Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@00:19:00 GMT

۱۲۰ نقطه پرحادثه در جاده‌های گیلان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۳۰۷۶

۱۲۰ نقطه پرحادثه در جاده‌های گیلان شناسایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت:‌ در یک بازه زمانی سه ساله و پس از انجام بررسی‌های کارشناسی شده ۱۲۰ نقطه پرحادثه در طول راه‌های استان گیلان شناسایی شد. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

محمدرضا نازک‌کار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: در یک بازه زمانی سه‌ساله و پس از انجام بررسی‌ها و مطالعات کارشناسی‌شده 120 نقطه پرحادثه در طول راه‌های استان گیلان شناسایی شد که از این تعداد 97 نقطه آن به‌عنوان نقاط پرتصادف گیلان به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه این اداره کل برای آشکارسازی نقاط پرتصادف گیلان در یک سال و نیم گذشته برنامه کوتاه مدتی را به اجرا در آورده است افزود: برای اجرای برنامه درازمدت رفع نواقص نقاط پرتصادف گیلان نیز 10 نقطه توسط کارشناسان اولویت‌گذاری شده است.

نازک‌کار از اختصاص 3.5 میلیارد تومان اعتبار برای فاز نخست عملیات آشکارسازی نقاط پر تصادف گیلان سخن گفت و بیان داشت: در این مرحله 3 نقطه حساس انتخاب شده و عملیات مربوطه آن با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که در صورت تزریق اعتبارات، این فرآیند سرعت می‌گیرد.

تجهیزات جاده‌ای در کشور وضعیت مناسبی نداردجاده‌های کشور نیازمند 6 هزار دوربین ثبت تخلف استآمار تلفات جاده‌ای در گیلان کاهش یافت

وی نوسازی ناوگان حمل و نقل روستایی را نیز یکی از برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان دانست و گفت: در این راستا 2 هزار پرونده تقاضای دریافت تسهیلات در حال بررسی است که در صورت تزریق اعتبارات تسهیلات مورد نظر در اسرع وقت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه 53 سامانه هوشمند ثبت تخلف در محورهای شریانی گیلان نصب شده است افزود:‌ با نصب این سیستم‌ها تصادفات در محورهای استان 30 درصد کاهش پیدا کرد همچنین در آینده نزدیک نیز تعداد این سامانه‌ها به 68 دستگاه افزایش می‌یابد.

نازک‌کار از رفع مشکلات و معضلاتی که کامیون‌داران گیلانی با آن مواجه هستند خبر داد و اظهار داشت: نرخ حمل کالا،‌ بیمه‌های تکمیلی و قیمت قطعات مصرفی نظیر روغن ماشین،‌ قطعات یدکی،‌ لاستیک و سایر موارد مشابه دیگر از جمله برخی از دغدغه‌های فعالان بخش حمل و نقل کالا در گیلان بود.

وی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تمهیدات ویژه‌ای برای حل مشکلات کامیون‌داران اتخاذ کرد ابراز داشت: راه‌اندازی بیمه‌های تکمیلی،‌ کاهش 50 درصدی نرخ بیمه‌های اجتماعی و توزیع لاستیک یارانه‌ای از جمله اقدامات حمایتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از عمر بالای ناوگان حمل و نقلی استان سخن گفت و عنوان کرد:‌ تا پیش از ممنوعیت واردات خودرو قصد داشتیم بخشی از نیازهای گیلان در این حوزه را از طریق منطقه آزاد انزلی رفع کنیم به طوری‌که حتی قراردادهای آن نیز به امضاء رسیده بود.

وی استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل گیلان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ امیدواریم با گشوده شدن مرزها برای واردات خودرو، بتوانیم به نحو مطلوبی از پتانسیل‌های موجود در منطقه آزاد انزلی جهت نوسازی ناوگان حمل و نقلی گیلان استفاده کنیم.

نازک‌کار افزایش قیمت خودروهای داخلی و مشکلاتی که در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل باری وجود دارد را مورد اشاره قرار داد و گفت: به جهت افزایش قیمت‌ها و برای کمک به متقاضیان مقرر شد در صورت دریافت تسهیلات نوسازی ناوگان از سوی آنان، زمان بازپرداخت وام‌ها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/‌ش

R7877/P1377/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برطرف کردن ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر منتهی به مرز‌های غربی و جنوب غربی ویژه اربعین امسال خبر داد.
داریوش امانی در حاشیه سفر یک روزه خود به خرمشهر در بازدید از پایانه مسافری شلمچه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: در مسیر‌های اربعینی نزدیک به ۱۳۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که تا امروز توانستیم ۷۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کنم.
وی گفت: ۸۷۸ نقطه حادثه خیز در مجموع در جاده‌های کشور وجود داشت که از یک هزار و ۵۰۰ نقطه که به دولت تعهد داده بودیم در سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ نقطه حادثه خیز را توانستیم برطرف کنیم و برنامه این است که تا پایان این دولت تمام این نقاط حادثه خیز را در سطح جاده‌های کشور برطرف کنیم.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به نیاز اساسی زائران اربعین به ناوگان حمل و نقل و سهولت در تردد آنها تصریح کرد: مشکلی در حمل و نقل وجود دارد، شخص وزیر در حال برنامه ریزی برای واردات و همچنین استفاده از محصولات داخلی در راستای تکمیل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است.
داریوش امانی افزود: همزمان نیز در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم تا بتوانیم از ناوگان حمل و نقل این کشور برای جابجایی آسان زائران در مرز‌ها استفاده کنیم.
وی در پاسخ سوال خبرنگار صداوسیما درباره مشکلات موجود در مسیر منتهی به مرز شلمچه و ناایمن بودن جاده اهواز به خرمشهر گفت: ما در سال گذشته بیش از ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان طرح‌ تعریف کردیم برای راه‌های اربعینی و امسال هم این طرح ادامه دارد که بخشی از مطالبات پیمانکاران تامین اعتبار شده است و ایمن سازی جاده اهواز به خرمشهر در اولویت کار ما قرار گرفته تا هم در تکمیل بزرگراه و هم در تامین روشنایی و رفع مشکلات موجود آن اقداماتی انجام شود که در ایام اربعین حسینی بخشی از آن قابل استفاده باشد.

دیگر خبرها

  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​
  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • رفع ۴۰۰ نقطه پرحادثه در کشور/ احداث بزرگراه اهواز خرمشهر در دستور کار
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی