Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با نگرانی از فعالیت داعش اعلام کرد: ما همچنان منتظر پاسخ نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان به سوال‌های همیشگی درباره انتقال داعش توسط بالگردهای ناشناس هستیم. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از ادامه فعالیت گروه تروریستی در افغانستان بار دیگر ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد که فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان کشورهای آسیای مرکزی و مناطق جنوبی روسیه را تهدید می‌کند.

نماینده روسیه در سازمان ملل اظهار داشت: توسعه فعالیت‌ تروریست‌ها در شمال افغانستان تهدید واقعی برای امنیت آسیای مرکزی و جنوب روسیه محسوب می‌شود.

نبنزیا خاطرنشان کرد که سکوت، چشم پوشی و کوچک جلوه دادن تهدیدات گروه تروریستی داعش در افغانستان برای روسیه پذیرفتنی نیست.

وی افزود: ما همچنان منتظر هستیم تا نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان به سوالهای همیشگی درباره انتقال داعش توسط بالگردهای ناشناس پاسخ دهند.

اخیرا در نشست سازمان ملل وضعیت افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که روسیه از ادامه حمایت از گروه تروریستی داعش در این کشور ابراز نگرانی کرد.

روسیه: بالگردهای ناشناس در افغانستان به تروریست‌ها سلاح می‌رسانند فرود بالگردهای ناشناس و حمایت آمریکا از داعش؛ اصرار روسیه و انکار افغانستان آمریکا و ناتو درباره پرواز بالگردهای ناشناس و کمک به داعش پاسخ روشنی نداده‌اند

این در حالی است که مقامات روسی بارها آمریکا را به حمایت از گروه تروریستی داعش در افغانستان متهم کرده‌اند و خواستار ارائه توضیح درباره حمایت هوایی از این گروه تروریستی شده‌اند.

بارها گزارش‌هایی درباره انتقال جنگجویان گروه تروریستی توسط بالگردهای نظامی ناشناس در افغانستان منتشر شده است که تا کنون مقامات آمریکایی و ناتو از ارائه پاسخ در این مورد خودداری کرده‌اند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتایان خود از کشورهای عضو گروه بریکس در مورد وضعیت دشوار  مردم غزه و لزوم برقراری آتش بس فوری در این منطقه گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در نشستی با معاونان وزاری خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس درباره وضعیت فاجعه بار در نوار غزه که به دلیل تشدید درگیری‌ها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی ایجاد شده، بحث و تبادل نظر کرد.

طبق اطلاعات منتشره در وب سایت وزارت خارجه روسیه، در این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای گفتگو شد و تاکید شرکت کنندگان روی وضعیت فاجعه‌بار در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل و لزوم برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای نجات جان هزاران نفر از مردم بیگناه منطقه متمرکز بود.

طبق این گزارش، نمایندگان کشورها همچنین درباره راه‌های کمک به تلاش‌ها در جهت عادی‌سازی اوضاع در خاورمیانه و حل و فصل همه‌جانبه بحران‌ها در سوریه، لبنان، سودان، لیبی و یمن تبادل نظر شد. شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که قصد دارند به منظور همکاری مشترک برای حل و فصل مشکلات خاورمیانه و دستیابی به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران‌های منطقه، به تماس‌های منظم خود ادامه دهند.

کشورهای شریک در بریکس توافق کردند که اقدامات خود در مورد بسیاری از موضوعات را در سایر سازمان‌های بین المللی، از جمله در سازمان ملل متحد، بیشتر هماهنگ کنند.

در این دیدار مشکلات در شمال آفریقا نیز مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان مصر، اتیوپی، ایران و امارات برای اولین بار از زمان پیوستن کشورهایشان به بریکس در این رایزنی‌ها شرکت داشتند.

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکوتاکید ایران بر حضور جدی در رویدادهای بریکس

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود