Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@03:41:03 GMT

ردیابی حرکات افراد با لباس هوشمند

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۳۸۲۸۶

ردیابی حرکات افراد با لباس هوشمند

امروزه برای ردگیری دیجیتال حرکات افراد استفاده از دوربین های قدرتمند ضروری است. اما تولید یک لباس مجهز به حسگرهای پوشیدنی این مشکل را برطرف کرده است.

از جمله محصولاتی که امروزه برای ردگیری حرکات افراد تولید شده اند می توان به کینکت مایکروسافت اشاره کرد که برای اجرای بازی های تعاملی استفاده می شود. این روش بسیار پرهزینه و نیازمند استفاده دائمی از دوربین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با استفاده از پوشاک مجهز به حسگرهای پوشیدنی هزینه ها و مشکلات اجرایی چنین کاری برطرف می شود.

محققان دانشگاه کارنگی ملون می گویند برای اجرای این طرح تنها کافیست حسگرهای نازکی به لباس افراد چسبانده شود تا از این طریق ردگیری حرکات آنها تسهیل شود.

یک مزیت دیگر استفاده از این روش آن است که فرد نباید به طور دائمی در برابر دوربینی حاضر باشد تا حرکاتش ثبت شود و تنها کافیست این حسگرها از طریق لباس به بدن او وصل باشند.

حسگرهای یادشده نیازی به باتری هم ندارند و تامین انرژی آنها با استفاده از امواج رادیویی و برچسب های آر اف آی دی صورت می گیرد.

سیستم یادشده فعلا RF-Wear نام گرفته و دقت آن برای ردگیری حرکات افراد میلیمتری توصیف شده است. از روش یادشده می توان برای اجرای بازی های ویدئویی سه بعدی، تولید شخصیت های انیمیشنی رایانه ای، تسهیل تمرینات ورزشی و برنامه های تناسب اندام و غیره استفاده کرد.

دریافت اطلاعات RF-Wear بر روی گوشی تلفن هم ممکن است./ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران پس از چند بازی استفاده از پیراهن سفید رنگ حتی در بازی‌های خانگی در نیم فصل دوم، دوباره از رنگ اصلی خود در بازی‌های اخیر استفاده می‌کند.

سفید پوشیدن نساجی باعث ایجاد حواشی و سوال برای هواداران شده بود و حالا شاگردان ساکت با لباس قرمز خود مقابل رقیبان قرار می‌گیرند.

بنابراین در جلسه هماهنگی دیدار نساجی مازندران و ذوب‌آهن به میزبانی اصفهانی‌ها مقرر شد نساجی با لباس یک دست قرمز پا به زمین مسابقه بگذارد.

آنها در بازی برابر سپاهان و تراکتور نیز با لباس اصلی خود ۴ امتیاز کسب کردند و به نظر می‌رسد دیگر تا میزبانی قرمزپوش مقابل‌شان نباشد این پیراهن را عوض نمی‌کنند.

دیگر خبرها

  • خاطرات مهندس جعفر شریف امامی از کار در راه آهن
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (8 روش رایگان و زود بازده)
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟
  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • حرکات نمایشی مارکوس تورام با توپ در جشن قهرمانی اینتر / فیلم
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • عکس/ ترور با لباس زنانه!