Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، هم اندیشی سند پیشرفت در حوزه زنان و خانواده شب گذشته 28 آذرماه با حضور اعضای هیئت علمی مرکز مطالعات زن و خانواده در این مرکز برگزار شد.

 حجت‎الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد مدیر مرکز مطالعات زن و خانواده در ابتدای این مراسم گفت: پس از آغاز به کار تنظیم سند الگوی اسلامی ایرانی، یک متن 10 صحفه ای مشتمل بر مبانی و آرمان‎ها و تدابیری که باید در افق 1444 به آن برسیم ارایه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دراین زمینه مطالبه جدی داشته‎اند که همه دستگاه‎ها در این مسیر درگیر شوند؛ در جلسه‎ای که معاون پژوهشی حوزه با نمایندگان مراکز پژوهشی حوزه برگزار کردند، یک روز از هفته پژوهش به بررسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در حوزه تخصصی خود اختصاص دهند.

مدیر مطالعات زن و خانواده بیان کرد: ما نیز در آن جلسه بیان کردیم که اگر متن نیازمند بهم ریختن باشد نباید ترسی از این ورود داشته باشیم زیرا سرنوشت کشور به این متون ختم می شود و ما نیز وظیفه داریم نظرات کارشناسی را نسبت به چنین اسنادی به نهاد ولایت فقیه ارایه بدهیم و دست انتخاب ایشان را نسبت به مقولات موجود بازتر کنیم.

وی گفت: تصویر می‎شود که پیشرفت از منظر این سند خطی است که در دهه 50 پیش‎فرض غربیان بوده است؛ این سند اسلامی نیست زیرا اگر درپیش بینی آخرالزمانی بنگریم قطعا به این نتیجه می‎رسیم که جامعه رو به انحطاط می‎رود؛ این سند در آرمان‎ها به شکلی برخورد کرده است در حاشیه آن نوشتم که بگویید که امام زمان(عج) در چه زمانی قرار است ظهور کند؟ زیرا بر اساس این این سند آرمان ها فرازمانی است.

زیبایی نژاد تصریح کرد: باید فرض کنیم که در عصر غیبت هستیم و محدودیت های عصر غیبت را داریم و باید در این عصر غیبت این مساله را بیان کنیم.

وی افزود: با خوانش متن نمی‎دانیم که این سند می خواهد ناظر به وظایف حاکمیت سخن بگوید یا به دنبال تصویر جامعه مطلوب را صرف نظر مدخلیت حاکمیت مطرح کند.

در ادامه کارشناسان و اعضای هیئت علمی این موسسه به ارایه نظرات خود پرداختند، جامع نبودن، زمان مند نبودن، عدم توجه به مسایل مرتبط به ماهیت زنان، رقبای فکری، عدم ارایه دقیق طرح پشتیبان، عدم توجه به ملاحضات عینی جمعیتی و تحولات در آینده، منفعل نبودن نسبت به پدیده های متغیر و.. از جمله نکاتی بود که کارشناسان در این جلسه به عنوان نقدهای جدی این سند اشاره کردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی به اتفاق آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از کارگزاران و خادمان فرهنگی این حوزه در آستانه اعزام  زائران ایرانی به سرزمین وحی امروز پس از دیدار با مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

بر اساس این گزارش ، شرکت کنندگان در این آئین معنوی ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یاد و خاطره امام خمینی(ره) را گرامی داشتند و با آرمان‌های والای امام راحل عظیم الشان (ره) ، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب عهدی دوباره بستند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام راحل در جمع نمازگزاران در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، از امام راحل عظیم الشان بعنوان احیاگر حج ابراهیمی یاد و ابراز امیدواری کرد که دست اندرکاران حوزه حج و زیارت با تلاش بیشتر دراجرای مسئولیت سنگین انجام فریضه حج ابراهیمی موفق شوند و ایران اسلامی را سربلند نمایند. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه خدمتگزاران ضیوف الرحمان امسال بدلیل سفر به سرزمین وحی از مشارکت در مراسم سالگرد ارتحال امام امت در ایران عزیز محرومند، افزود: خدا را شاکریم که امروز توفیق دیدار با مقام معظم رهبری و حضور در کنار تربت پاک امام راحل رضوان الله علیه نصیب خدمتگزاران حج شد.

وی به محورهای سخنان مقام معظم رهبری درخصوص شخصیت پیامبر بزرگ الهی حضرت ابراهیم(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند این پیامبر عظیم الشان را برای رهایی انسانها فرستاد، هر چند ابراهیم خلیل الرحمان یک پیامبر دل رحم بود ولی در برابر دشمنان خدا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی ورزید.
   
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه درآیات الهی بیش از شصت مورد از حضرت ابراهیم(ع) یاد شده است، گفت: در آیات مختلفی به  پاکبازی و عبادت مخلصانه  اشاره شده که زائران  در کنار خانه خدا  می توانند از آن درس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم(ع)  همسر جوان  و طفل شیرخوار خود را برای اینکه نماز برپا شود در سرزمینی بی آب و علائم حیات قرار داد ، قرار گرفتن قبر حضرت هاجر(س) درطواف خانه خدا را یادآور شد و افزود: سعی  صفا و مروه یادگار این بانو است و ایجاد کننده چشمه زمزم هم حضرت اسماعیل با عنایات الهی بوده است.

وی افزود: زائرانی که به بیت الله الحرام مشرف می شوند پس از طواف بر گرد خانه خدا برای عبادت و راز و نیاز با حضرت حق پشت مقام ابراهیم می ایستند و نماز اقامه می کنند گویا به جناب ابراهیم (ع) اقتداء کرده اند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با اشاره به اینکه ابراهیم خلیل الرحمان مامور می شود که خانه خدا را برای طائفین، قائمین و الرکع السجود پاک و پاکیزه کند، اظهار داشت: اینها همه درس آموزاست. 

وی با اشاره به آیه 102 سوره صافات " إِنِّي أَرَىٰ فِي الْمَنَامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ فَانْظُرْ مَاذَا تَرَىٰ  قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ  سَتَجِدُنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ- ای فرزند عزیزم، من در عالم خواب چنین می‌بینم که تو را قربانی (راه خدا) می‌کنم، در این واقعه تو را چه نظری است؟ جواب داد: ای پدر، هر چه مأموری انجام ده که ان شاء اللّه مرا از بندگان با صبر و شکیبا خواهی یافت" تصریح کرد: حضرت اسماعیل(ع) که پر از خواسته ها و آرزوهای جوانی است در پاسخ پدر، بدون لحظه ای درنگ عرضه می دارد که پدر  دستور خداوند را  انجام دهد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان امروز خود با اشاره به اینکه زائران باید اخلاص و وحدت را از حضرت ابراهیم(ع) درس بگیرند، خاطرنشان کرد: ایشان با توجه به عملیات ظفرمند طوفان الاقصی  و وعده صادق فرمودند حج پیش رو حج برائت از نسل کشان و کودک کشان ستم پیشه صهیونیست و ارباب  شان آمریکای جایتکار است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • وضعیت بودجه و عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • نگاهی به سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود