Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشخاص حقیقی میتوانند با اخذ ضمانت نامه های بانکی و مهلتی که میتواند حداکثر ۱سال باشد، بدون پرداخت حقوق ورودی کالای خود را ترخیص کنند. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، اواخر سال گذشته فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مکاتبه ای با رئیس کل گمرک، خواستار ارائه آمار کل ضمانت نامه های بانکی اخذ شده از سوی گمرک میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه خطاب به فرود عسگری رئیس پیشین گمرک آمده است، لیست ضمانت نامه های بانکی اخذ شده از واحدهای تولیدی و تجاری که در مقطع زمانی سالهای 94،95 و96که سر رسید یا تمدید شده اند جهت بررسی به دبیرخانه فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه شود.

جزییات جدید از پرونده بزرگ قاچاق فراورده های نفتی در بندر عباس

بررسی خبرنگار تسنیم نشان میدهد در حال حاضر  ضمانت نامه های بانکی دریافت شده توسط گمرک ایران بیش از 1000  میلیارد تومان عنوان شده است.گفتنی است،  در ماده 6 قانون امور گمرکی بحث ضمانت نامه های گمرکی مطرح شده است. بر این اساس اشخاص حقیقی میتوانند با اخذ ضمانت نامه های بانکی و مهلتی که میتواند حداکثر 1سال باشد، بدون پرداخت حقوق ورودی کالا خود را ترخیص کنند. ظاهرا در حال حاضر ضمانت نامه های بانکی به صورت 3ماهه دریافت میشود اما امکان تمدید دوره های سه ماه تا یک سال نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

R1389/P1012122/S7,77,78/CT1 واژه های کاربردی مرتبط گمرک

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به تمدید مهلت  تکمیل اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده گفت: چنانچه مؤدیان مالیاتی، اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا بیست و دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری اصلاح، تکمیل و مسترد کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم موضوع ماده (۳۷) و بند (ب) ماده (۳۶) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب دوم خردادماه ۱۴۰۰ تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی، برخوردار می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس
  • وال استریت ژورنال: اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس یک هفته مهلت داده است
  • تاکید بر رفع محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی