Web Analytics Made Easy - Statcounter

افتتاحیه پردیس سینمایی ساحل با حضور هنرمندان بسیاری از تهران و اصفهان همراه بود که حاشیه‌های شیرین و البته انتقادهای تند و بجای هنرمندان را بهمراه داشت تا نصف جهان را برای رسیدن به جایگاه بین‌المللی مناسب خود، یاری کند. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تا یکی دو سال قبل افتتاح پردیس‌های سینمایی در تهران بیش از هر شهر دیگری به چشم می‌خورد اما این روند با درخواست اهالی سینما و نیازسنجی مخاطبان به افزایش تعداد سالن‌های سینمایی در شهرستان‌ها منجر شد که اتفاق نکویی در حوزه سینماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند هنوز با تعداد سالن‌هایی که باید داشته باشیم، سالن‌هایی که باید برای گروه سنی و مخاطب خاص خود مناسب باشد، سالن‌هایی که تنها به سینمای جهان اختصاص داده شود و غیره فاصله داریم اما افتتاح پردیس سینمایی ساحل در اصفهان، ما را یک گام به سمت توسعه هنری این شهر نزدیک‌ کرد.

پردیس سینمایی چهارباغ با 9 سالن مجزا و 2 سالن ویژه کودکان، نخستین سینمای روباز کشور و ظرفیت بالغ بر بیش از یک هزار و 600 صندلی،  امروز در جمع هنرمندان بسیاری افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه، شادی را می‌شد در تمام چهره‌هایی که برای افتتاحیه مراسم آمده بودند، تماشا کرد؛ چه اهالی سینما و هنر اصفهان، چه آن‌ها که برای پیشرفت به تهران رفتند و چه مردمی که آمده بودند به بهانه تماشای فیلم گرد هم جمع شوند.

این مراسم حاشیه‌های مختلفی به همراه داشت، از آتش بازی‌های افتتاحیه گرفته تا گلایه هنرمند اصفهانی به خاطر استفاده کردن از مجری تهرانی و عدم بهره‌مندی از ظرفیت‌های استانی، پر شدن سالن هزار نفره سینما و اجرایش نمایش‌های آیینی در مقابل سینما و غیره که هرکدام جذابیت خاص خود را داشت.

زاینده رود و سینما ساحل؛ سنگ صبور هنرمندان اصفهانی

رسول صدرعاملی با حضور در افتتاحیه پردیس سینمایی ساحل به خاطرات دوران کودکی خود در این شهر فرهنگی اشاره و با "زاینده رود و سینما ساحل برای من سنگ صبور است" سخنان خود را آغاز کرد.

این کارگردان ادامه داد: تمدن هر شهری در دنیا را می‌توان از بنای مذهبی و مراکز فرهنگی آن به ویژه سینماهای شهر فهمید، به محضی که چشمتان به سر در یک سینما افتاد می‌توانید میزان شعور و دانایی مردم آن شهر، تصمیمات شهرداری و استانداری و نهادهای مراقبتی که مسئول فراهم کردن زیرساخت‌ها هستند را متوجه شد.

وی با اشاره به وجود شهرهایی که حتی یک پردیس سینمایی ندارند، گفت: امیدوارم این تلاش حوزه هنری به سیستان و بلوچستان، تبریز، ایلام و دیگر شهرها که هیچ پردیس سینمایی ندارند نیز برسد تا آن‌ها هم استفاده ببرند.

صدرعاملی با بیان اینکه زاینده رود و سینما ساحل 2 خاطره ماندگار کودکی و نوجوانی من است، خاطرنشان کرد: زاینده رود صبر کرد تا سینما ساحل مجدد شکوفا شود و امیدواریم سینما هم صبر کند تا زاینده رود دوباره جاری شود.

چه بسیار زیبا خواهد بود همخوانی سینمایی با قدمت چندین ساله در کنار زاینده رودی که حالا چشم انتظار قطرات آبی رنگی است برای جاری شدن دوباره!

پردیس هویزه مشهد از امروز میزبان جشنواره «سینما حقیقت» استاز حافظ و گوته تا سرهنگی و حججی در سینما حقیقت/ فضیلت‌های فراموش شده در ساخت «روابط خانوادگی»دوازدهمین جشنواره «سینما حقیقت» در پردیس هویزه مشهد برگزار می‌شود

سینما ساحل بازسازی خاطرات نوستالژیک ماست

همایون اسعدیان از دیگر هنرمندان اصفهانی بود که حالا سال‌هاست موطن خود را ترک گفته و در تهران زندگی می‌کند، وی با این جمله که "من از 6 سالگی از این شهر رفتم و فیلم سنگاب را بارها در این سینما دیدم" خاطرات خود را زیر و رو کرد.

وی ادامه داد: از همان دوران بود که من سینما علاقه مند شدم و چند باری که برای افتتاح هر سینمای و بازسازی هر سینما به اصفهان آمده‌ام برایم حسی غیرقابل تعریف داشته است.

این کارگردان تصریح کرد: خاطرات اصفهان برای من خلاصه شده در قدم زدن در خیابان چهارباغ و میدان امام(ره)، خوردن بریانی شاد و فرنی که احساسات نوستالژیک را برای من زنده می‌کند.

وی با بیان اینکه 54 سال قبل من در این سینما فیلم دیدم، ادامه داد: بسیار خوشحالم که سینما ساحل همچنان پابرجاست و امیدوارم سال‌های سال باقی بماند و در کنار زاینده رود در این سینما به تماشای فیلم بنشینند.

ایجاد 400 سالن سینمایی جهش خوبی در سینمای ایران است

سید محمود رضوی نیز با حضور در افتتاحیه پردیس سینمایی ساحل گفت: متاسفانه آثار سینمایی جایی برای ارائه ندارند و تا زمانی که مکانی برای ارائه نداشته باشند مخاطبی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

این کارگردان سینما افزود: ما فیلم می‌سازیم که مخاطب ببیند و با ان ارتباط برقرار کند و اگر قرار است اثری گذاشته شود تنها معطوف به ارتباط هنرمندان و مخاطبان است.

وی بیان کرد: من تجربیات خوبی در اکران فیلم در سینما ساحل داشتم و امیدوارم مابقی شهرهای این استان مانند کاشان و حتی شهرهای دیگر شاهد افتتاح پردیس‌های سینمایی دیگری باشیم.

وی تصریح کرد: حوزه هنری در همه استان‌ها ظرفیت‌های خوبی دارد و امیدواریم شهرهای دیگر هم به کمک حوزه هنری بیایند تا اتفاقات خوبی رقم خورد چراکه سینمای ما ظرفیت تولید آثار بسیار زیادی دارد اما به دلیل اینکه بسیاری از سالن‌های کشور هنوز تک سالن است و پردیس نشده، این بضاعت بین تعدادی فیلم که حداکثر 60 فیلم در سال می‌تواند باشد.

رضوی خاطرنشان کرد: اگر این 70 نقطه‌ای که سینما دارند تبدیل به 400 سالن سینما شوند، جهش خوبی در سینمای ایران اتفاق خواهد افتاد.

چرا به جای تهرانیها از مجری اصفهانی استفاده نمیکنید؟

حسن اکلیلی در ادامه به روی صحنه رفت و از عدم استفاده متولین فرهنگی شهر از نیروهای اصفهانی گلایه کرد و گفت: چرا ما سینمای جهان را همگام با سینمای خودمان نداریم که بتوان در این سینماها آن را دید؟

وی افزود: اصفهان قبل از انقلاب 13 سینما داشت و اکنون باید حداقل 130 سینما در این شهر داشته باشیم تا جوابگوی ازدیاد جمعیت امروز باشد.

این بازیگر اصفهانی با اشاره به حضور مجری تهرانی در برنامه تصریح کرد: این دردی است که به جان ما اصفهانی‌ها افتاده که برای هرکار خود یک نفر را از تهران در مقام مجری به روی صحنه می‌آورند.

وی ادامه داد: شاید تصورات این است که یک اصفهانی بلد نیست حرف بزند یا اجرا کند و این برای ما یک ننگ است و من شرمنده‌ام.

اکلیلی بیان کرد: موسس سینما در اصفهان مرحوم سپنتا بوده است و این هنر در شهر ما 130 سال ریشه دارد اما به نحوی رفتار می‌کنیم که گویی تازگی پدید آمده است، بهترین کارگردان‌های ایرانی از دل اصفهان رشد کرده‌اند.

وی افزود: اگر کسی از هنرمندان توانسته در دنیا رتبه بیاورد از اصفهان بوده و باید به این شهر و هنرمندانش افتخار کرد، من 65 سال است از جلوی این سینما عبور می‌کنم و شرمنده‌ام که وضعیت چنین است.

اصفهان در مسیر توسعه صنایع خلاق

شهردار اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه 2 سالن این سینما به کودکان اختصاص دارد، اظهار داشت: این مورد برای ما حایز اهمیت است چون اصفهان عضو شهر دوست‌دار کودک است و یونیسف این شهر را برای اجرای این طرح به عنوان پایلوت کشور انتخاب کرده است.

قدرت الله نوروزی افزود: همه سیاست ما این است که زیربناهای فرهنگ و هنر در این شهر به گونه‌ای توسعه یابد که کودکان بتوانند از امکانات مورد نیاز بهره‌مند شوند و این 2 سالن گام بزرگی برای تحقق این هدف است.

وی تصریح کرد: اصفهان به عنوان عضو شبکه شهرهای خلاق جهان، توجه ویژه‌ای به توسعه صنایع خلاق از جمله سینما دارد و باید این دیدگاه تداوم یابد تا عضویت‌های بین الملی شهر، شایستگی اصفهان را اثبات کند.

شهردار اصفهان ادامه داد: قرار بود پردیس سینمایی ساحل همزمان با جشنواره فیلم کودک مورد استقبال قرار گیرد که به دلایل غیر اراداری و نوسانات ارزی کار به تاخیر افتاد اما پیگیری‌ها ادامه داشت و در نهایت این فضا ایجاد شد.

نوروزی با اشاره به ظرفیت‌های گذر فرهنگی چهارباغ بیان کرد: برای فرهنگی شدن گذر چهارباغ گام‌های مهمی برداشته شده و امیدواریم این قدم‌ها به انتها برسد و چهارباغ عباسی که آرزوی بسیاری از بزرگان بود که پیاده‌راه شود به صورت گذر فرهنگی در اختیار همه مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: چنین سینمایی در کنار این گذر نقش مهمی ایفا می‌کند چون دارای امکاناتی خواهد شد که رویای همیشگی ما را تحقق می‌بخشد.

شهردار اصفهان بیان کرد: برای ما مهم است که در شهر زیرساخت لازم را برای توسعه متوازن امکانات فرهنگی فراهم کنیم چراکه یکی از صفات اصفهان، فرهنگی بودن آن است و خوب نیست در یک شهر فرهنگی امکانات تنها در مرکز شهر باشد.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| شعرخوانی شاعران شیرین‌زبان اصفهان در شب شعر کمال

پاسداشت شاعران خوش‌آوازه نصف‌جهان، یکی از برنامه‌های محوری در هفته فرهنگی اصفهان است.در این ویدئو شعرخوانی شاعران اصفهانی را ببینید.

کد خبر 748155

دیگر خبرها

  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • فیلم| شعرخوانی شاعران شیرین‌زبان اصفهان در شب شعر کمال
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان