Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:42:11 GMT

تاثیرگذارتر از بیمه سراغ نداریم

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۸۷۰۷

تاثیرگذارتر از بیمه سراغ نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امید که پس از بازنشستگی سیدابوالفضل رضوی به سمت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری منصوب شده است با تشکر از خدمات صندوق گفت: برآورد ما این است که قریب به ۴۹ دستگاه در روستاها به خدمت‌رسانی مشغول هستند، کلاً سازوکارهای مناسب جهت هماهنگی و هم افزایی این دستگاه­ها ایجاد شده است، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، دستگاه پنجاهم در بین نهادهای فعال در روستاها نخواهد بود و ما وظیفه هماهنگی فعالیت‌های این ۴۹ دستگاه با یکدیگر رابرای خودمان تعریف کرده ایم و بدین لحاظ از ورود گسترده به مساول اجرایی پرهیز خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با مهم خواندن فعالیت‌های صندوق بیمه اجتماعی روستائیان تاکید کرد: در بین تمام فعالیت‌هایی که برای روستاها و مناطق عشایرنشین در حال انجام است شاید هیچ کاری را با اهمیت‌تر از کار بیمه اجتماعی نتوان شمرد.

وی در باب اهمیت بیمه روستائیان افزود: همین که شما خدماتی ارائه می‌دهید که روستائیان مسن، دیگر چشم‌شان به دست بچه­های خود نیست و می‌توانند مستقلاً درآمدی داشته باشند، یک قدم بزرگ برای آینده‌سازی در روستاها است. این کار تبلور حفظ کرامت و عزت روستائیان در دوران سالمندی است.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری قانون بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را پیشرفته و بسیار استثنایی دانست که پیش‌برد و توسعه آن حتی می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر کشورها باشد.

امید گفت: شما نیاز دارید تا به حدی در پیشبرد کارتان جلو بیفتید که دولت را دنبال خود بکشانید تا با درک اهمیت توسعه بیمه روستائیان در بودجه سهم مناسبی برای این بیمه در نظر بگیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اعلام آمادگی برای افزایش حجم همکاری‌ها، از خلأ حضور صندوق در سفرهای استانی مقامات بلندپایه دولت انتقاد کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های صندوق در سفرهای استانی رئیس‌جمهور و معاون محترم اول نقش پررنگ‌تری داشته باشد.

وی همچنین افزود: برای روستائیان کارهای بسیاری می‌شود کرد اما برای آینده روستا، هیچ کاری واجب‌تر از گسترش بیمه اجتماعی  نیست.

امید با بیان اینکه قرار است یارانه‌ها به صورت منطقه‌ای توزیع شود، پیشنهاد داد: صندوق می‌تواند طرحی ارائه دهد تا از یارانه‌ پهنه‌های کشاورزی، روستاها و مناطق عشایری، سهمی را برای بیمه اجتماعی افراد اختصاص دهند. به عبارت دیگر بخشی از سهم یارانه روستائیان، کشاورزان و عشایر صرف بیمه ایشان ‌شود که می‌تواند ضریب امید به زندگی و آسودگی از آینده را افزایش دهد و ما به طور کامل از این طرح حمایت می‌کنیم.

کد خبر 4489881

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه توسعه روستایی محمد امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان

فریبا ولی‌پور گفت: در ادامه اجرای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیر شاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، به صورت رایگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی افزود: مرحله نخست پیش ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر تا ۳۰ فروردین امسال بود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان در ادامه اظهارداشت: با توجه به اینکه متقاضیان بیشتری خواهان استفاده از این طرح بودند، به وسیله مکاتباتی که با صندوق بیمه روستایی کشور در خصوص تمدید زمان ثبت‌نام انجام شد، خوشبختانه موافقت این مجموعه را به دست آوردیم.

ولی پور با اشاره به اینکه این زمان تا پایان اردیبهشت تمدید شده است، یادآورشد: مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا مراجعه به سایت www.roostaa.ir برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش ثبت‌نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنها از تاریخ اول فروردین سال ۹۶ به بعد باشد.

فریبا ولی پور افزود: مادران می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح از مزایای صندوق بیمه کشاورزان از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی کلی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند