Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها با رشد روزافزون کسب و کار های خانگی و خرد ، لازم است به آینده این نوع کسب و کار ها و مسائل حقوقی آن نیز نگاهی بیاندازیم.
لازم به دکر است که عدم توجه به مسائل حقوقی در کسب و کار ها می تواند مشکلات زیادی را در آینده برایمان رقم بزند، در این مقاله با ما همراه باشید.
شاید شما هم مانند بقیه به این فکر افتاده باشید که کسب و کاری خانگی یا کوچک در منزل تان یا پارکینگ تان راه اندازی نمایید، شاید در اول امورات به سادگی پیش بروند ولی قطعا در آینده با بزرگ شدن کسب و کارتان و رشد کارتان مسائلی حقوقی ریز و درشتی برایتان به وجود خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت شرکت
ثبت شرکت یکی از مسائلی است که کسب و کار های کوچک توجه چندانی به آن ندارند و با گسترش کسب و کار لزوم ثبت شرکت بیشتر حس خواهد شد.
ثبت شرکت همانطور که از نامش پیداست، به جمع شدن 2 یا چند شریک برای راه اندازی یک کسب و کار می گویند. ثبت شرکت باعث می شود که در آینده ای نه چندان دور بتوانید مسائل حقوقی با شریکتان را راحت تر حل و فصل کنید، با شرکت ها و موسسات دولتی و خصوصی عقد قرارداد نمایید و کارتان را گسترش دهید. از انواع شرکت هایی که بیشتر مورد توجه فعالان اقتصادی در ایران می باشد، شرکت مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص می باشد که با توجه به نوع فعالیت ای که انجام می دهید شاید یکی از این 2 مدل شرکت برایتان مناسب باشد.

مثلا شرکتی را که چندین سال است در حوزه طراحی وبسایت و سئوی وبسایت فعالیت می کند را در نظر بگیرید، پس از سالها فعالیت بازاریابی دیجیتالی که انجام داده اند، مجموعه دولتی در آستانه عقد قرارداد با این شرکت است، حال اگر این شرکت سالها پیش اقدام به ثبت شرکت نمی نمود آیا الان می توانست با این مجموعه دولتی قرارداد ببندد؟

ثبت برند
یکی دیگر از مسائل حقوقی مهم دیگر ثبت برند است، این مقوله را با ذکر یک مثال براتان توضیح خواهیم داد.
مثلا تصور نمایید مجموعه ای با نام موسسه ثبتی نخستین 10 سال در حوزه ثبت شرکت، تغییرات شرکت، ثبت برند و دیگر مسائل ثبتی در ایران مشغول فعالیت است و با گسترش فعالیت شان، افرادی سودجو سعی در تقلید و راه اندازی موسسه ای مشابه با آن ها دارد و با کپی برداری از نام، نشان و لوگوی آن ها دفتری ثبتی را تاسیس و اقدام به جذب مشتری می نمایند، یعنی یک موسسه تازه تاسیس با اقدامی فریبکارانه قصد جذب مشتری توسط نام دیگران را دارد، حال اگر موسسه ثبتی نخستین در ابتدا این نام را ثبت نمی کرد ، در چنین شرایطی قادر به شکایت از اینگونه افراد نبود.
پس در نتیجه ثبت برند، علاوه بر اینکه که یک نام را منحصر به شما می کند، مسبب جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی اشخاص سودجو خواهد شد.

پلمپ دفاتر
جالب است بدانید، بسیاری ازفعالان اقتصادی کوچک و خرد، به مسائل مالیاتی بی توجه هستند و این مسئاله شاید در ابتدا چندان مهم به نظر نیاید ولی در آینده برایتان مهم خواهد شد، در ایران نیز مانند همه کشور های دیگر ، شخص یا اشخاصی که مبادرت به هرگونه فعالیت اقتصادی می نمایند می بایست نسب به دریافت کد اقتصادی ،گواهی ارزش افزوده و پلمپ دفاتر مالیاتی سالانه شان اقدام نمایند و عملکرد مالی خود را سالانه اظهار و بر اساس آن مالیات پرداخت نمایند.

کارت بازرگانی
اگر هم می خواهید به صورت شخصی یا شرکتی اقدام به صادرات و واردات نمایید، دریافت کارت بازرگانی نیز برای انجام امور فوق الذکر لازم و ضروری می باشد.

انجام فعالیت های اقتصادی در خارج از ایران
برخی افراد را نیز می بینیم که فراتر از مرزها پیش رفته و در کشور های همسایه نظیر ارمنستان یا گرجستان مشغول به کار هستند، لازم به ذکر است که مانند ایران و بقیه کشور های دیگر ثبت شرکت در ارمنستان و ثبت شرکت در گرجستان و انجام تمامی مراحل فوق در کشور مقصد نظیر اقدام برای ثبت برند بین المللی یا پرداخت مالیات در کشور مقصد نسبت به کاری که انجام می دهید لازم و ضروری بوده و باعث پیشرفت شغلی تان خواهد شد.

 

در صورت داشتن سوالات بیشتری در این زمینه می توانید ضمن بازدید از وبسایت نخستین ثبت به نشانی www.nokhostinsabt.com و گفتگوی آنلاین با کارشناسان مجموعه، با شماره تلفن های 02188881235 و 02188881245 نیز تماس حاصل نمایید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: صرف صدور مجوز برای موسسات فرهنگی را قبول نداریم و قطعا نظارت، ارزیابی، حمایت و هدایت باید انجام بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احسان آهنگر امروز دوشنبه دهم اردیبهشت در نشست صمیمی با مؤسسات فرهنگی_ هنری و قرآنی استان و همچنین تبیین رویداد هم افزا، اظهار داشت: مشکلات عدیده ای در این حوزه ها داریم و به آنها معترفیم اما وقتی که مشارکت مردمی به میدان بیاید، بخش مهمی از چالش ها حل می شود. 

وی مؤسسات را بازوان اصلی فرهنگ و ارشاد دانست و گفت: صرف صدور مجوز برای این مجموعه ها را قبول نداریم و قطعا نظارت، ارزیابی، حمایت و هدایت باید انجام بگیرد و قرار هم نیست که فرهنگ و ارشاد مجری کار باشد. 

آهنگر با اشاره به مشکلاتی که مدیران مؤسسات عنوان کردند، گفت: توپ را به زمین دیگری نمی اندازیم انتظار هم نداریم که مشکلات چند دهه به یکباره حل شود چون شدنی نیست اما حرکت ما باید رو به جلو باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مسائل مربوط به اخذ مجوز، سامانه ها و رایزنی با ثبت اسناد را دنبال کردیم و به نتیجه می رسیم. 

وی درباره مسائل مالی عنوان شده نیز اظهار داشت: حل موضوع مالیات و رفع دغدغه مدیران حوزه فرهنگ و هنر نسبت به آن در برنامه است، باید یک تیم تخصصی تشکیل بدهیم که با اشراف به مسائل مالی به کمک مؤسسات بیایند. 

آهنگر در بخش دیگری از سخنان خود به رویداد هم افزا اشاره و اظهار کرد: تعامل دستگاه‌ها و تشکل های مردمی باید به معنای واقعی اتفاق بیفتد؛ یعنی باید اراده‌ای برای آن وجود داشته باشد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: اگر اراده شکل بگیرد، اعتبار را به همراه خواهد داشت و می توانیم برنامه هایی را در سطح کلان برگزار کنیم. 

وی با اشاره به توانمندی‌های مازندران اظهار امیدواری کرد: همایش یا جشنواره  ملی را با عنوان فرهنگ و هنر،  و اقتصاد به میزبانی مرکز استان برگزار کنیم. 

 ضرورت واگذاری کار فرهنگی به مردم

حجت الاسلام علی اکبر درخشنده معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه فرهنگ یک موضوع به شدت کم بهره از اقتصاد کشور است، افزود: کار فرهنگی باید به مردم واگذار شود چون برخاسته از دل مردم است و به دست آنها ادامه خواهد یافت. 

وی ادامه داد: هم افزایی با مردم و مؤسسات را در برنامه قرار دادیم و مقرر شد که طرح ها به دبیرخانه ارسال، گردآوری و ارائه شود. 

درخشنده شناسایی، پیش رویداد، برگزاری نمایشگاه، برنامه‌های جنبی، همکاری با دستگاه‌های اجرایی، و در نهایت پیگیری ارتباط و توسعه ایده‌ها را از فرآیندهای رویداد هم افزا در استان اعلام کرد. 

 ثبت 608 مؤسسه در مازندران 

در این نشست، محمد غلامی رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد: در استان 608 مؤسسه فرهنگی تک منظوره و چند منظوره داریم و  آنچه از دست ما بر می‌آید در رفع مسائل و معضلات دریغ نمی‌کنیم. 

وی همچنین گفت: از سال 1390 تاکنون، این نخستین نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد با مؤسسات فرهنگی، هنری و قرآنی استان بوده است. 

به گزارش خبرنگار تسنیم، رویداد هم افزا بستری برای تعامل دستگاه‌های اجرایی با تشکل های مردمی است؛  مسائل مالی مانند مالیات و ارزش افزوده، مسائل حقوقی مانند قراردادها، محدودیت‌های سامانه های ستاد و ثبت مؤسسات، حمایت اداری و تسهیلگری، تعریف پروژه برای مؤسسات، تعامل بیشتر مؤسسات و ارشاد به ویژه پاسخگو بودن طرف دولتی، ازجمله مسائلی بود که در این نشست عنوان شد. 


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • ۲۲ نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • دستگیری ۲۲ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در نوشهر
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار