Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - قاضی آمریکایی روز پنجشنبه سیاست های دولت ترامپ برای محدودکردن مطالبات پناهندگی افراد با توسل به خشونت داخلی در کشورشان را نقض کامل قوانین این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، قاضی 'امت سولیوان' ضمن تاکید بر رد سیاست های دولت ترامپ برای محدودکردن مطالبات پناهندگی افراد با توسل به خشونت داخلی، خواستار بازنگری در پرونده شش مهاجر دیپورت شده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این قاضی آمریکایی تاکید کرد که اینگونه سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، نقض کامل قانون مهاجرت و نیز قوانین دولت آمریکاست.
در واقع می توان گفت که این حکم تازه ترین شکست حقوقی برای سیاست های مهاجرتی ترامپ است که با هدف محدودکردن مهاجرت در آمریکا صورت می گیرد.
ماه گذشته یک قاضی در سانفرانسیسکو نیز دستور داد اجرای سیاست دولت ترامپ برای ممانعت از پناهندگی کسانی که به صورت غیرقانونی از مکزیک وارد شده اند، متوقف شود.
سیاست های مهاجرتی ترامپ در دو سال گذشته انتقاد بسیاری از مقامات آمریکایی از جمله هم حزبی های وی را به دنبال داشته است.
آمار وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می دهد که ماموران مرزی این کشور طی چند ماه گذشته نزدیک به دو هزار کودک را از والدین مهاجرشان جدا کرده و با نگه داری آن ها در اردوگاه های جداگانه، به پدر ومادر آنها فشار وارد می کنند.
این اقدام در هفته های گذشته انتقاد های حقوق بشری بسیاری را متوجه دولت آمریکا کرده است. این کودکان تا زمانی که والدینشان دادگاهی و تعیین تکلیف شوند، ناچارند در اردوگاه‌های جداگانه باقی بمانند.
دفتر امور حقوق بشری سازمان ملل متحد به تازگی از آمریکا خواسته بود که به پرونده‌سازی و نقض حقوق خانواده‌های مهاجری که به صورت غیرمجاز وارد خاک این کشور می‌شوند، پایان داده و سیاست مداراجویانه‌تری اتخاذ کند.
دولت ترامپ همواره موضع سرسختی در قبال مهاجران و پناهجویان داشته و برای متوقف ساختن روند مهاجرت، دست به اقدامات متعدد از جمله لغو توافق‌های مربوطه و وضع قوانین محدودکننده زده است.
از جمله این موارد می توان لغو قانون «داکا» را نام برد. این قانون با هدف حمایت از آن دسته مهاجران غیرقانونی تصویب شده بود که در زمان کودکی وارد آمریکا شده و در این کشور بزرگ شده بودند.
مسئله مهاجرت بارها منجر به تعطیلی دولت آمریکا به سبب گروکشی های سیاسی و عدم توافق احزاب بر سر طرح بودجه سالیانه شده است.
اروپام**9041**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا قاضي دادگاه مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدمحمد حسینی، معاون امورمجلس رئیس دولت، روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در گفتگویی تاکید کرد: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

بنابر روایت ایرنا، وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901099

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی