Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه در سخنانی گفت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی باید ماهیت زننده و تکان دهنده رفتارهایی را که داشته است، متوقف کند.

نیکی هیلی در مصاحبه با واشنگتن اگزماینر افزود: ولیعهد سعودی بارها بی مبالات و بدون توجه رفتار کرده است ولی نشان داده است که ایده های خوب زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: نحوه عملکرد محمد بن سلمان پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی عامل موثری در نشان دادن توانایی‌های وی برای هدایت عربستان سعودی در مسیر آتی این کشور است. اول و مهمتر از همه، ولیعهد سعودی بی شک به ما نوعی مسئولیت پذیری و پاسخگویی را در قبال آنچه که بر سر خاشقجی آمده است، بدهکار و مدیون است. بدون شک.

دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل حاضر به اظهارنظر درباره سخنان نیکی هیلی نشده است.

این اظهارات نیکی هیلی دقیقا در روزی مطرح شده است که وی آخرین سخنرانی اش را در شورای امنیت سازمان ملل ایراد کرده است. هیلی در ماه اکتبر اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی از این سمت کناره گیری خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است تا هیتر نوئرت سخنگوی فعلی وزارت خارجه آمریکا را به عنوان نماینده جدید ایالات متحده در سازمان ملل معرفی کند.

قتل خاشقجی با انتقادات گسترده بین المللی روبرو شده و نمایندگان آمریکایی نیز مخالفت خود را با سیاست های ترامپ در قبال مقام های سعودی اعلام کرده اند.

ترامپ اخیرا گفته است که علی رغم گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره دست داشتن مستقیم ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی، واشنگتن همچنان در کنار ریاض خواهد ایستاد.

سازمان سیا به این جمع بندی رسیده است که محمد بن سلمان دستور مستقیم قتل خاشقجی را صادر کرده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ولیعهد عربستان نیکی هیلی جمال خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد

به گزارش جام جم آنلاین، وبگاه خبری آکسیوس امروز یکشنبه در گزارشی به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی ادعا کرد که آمریکا هفته گذشته (به وقت محلی) انتقال مهمات به اشغالگران قدس را متوقف کرده است.

آکسیوس به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی که نامشان فاش نشده در این باره اعلام کرد: هفته گذشته، دولت بایدن یک محموله مهمات ساخت آمریکا به اسرائیل را متوقف کرده است.

این رسانه می نویسد: مقامات اسرائیل اعلام کردند که ایالات متحده برای اولین بار پس از ۷ اکتبر، ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرده است.

به گزارش آکسیوس، مقامات رژیم صهیونیستی گفتند که این رخ‌داد نگرانی های جدی داخل کابینه اشغالگران قدس ایجاد کرده و مقامات را به تکاپو انداخته است تا بفهمند چرا محموله مذکور ارسال نشده است.

این وبگاه خبری اضافه کرد: رئیس جمهور «بایدن» در میان آمریکایی‌ هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، با انتقادهای شدید مواجه است. دولت آمریکا در ماه فوریه از اسرائیل خواسته بود تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت ایالات متحده توسط نیروهای اسرائیل در غزه مطابق با قوانین بین المللی استفاده می شود!

تلاش این رسانه آمریکایی برای تبرئه آمریکا از همدستی با تداوم جنایت های رژیم کودک کش اسرائیل در حالی است که مقامات ارشد واشنگتن بارها اذعان کرده اند که به حمایت های همه جانبه از تل آویو ادامه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • ببینید | فوری؛ ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • آکسیوس: آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد!