Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده ادوار مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ حذف یارانه سه دهک بالای جامعه را به استانداری ها واگذار کرده است.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، جعفر قادری نماینده ادوار مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ حذف یارانه سه دهک بالای جامعه را به استانداری ها واگذار کرده است.

قادری افزود: تکالیفی در دولت های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم برای دولت مشخص شده تا طبق این تکالیف یارانه حداقل سه دهک بالای جامعه را حذف و سهم تولید، بهداشت و درمان را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: متاسفانه دولت های مورد نظر هرسال از انجام تکلیف مربوطه سرباز زده به طوری که حتی بخشی از کسری منابع برای پرداخت یارانه را از محل منابع عمومی تامین کرده اند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منابع حاصل از حذف یارانه سه دهک بالای جامعه باید صرف توسعه زیرساخت ها و حمایت از تولید و یا اینکه بخشی از هزینه های دهک های پائین جامعه از طریق این مهم جبران شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت در لایحه بودجه 98 به حذف یارانه سه دهک بالای جامعه توجه کرده است، گفت: طرح مربوطه در صورت همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی عملیاتی خواهد شد.

قادری ضمن اشاره به اینکه حذف یارانه سه دهک بالای جامعه به آسانی امکان پذیر است، افزود: دولت می تواند اطلاعات مربوط به یارانه بگیران را در اختیار استانداری ها قرار دهد و استانداری ها هم می توانند اطلاعات مدنظر را به فرمانداری ها واگذار کنند.

وی اظهارداشت: بدون شک با شناختی که فرمانداری ها از وضعیت میدانی خانوارها دارند و اطلاعاتی که از طریق سامانه های اطلاعاتی مربوطه مانند سامانه املاک و غیره به دست می آورند به راحتی می توانند یارانه بگیران سه دهک بالای جامعه را شناسایی و نسبت به حذف یارانه آنان اقدام کنند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در آئین نامه های مصوب شده باید موارد مصرف منابع حاصل از حذف یارانه سه دهک بالای جامعه را مشخص کند.

وی با تاکید بر اینکه سه دهک بالای جامعه در همه استان ها یکسان نیست و متوسط درآمد استان ها با یکدیگر متفاوت است، گفت: به عنوان مثال سه دهک بالای استان سیستان و بلوچستان می توانند هم ردیف با سه دهک متوسط استان تهران باشد.

قادری افزود: بطورکلی از نکات مثبت طرح حذف یارانه سه دهک بالای جامعه واگذاری اجرای این مهم به استانداری ها و ارائه اطلاعات یارانه بگیران به فرمانداری ها و مسئولان محلی است.

وی گفت: نبود توازن در درآمدهای افراد در استان ها از نکات ضعف طرح حذف یارانه سه دهک بالای جامعه از سوی استانداری هاست.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حذف یارانه حذف یارانه ۳ دهک بالا حذف یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری

پوریا فخری نایب رییس شورای شهر کرمانشاه با اشاره به کش وقوس‌های فراوان در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه، گفت : در نهایت امروز (۱۲ اردیبهشت) با حضور ۱۰ عضو شورا و شهردار کرمانشاه این لایحه مجددا بررسی و اشکالاتی که در خصوص آن وجود داشت، رفع شد.

وی افزود: برخی اعضای شورا نسبت به بالابودن رقم برخی کُدهای بودجه‌ای انتقاد داشتند که این موارد با حضور شهردار کرمانشاه رفع و درصد آنها کاهش پیدا کرد. بطور مثال مبلغی که برای هزینه‌های متفرقه در نظر گرفته شده بود کاهش و مبلغ رفاهیات پرسنل شهرداری افزایش داده شد.

نایب رییس شورای شهر کرمانشاه گفت: با توجه به اصلاحات صورت گرفته رقم بودجه شهرداری از ۶۳۰۰ میلیارد تومان به حدود شش هزار میلیارد تومان رسید و در نهایت تصویب شد.

وی افزود: این مصوبه به کمیته تطبیق مصوبات شورا جهت تایید نهایی ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رقم بودجه امسال شهرداری نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری هم گفت: بررسی این لایحه در دستور کار جلسه امروز قرار نداشت و اولویت ما تصویب لایحه بودجه امسال شهرداری بود.

لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه بر اساس قانون باید بهمن سال گذشته تصویب می‌شد، اما به دلیل اشکالاتی که شورای شهر به برخی کُدهای بودجه‌ای وارد دانست، تصویب آن بیش از دو ماه به تاخیر افتاد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳