورزی با تبیین خدمات بهتر، تسهیلات بیشتر و حمایت از تولید پایدار کشاورزی به عنوان شعار این بانک در سال 1397، بر هدفمندی پرداخت تسهیلات بیشتر در بانک کشاورزی تأکید کرده است.

 

توازن منابع و مصارف، كاهش هزینه ها به ویژه قيمت تمام شده منابع ، افزايش درآمدها با تاکید بر درآمدهاي کارمزدی( غيرمشاع)، تك رقمي شدن نسبت مطالبات معوق (دستيابي به نرخ 6 درصد)، بهبود ارتباط با مشتريان و ارتقای كيفيت ارايه خدمت در سطح شعب، اجراي دقيق بودجه و عدم انحراف از بودجه مصوب( تحقق اهداف ابلاغی)، بازنگری و ساده سازي روش ها و فرایندها و واگذاري شركت ها و املاك تمليكي با تعيين هدف دقيق از مهمترین اولویت های سال جاری این بانک به شمار می آیند.

 

بنابراین گزارش، به عنوان یکی از اقدامات این بانک در راستای چشم انداز ترسیم شده برای سال 97 تا شهریور ماه سال جاری 2 هزار و 89 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید امسال از سوی این بانک در استان سمنان پرداخت کرده است. پرداخت شد.

 

«علی کیومرثی»، مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان سمنان گفته است: «در پنج ماه ابتدایی سال جاری، این میزان تسهیلات ارزان قیمت با هدف حمایت از رونق بخش های تولیدی و اقتصادی به هفت هزار و 345 نفر پرداخت شد.»

 

وی بیان کرد: «پرداخت تسهیلات رونق تولید بانک کشاورزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در همین مدت از نظر مبلغ 19 درصد افزایش و از نظر دریافت کنندگان پنج درصد کاهش یافته است. 511 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال پایدار قرارداد منعقد شده که بر اساس آن برای 416 نفر اشتغال ایجاد می شود.»

 

کیومرثی خاطرنشان کرد: «در سال گذشته، 6 هزار و 395 میلیارد ریال به 28 هزار نفر تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شد و از ابتدای سال 96 تاکنون به 163 طرح تولیدی و توسعه ای به مبلغ 409 میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.»

 

وی با بیان این که از ابتدای سال 97 تاکنون 32 میلیارد ریال در بخش ماشین آلات تسهیلات پرداخت شد، خاطرنشان کرد: «سال گذشته این تسهیلات برای 237 دستگاه ماشین آلات شامل تراکتور سنگین و نیمه سنگین و کمباین به مبلغ بیش از 119 میلیارد ریال پرداخت شد.»

 

حالا در ادامه فعالیت های این بانک «حسن قاسمی زانیانی»، عضو هیات مدیره بانک کشاورزی و قائم مقام مدیریت برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی خبر داده است: «89 درصد منابع این بانک صرف حمایت از بخش های مختلف کشاورزی و سرمایه گذاری در این حوزه می شود.»

 

وی در کارگروه تجهیز منابع مالی مورد نیاز بخش کشاورزی قزوین با بیان اینکه بانک کشاورزی با هدف کمک به این بخش تاسیس شده است، گفت: «امروز با برخورداری از یک هزار و 800 شعبه در سراسر کشور در خدمت کشاورزان است.»

 

زانیانی اظهار داشت: «بانک کشاورزی را باید مهم ترین حامی مالی کشاورزان دانست که با کمک های مالی خود زمینه توسعه سرمایه گذاری در این بخش را فراهم کرده است. این بانک تنها بانکی است که سوییفت برای آن باز بوده و خدمات خاص ارزی ارایه می کند.»

 

این مسئول با اشاره به نیاز کشاورزی کشور به سرمایه گذاری در بخش هایی چون اصلاح باغات و مدرن سازی آنها، آبزی پروری، گلخانه داری و صنایع تبدیلی اظهار داشت: «منابع بانک کشاورزی در خدمت توسعه این بخش از جمله حوزه های یاد شده قرار گرفته است.»

 

یادآور می شود: سال گذشته برنامه تجهیز منابع این بانک تحقق 124 درصدی داشته است و سپرده های مردمی بانک کشاورزی 40.2 درصد رشد داشت. افزایش سهم از بازارسپرده ها در کنار کاهش هزینه های تمام شده منابع و توازن در منابع و مصارف را از دیگر اقدامات این بانک در سال 96 است. همچین مسزان اعتبارات پرداختی بانک کشاورزی در سال گذشته رشد 16درصدی داشته است./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شب یلدا اصفهان شب چله آیین هرمزگان استان بوشهر خبرگزاری شبستان حجت الاسلام ارزانی سویفت بانک کشاورزی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران

افراسیاب میرزایی در گفتگو با مهر اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ برای طرح‌های مرتبط با سدهای هراز، گلورد، زارم‌رود، سجادرود و البرز در مجموع ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته بود که این رقم در سال مالی ۱۴۰۲ به ۵ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار افزایش یافت.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم برای سد هراز با تعریف طرح بسته هراز که شامل سد و شبکه می‌شود در قالب فاینانس چین اعتبارات مورد نیاز را تأمین مالی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های متعدد مرتبط با آب در استان مازندران با سرعت قابل ملاحظه‌ای در حال اجراست و تلاش می‌شود که از منابع اعتباری مختلف و همچنین تعامل با پیمانکاران روند اجرایی هیچ کدام از طرح‌ها متوقف نشود.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • پرداخت تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم
  • تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند