Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از  خبرگزاری فرانسه از لندن، عفو بین المللی روز دوشنبه پس از تحقیقی گسترده در مورد محتوای پیام های منتشر شده در توئیتر به کمبود نظم و قانون در شبکه اجتماعی توئیتر اعتراض کرد و آن را محلی دانست که نژاد پرستی و زن ستیزی بدون هیچ کنترلی رونق دارد.
عفو بین الملل این تحقیقات را با کمک شرکت Element AI انجام داد که شرکت سازنده نرم افزارهای هوش مصنوعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 هزار و پانصد داوطلب محتوای توئیت هایی را که در سال دو هزار و هفده برای 778 زن سیاست پوست، سیاستمدار و خبرنگار در انگلیس و آمریکا فرستاده شده بود بررسی کردند.
عفو بین الملل با استناد به نتایج به دست آمده اعلام کرد طی دوازده ماه 1.1 میلیون پیام مشکل دار و افراطی برای 778 زن فرستاده شده است که بدان معناست که هر سی ثانیه یک پیام این چنینی ارسال شده است.
میلنا مارین مسئول تحقیقات عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد با این تحقیق، ما به اطلاعاتی دست یافتیم که آنچه را که زنان از مدت ها پیش می گویند تایید می کند. زنان می گویند توئیتر مکانی است که در آن نژاد پرستی و زن ستیزی بی داد می کند. ما دریافتیم زنان رنگین پوست بیش از سایر زنان در معرض این گونه پیام ها هستند و میزان پیام هایی از این دست که زنان سیاه پوست دریافت می کنند هیچ تناسبی با سایرین ندارد.
ملینا مارین گفت ناکامی توئیتر در مقابله با چنین مشکلی نشان می دهد که توئیتر به ساکت کردن صداهایی که پیشتر نیز در حاشیه بودند کمک می کند.
طبق تحقیقات عفو بین الملل زنان رنگین پوست در مقایسه با زنان سفید پوست 34 درصد بیشتر در معرض پیام های افراطی و مشکل دار هستند. این رقم در مورد زنان سیاه پوست به 84 درصد می رسد. عفو بین الملل از توئیتر خواست در مورد چگونگی به کارگیری نرم افزاراهای تشخیص خودکار پیام های افراطی شفافیت بیشتری داشته باشد. عفو بین الملل تاکید کرد محتوای افراطی و خشونت بار پیام ها ناقض قوانین توئیتر است

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: توئيتر محتواي پيام تحقيقات نژاد پرستي زن ستيزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو احتمالا بازداشت شود

طی روز‌های اخیر نتانیاهو تلاش زیادی برای جلوگیری از چنین تحولی انجام داده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن نفاق خواندن این حکم، اعلام کرد در صورت لزوم از «اسرائیل» خارج نخواهیم شد.

در همین رابطه کانال ١٢ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد اسرائیل انتظار دارد دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت نتانیاهو، گالانت و هالیوی را در این هفته صادر کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • نتانیاهو احتمالا بازداشت شود
  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • ببینید | پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی + فیلم
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند