Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:22:11 GMT

امسال 437 اجرای نمایش در سمنان به روی صحنه رفت

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۱۱۱۱

امسال 437 اجرای نمایش در سمنان به روی صحنه رفت

سمنان- ایرنا- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: 437 مورد اجرای نمایش در 6 ماه نخست سال 97 در سالن های نمایش استان ثبت شد که این میزان تولید چشمگیر و نشان از اشتیاق مردم به هنر تئاتر است.

سیما رجبی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین هر 2 روز یک نمایش در 6 ماه نخست امسال برای عموم به روی صحنه رفت که با هدف تقویت شادی و نشاط در استان سمنان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 227 اجرای نمایش در سه ماه نخست امسال و 210 اجرای نمایش در سه ماه دوم سالجاری در سالن های نمایش استان سمنان به روی صحنه رفت.
رجبی اظهار داشت: 69 نمایش در 6 ماه اول امسال موفق به اخذ مجوز شد که از این تعداد، 35 نمایش در سه ماه اول و 34 نمایش در سه ماه دوم مجوز نمایش دریافت کرد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان این که عملکرد استان در زمینه تئاتر و هنرهای نمایشی مطلوب است، تصریح کرد: تئاتر امروز نتیجه کار تخصصی و حرفه ای نیست و 50 درصد هنرمندان تئاتر به صورت تجربی کار می کنند و نیازمند آموزش علمی هستند.
وی خاطر نشان کرد: مشکل و منشا اصلی مشکل تئاتر کشور آموزش است و دستگاه ها و وزارتخانه های آموزشی به عنوان متولی آموزش باید بپذیرند آموختن فرهنگ یک وظیفه است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد هنر، گفت: نیازسنجی و تولید بر مبنای نیاز جامعه مهمترین رکن در اقتصادی کردن هنر است و هنرمندان تئاتر برای رونق بخشیدن به تئاتر باید به این مهم توجه کنند.
در استان یکهزار و در شهرستان سمنان 400 صنف فرهنگی و هنری دارای مجوز است.
7342/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فرهنگ و ارشاد تئاتر سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «کابوس‌مند» به کارگردانی حسین حیاتی از ۱۱ اردیبهشت ماه در عمارت ارغوان به صحنه می‌رود.

حسین حیاتی پیش از این و در تابستان سال گذشته نمایش «یه گوشه از دایره» را روی صحنه داشت که با استقبال همراه بود. وی نویسندگی و کارگردانی نمایش «کابوس‌مند» را به عهده دارد.

نمایش «کابوس‌مند» در مورد کسانی است که وظیفه ساخت و اجرای کابوس آدمیان را برعهده دارند ...

این نمایش تازه ترین اثر گروه فرهنگی هنری «پارادوکس» است.

بازیگران «کابوس‌مند» عبارتند از مهدی اشرافی، نوید محسنیان، حمید جانانه، کاوه اکبری، مهدی افراسته، سلاله ارغوان، بیتا طایی.

مهدی اشرافی تهیه کننده این نمایش است.

کد خبر 6087985 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید