Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد شریعتمداری ، درباره بسته های حمایتی دولت از اقشار مختلف گفت: مبلغ ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای خانوار از یک تا پنج نفر و بالاتر توزیع شده و در حال توزیع است.

وی افزود: توزیع بسته‌های حمایتی برای جامعه مددجویان تمام شده و پشت نوبتی‌های نهادهای حمایتی نیز بسته‌ها را دریافت کرده‌اند. کارمندان دولت و کارکنان آموزش و پرورش نیز مبالغ درنظر گرفته شده را دریافت کرده‌اند واریز برای مابقی نیز بتدریح تحت عنوان سیاست جبرانی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر رفاه در پاسخ به اینکه آیا کارمندان زن مجرد در فهرست مشمولان بسته‌های حمایتی قرار می‌گیرند؟ نیز گفت: ما شرط سرپرست خانوار نداریم و همه آنها که زیر سه میلیون تومان دریافتی دارند مشمول سیاست جبرانی دولت می‌شوند. در واقع هر حقوق بگیری را شامل می‌شود.

شریعتمداری افزود: البته یک همپوشانی‌هایی در کارمندان داریم؛ ممکن است یک عضو خانواده از این امکان استفاده کند و عضو دیگر خانواده‌اش نیز کارمند دولت و یا جزو سایر گروه مشمولان باشد که این همپوشانی‌ها رفع می‌شود و به هر خانوار یک بسته داده می‌شود. این نواقص در حال رفع است.

وی با بیان اینکه مرحله سوم واریز برای سایر گروه‌ها از جمله مستمری‌بگیران تامین اجتماعی است اظهار کرد: دو روز گذشته ۳۸۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه به تامین اجتماعی تخصیص یافت و ۱۴۰۰ میلیارد تومان دیگر کسری وجود دارد که آن را هم تسویه خواهد کرد. به این ترتیب بسته را برای مستمری بگیران تامین اجتماعی هم توزیع می کنیم و این روزها در حال واریز است.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه بعد از آن بیمه‌شدگان دیگری هستند که مشمول گروه‌های گفته شده نیستند اما کمتر از سه میلیون حقوق می گیرند و اطلاعات آنها هم دسته بندی شده است گفت: آن دسته از افراد که جزو هیچ کدام از گروه‌های مشمول نیستند و البته تعدادشان هم زیاد نیست، بعد از مرحله سوم بسته‌های خود را دریافت می‌کنند که این افراد می‌توانند از طریق اینترنت مراجعه و به پایگاه‌هایی که اعلام خواهد شد رفته و ثبت نام کنند.

شریعتمداری از صدور دستور رئیس جمهور برای توزیع مرحله دوم سبد حمایتی برای مددجویان خبر داد و گفت: توزیع نوبت دوم بسته‌ها برای مددجویان نیز در همین سال ۹۷ صورت می‌گیرد. البته دولت تعهد قطعی نکرده است که در چند نوبت بسته‌های حمایتی را توزیع خواهد کرد.

وزیر رفاه در پاسخ به اینکه آیا شماره پیامکی برای اطلاع از مشمول بودن یا نبودن افراد اعلام شده است؟ اظهار کرد: چون گروه‌ها همه شناسایی شده و مشخص‌اند در مراحل آخر باید به شکایات افرادی که معتقدند از دریافت بسته‌ها جامانده‌اند رسیدگی شود و آنها که مورد توجه نبودند را در نظر می‌گیریم و رسیدگی می‌کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت جامعه آموزش و پرورش حقوق خانواده تامین اجتماعی اینترنت دستور رئیس جمهور شریعتمداری بسته های حمایتی دختران کارمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد از افزایش بیش از ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این اعتبار باید در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای استان و برنامه‌های تحولی دولت هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، مجید دهقانی‌زاده با بیان اینکه از اقدامات اساسی دولت در راستای کمک به مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، پرداخت عوارض ارزش افزوده است، اظهار کرد: این اعتبار به‌صورت نقد در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا خدمات مناسب و در شأن مردم ارائه دهند.

وی تأمین منابع مالی پایدار از محل توزیع عوارض را مساله مهمی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دانست و افزود: انتظار می‌رود مجموعه شوراها و شهرداری‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا این اعتبار پرداختی از سوی دولت در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای استان و برنامه‌های تحولی دولت هزینه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه مجموعه شهرداری‌ها باید به فکر ایجاد منابع پایدار درآمدی برای خود باشند، تاکید کرد: شوراها و شهرداری‌ها باید بتوانند منابع مناسبی در کنار منابعی که از محل ارزش افزوده نصیبشان می‌شود را در راستای تکمیل طرح و پروژه‌های حوزه شهری و روستایی و همچنین خدمت مناسب به شهروندان به کار گیرند.

دهقانی‌زاده با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ۹ برابر افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: در دولت سیزدهم دولت به کمک مجموعه مدیریت شهری و روستایی آمد تا در این حوزه تحول اساسی ایجاد کند.

وی عوارض توزیع شده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان را در سال ۱۳۹۹ مجموعاً ۳,۳۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد که در این دولت این اعتبار بیش از ۹ برابر افزایش یافته است و افزود: عوارض توزیع شده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سال ۱۴۰۲ نیز به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از دلایل رشد این منابع در دولت سیزدهم را تدابیر اندیشیده شده در قالب ستاد درآمد و تجهیز منابع و مساعدت‌های استاندار و نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی در انتقال تعدادی از پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های یزدی به استان و نیز تلاش‌های ارزشمند دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به ویژه اداره کل امور مالیاتی دانست و گفت: دولت سیزدهم بر تأمین منابع مالی پایدار و عدالت محور در کشور تاکید دارد.

کد خبر 751181

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رايگان در همدان
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • مشمولان طرح کالابرگ فجرانه این خبر مهم را حتما بخوانند
  • خبر مهم برای مشمولان طرح کالابرگ فجرانه؛ مدل جدید در راه است؟