Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، هم اندیشی سند پیشرفت در حوزه زنان و خانواده شب گذشته 28 آذرماه با حضور اعضای هیئت علمی مرکز مطالعات زن و خانواده در این مرکز برگزار شد.

 حجت‎الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد مدیر مرکز مطالعات زن و خانواده در ابتدای این مراسم گفت: پس از آغاز به کار تنظیم سند الگوی اسلامی ایرانی، یک متن 10 صحفه ای مشتمل بر مبانی و آرمان‎ها و تدابیری که باید در افق 1444 به آن برسیم ارایه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دراین زمینه مطالبه جدی داشته‎اند که همه دستگاه‎ها در این مسیر درگیر شوند؛ در جلسه‎ای که معاون پژوهشی حوزه با نمایندگان مراکز پژوهشی حوزه برگزار کردند، یک روز از هفته پژوهش به بررسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در حوزه تخصصی خود اختصاص دهند.

مدیر مطالعات زن و خانواده بیان کرد: ما نیز در آن جلسه بیان کردیم که اگر متن نیازمند بهم ریختن باشد نباید ترسی از این ورود داشته باشیم زیرا سرنوشت کشور به این متون ختم می شود و ما نیز وظیفه داریم نظرات کارشناسی را نسبت به چنین اسنادی به نهاد ولایت فقیه ارایه بدهیم و دست انتخاب ایشان را نسبت به مقولات موجود بازتر کنیم.

وی گفت: تصویر می‎شود که پیشرفت از منظر این سند خطی است که در دهه 50 پیش‎فرض غربیان بوده است؛ این سند اسلامی نیست زیرا اگر درپیش بینی آخرالزمانی بنگریم قطعا به این نتیجه می‎رسیم که جامعه رو به انحطاط می‎رود؛ این سند در آرمان‎ها به شکلی برخورد کرده است در حاشیه آن نوشتم که بگویید که امام زمان(عج) در چه زمانی قرار است ظهور کند؟ زیرا بر اساس این این سند آرمان ها فرازمانی است.

زیبایی نژاد تصریح کرد: باید فرض کنیم که در عصر غیبت هستیم و محدودیت های عصر غیبت را داریم و باید در این عصر غیبت این مساله را بیان کنیم.

وی افزود: با خوانش متن نمی‎دانیم که این سند می خواهد ناظر به وظایف حاکمیت سخن بگوید یا به دنبال تصویر جامعه مطلوب را صرف نظر مدخلیت حاکمیت مطرح کند.

در ادامه کارشناسان و اعضای هیئت علمی این موسسه به ارایه نظرات خود پرداختند، جامع نبودن، زمان مند نبودن، عدم توجه به مسایل مرتبط به ماهیت زنان، رقبای فکری، عدم ارایه دقیق طرح پشتیبان، عدم توجه به ملاحضات عینی جمعیتی و تحولات در آینده، منفعل نبودن نسبت به پدیده های متغیر و.. از جمله نکاتی بود که کارشناسان در این جلسه به عنوان نقدهای جدی این سند اشاره کردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین یادواره و کنگره شهدای این منطقه خبر داد و گفت: این یادواره با سخنرانی «سردار یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز نوزدهم اردیبهشت در مسجدسید اصفهان برگزار می‌شود.

علی رضی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان اظهار کرد: شهیدان مسئولیت‌پذیر بودند و جان خود را خالصانه در راه آرمان‌های انقلاب تقدیم کردند، بنابراین زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن‌ها کمتر از شهادت نیست و مملکت را نسبت به فتنه و توطئه دشمنان بیمه می‌کند.

وی با بیان اینکه انتقال پیام و آرمان‌های شهدا به نسل امروز و جوانان از جمله اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا است، افزود: نیاز امروز جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان آشنایی کامل با اهداف و آرمان‌های شهدا است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این منطقه بیش از ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران شده است که از شهدای شاخص شهید بهشتی، خرازی، میثمی و قوچانی را می‌توان نام برد، خاطرنشان کرد: نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان با سخنرانی سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز نوزدهم اردیبهشت ساعت ۲۰:۰۰ در مسجدسید اصفهان برگزار می‌شود.

رضی‌زاده گفت: این برنامه با آیتم‌های مختلف روایتگری، مداحی و اجرای سرود کودکان همراه خواهد بود و بیش از ۴۰۰ نفر از کودکان با تمثال شهدا اجرای سرود خواهند داشت.

کد خبر 747344

دیگر خبرها

  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • بررسی وضعیت عفاف و حجاب در برنامه «آرمان»
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود