Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@02:49:27 GMT

تهرانی «طعم خوش در کنار هم بودن» را تجربه می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۳۱۵۵

تهرانی «طعم خوش در کنار هم بودن» را تجربه می‌کنند

‌به گزارش ایکنا؛ به نقل از معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران، ولی‌الله شجاع‌پوریان، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای ویژه‌برنامه‌های شب یلدا با عنوان «یلدای مهربانی» با شعار «طعم خوش در کنارهم بودن» خبر داد و افزود: شب یلدا از جشن‌های اصیل ایرانی است و بسیاری از آموزه‌های آن مثل صله رحم، همدلی و صمیمیت و احترام به بزرگان مورد تأکید اسلام هم بوده و شهرداری تهران نیز با رویکرد خانواده محوری نگاه ویژه‌ای به شب یلدا و پاسداشت آن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌شجاع‌پوریان تصریح کرد: «یلدا در کنار محرومان» در قالب متل گویی (نوعی شعرخوانی و داستانخوانی)، پرده‌خوانی و نقاشی شاهنامه‌ای، خاطره‌گویی و یادی از گذشته‌ها (یلدا در تهران قدیم)، فال گرفتن و حافظ خوانی، تک نوازی و گروه نوازی ساز‌های ایرانی اجرای موسیقی مقامی، سنتی و فولکور، چیستان گویی و مسابقه اطلاعات عمومی، شعرخوانی و مشاعره، پذیرایی و اهدای بسته شب یلدا از برنامه‌های ویژه شهرداری تهران در شب یلدا است.
معاون شهردار تهران افزود: اجرا‌های هنری در شهر با موضوع شب یلدا در قالب نواختن قطعات موسیقی سنتی همراه با حمل نماد‌های شب یلدا در حداقل هفت نقطه پر تردد شهر به همت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران صورت می‌گیرد و بنا داریم در مراکز بهاران، مراکز نگهداری از بی‌سرپرستان، گرم‌خانه‌ها و آسایشگاه‌های سالمندان نیز برنامه‌های متنوعی را اجرا کنیم.
وی با اشاره به برنامه «یلدا در محلات» گفت: بر این اساس معاونت‌های اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲ گانه به برگزاری جشن‌های یلدا در سطح منطقه توسط کانون‌ها، مؤسسات، تشکل‌های مردم نهاد و دانشجویی کمک می‌کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قرارداد‌ها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودرو‌های برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودرو‌ها قابل رقابت با خودرو‌های بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودرو‌ها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

دیگر خبرها

  • حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است
  • امکانات جدید رفت‌وآمد به نمایشگاه کتاب | «مشاور کتاب» در کنار بازدیدکنندگان
  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • ️شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدت در شهر ارومیه است
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران