Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای دموکراتیک سوریه به تصمیم آمریکا برای خروج نیروهای خود از سوریه واکنش نشان دادند. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های سوری، مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابعی که آنها را آگاه خوانده تاکید کرد که شخصیت‌های بلندپایه در گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه "قسد" خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را به منزله زدن خنجر از پشت به این نیروها و یگان‌های حمایت مردمی کرد می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات بلندپایان گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را خیانت به خون هزاران مبارزی دانستتند که در راه مبارزه با داعش کشته شده‌اند.

آمریکا از سوریه خارج می‌شودکاخ سفید: بازگشت نظامیان آمریکایی از سوریه آغاز شده است

 

از سوی دیگر منابع کرد تاکید کردند که دولت آمریکا به مقامات بلندپایه نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرده‌اند که واشنگتن قصد دارد نیروهای خود را به طور کامل از شرق فرات و منبج خارج کند.

این منابع گفتند که این اقدام آمریکا با واقعیت موجود تناقض دارد به گونه‌ای که طی چهل و هشت ساعت اخیر تجهیزات نظامی و لوجستیکی زیادی به پایگاه‌های نظامی در منبج و میدان های نفتی العمر رسیده است.

کاخ سفید لحظاتی قبل اعلام کرد که آمریکا خروج نیروهای خود از سوریه را آغاز کرده است.

این در حالی است که  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت که ما داعش را در سوریه شکست داده‌ایم.

پیش از این یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز چهارشنبه گفته بود که ترامپ تصمیم به خروج از سوریه را با توجه به تمایلش که مدت‌هاست در ذهن دارد اتخاذ کرده است.

یک مقام دولت آمریکا نیز در مصاحبه با شبکه خبری ای بی سی نیوز تایید کرد که انتظار می‌رود ترامپ خروج نیروها از سوریه را اعلام کند. به گفته وی هنوز جدول خروج نیروها تنظیم نشده است.

انتهای پیام/

R36348/P36447/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "سوریه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار سوریه اخبار آمریکا اخبار سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سرلشکر بکیل صالح الوهبی، فرمانده گردان‌های الوهبی یمن تصریح کرد که آمریکا به طور مخفیانه از طریق نیروهای نیابتی و مستقیم خود برای تشدید تنش نظامی در یمن اقدام می‌کند.
 
وی افزود: «فعالیت‌های آمریکایی‌ها محرمانه و شامل جلسات مخفیانه در مکان‌های مختلف از جمله حضرموت، المکلا، جزایر یمنی و عربستان سعودی است.»
 
الوهبی خاطرنشان کرد که استراتژی آمریکا با هدف انتقال مناقشه از دریا به زمین در یمن و تلاش برای دستیابی به مزیت استراتژیک و تضعیف تلاش‌های بین‌المللی برای مذاکرات صلح است.
 
وی گفت که این امر می‌تواند تاکتیکی برای تحت فشار قرار دادن یمن به منظور دست کشیدن از حمایت خود از فلسطین در بحبوحه نسل‌کشی مداوم رژیم صهیونیستی در نوار غزه باشد.
 
فرمانده گردان‌های الوهبی یمن نسبت به اقدام تلافی‌جویانه نیروهای مسلح یمن و ملت یمن در صورت تشدید تنش‌ها هشدار داد.
 
وی اظهارات اخیر نیروی دریایی ایالات متحده در مورد عقب نشینی ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی از دریای سرخ به شرق مدیترانه را رد کرد و آن را صرفا تلاش برای فرار نظامی دانست.
 

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا