Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@03:53:38 GMT

پیش‌بینی هواشناسی؛ باران در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۹۱۶۷

به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، امروز در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی شاهد بارش پراکنده باران هستیم. 

روز آینده سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور شده و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، استان‌های تهران، البرز، قزوین و غرب سواحل خزر سبب بارش برف و باران و وزش باد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا شدت بارش‌ها در جنوب شرق، جنوب لرستان، غرب کردستان و غرب کرمانشاه خواهد بود.

روز جمعه این سامانه در اغلب مناطق کشور تضعیف شده و فقط بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد، ولی در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی با تقویت جریانات سرد شمالی بر میزان بارش‌ها افزوده می‌شود.

از اواخر پنج شنبه تا اوایل صبح شنبه در مسیرهای کوهستانی استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز، ارتفاعات شمال شرق کشور بارش برف و مه رخ خواهد داد، بر این اساس اختلال در ترافیک جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

روزهای پنج‌شنبه و جمعه دریای خزر مواج است.

روز آینده آسمان تهران صاف، گاهی با وزش باد، بعدازظهر ابری و اوایل شب بارش باران پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۱ و ۶ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و کرمان و زنجان با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا روز ۲۴ آذرماه‌‌ ۸۰.۶ میلی‌متر ثبت شد، میزبان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۶.۲میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۲۰۷.۳درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۵۳.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۵۰.۷درصد بیشتر از سال بلندمدت است. 

بیشترین میزان بارش در هفته دوازدهم سال زراعی متعلق به منطقه مریوان در استان کردستان به میزان ۴۶.۵ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه میناب در استان هرمزگان به میزان ۲۹درجه سلسیوس و سردترین منطقه شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری به میزان منفی ۷.۷درجه سلسیوس بوده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد

مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان در اطلاعیه‌ای میزان پیش‌بینی بارندگی در نقاط مختلف استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بنا به اعلام مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان و با توجه به پیش‌بینی تجمیعی هواشناسی، میزان بارش باران تا ۲۴ ساعت آینده در محور باغین – بردسیر و باغین – جوپار ۱۵ میلی متر، محور باغین – رفسنجان ۱۶ میلی متر خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: میزان بارش باران در محور کرمان – کوهپایه ۱۰ میلی متر، محور زرند - حتکن ۱۲ میلی متر، محور زرند – کوهبنان (دشتخاک) ۱۲ میلی متر و محور زرند – راور (عیسی آباد) ۱۱ میلی متر است.

هم‌چنین طی ۲۴ ساعت آینده محور گلباف – حرمک - کشیت ۱۲ میلی متر، محور سیرچ - اندوهجرد ۱۰ میلی متر، محور سیرچ - شهداد ۱۰ میلی متر، محور راین - جیرفت ۱۰ میلی متر بارندگی خواهند داشت.

کد خبر 747900

دیگر خبرها

  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • تداوم بارش باران در استان یزد/ خودداری از تردد‌های غیر ضرور
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران