Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:42:17 GMT

وقتی هوش مصنوعی آهنگ کریسمس می‌سازد+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۱۶۷۹

وقتی هوش مصنوعی آهنگ کریسمس می‌سازد+فیلم

محققان به تازگی موفق به تولید آهنگ کریسمس توسط "هوش مصنوعی" شده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، محققان یک تیم تحقیقاتی که خود را با عنوان "Made by AI" نامیدند، با استفاده از آموزش یک شبکه عصبی و وارد کردن صد آهنگ کریسمسی در قالب فایل‌های "میدی"(MIDI)  موفق به تولید یک آهنگ مخصوص کریسمس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"میدی" ( Midi) که مخفف "Musical Instrument Digital Interface " به معنای "رابط دیجیتالی سازهای موسیقی" است، یکی از قالب‌های اصلی ارتباطی برای ضبط و پخش کردن اطلاعات موسیقایی بین رایانه و یک ساز الکترونیک است. برای اتصال دو وسیله با این رابط، از کابل‌های مختلفی استفاده می‌گردد. یک اتصال میدی می‌تواند تا ۱۶ کانال اطلاعات سازهای مختلف را منتقل کند.

این سیستم هوش مصنوعی به انتخاب "تم‌ها"،"موتیف‌ها"،"سازها" و  ریتم‌های تکراری پرداخت تا آهنگ خود را بسازد.

"موتیف" کوچک‌ترین واحد دارای مفهوم در موسیقی است.  

سخنگوی این تیم تحقیقاتی اظهار کرد، آهنگ‌های تولید شده با "هوش مصنوعی"، با آهنگ‌های خاطره‌انگیز و کلاسیک کریسمس شباهت‌ داشت.

شبکه‌های عصبی سیستم‌ها و روش‌های محاسباتی نوین برای یادگیری ماشینی، نمایش دانش و در انتها اعمال دانش به دست آمده در جهت بیش‌بینی پاسخ‌های خروجی از سامانه‌های پیچیده هستند.

شبکه عصبی به تقلید روش مغز برای حل مسائل می‌پردازد.

این سیستم هوش مصنوعی یاد گرفت که به تولید بسیاری از نواهای موسیقی بپردازد که لذت بخش بودند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كريسمس هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌ سازد

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج مؤذن‬ ظهر‬ سه‬ شنبه‬ در مراسم گرامیداشت روز معلم شهرستان تالش اظهار‬ کرد: معلم با تعلیم و نشر علم، انسان‌ها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می‌دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسان‌ها ثبت می‌‏کند و ندای فطرت را در فضای عالم طنین‌‬ ‏انداز می‌گرداند.

مؤذن با اشاره به جایگاه و رسالت معلم بر لزوم تبیین و تفسیر بیانات رهبری درباره معلمان تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش زیر ساخت کشور را می‌سازد و برای دستیابی به توسعه متوازن باید به آموزش و پرورش توانمند با معلمان اندیشمند توجه ویژه داشته باشیم.

فرماندار شهرستان تالش تصریح کرد: معلمان قشر خستگی ناپذیر، دلسوز، پرتلاش و مایه افتخار جامعه هستند و از معلمان به عنوان قشری فرهیخته و امانت‌دار آینده سازان کشور برای فردایی بهتر یاد می‌شود، مردان و زنانی که با تعلیم و تربیت فرزندان برومند میهن اسلامی ما، آنان را برای حضور در جامعه و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور آماده می‌سازند.

کد خبر 6099281

دیگر خبرها

  • اینستاگرام با Add Yours امکان اشتراک‌گذاری آهنگ را فراهم کرد
  • یک مرد 19 ساله آینده والیبال ایران را می‌سازد
  • دانلود آهنگ های شاد جدید 1403
  • آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌ سازد
  • امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس | اجازه ساختن آهنگ داده می شود؟
  • میز جلو مبلی وقتی هوش مصنوعی آماده کرده باشه! (عکس)
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد
  • هوش مصنوعی اخبار ایکس را خلاصه می‌کند
  • شیرین مثل «شکرستان»/ پویانمایی که ۱۸ ساله شد
  • چت‌بات Grok اخبار ایکس را خلاصه می‌کند