Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی البرز، همزمان با اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز، پرتال جشنواره ملی طرح‌ها و پایان‌نامه‌های کاربردی-کارفرمایی «امیر کبیر»، که بعدظهر روز چهارشنبه، 28 آذر با حضور «عزیزاله شهبازی» استاندار البرز، «سیدعلی‌اکبر هاشمی‌راد» رئیس جهاددانشگاهی استان البرز، «رحیم بنامولایی»، رئیس اتاق بازرگانی استان و «عزیزالله حبیبی»، رئیس دانشگاه خوارزمی در محل این دانشگاه رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدعلی اکبر هاشمی، رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز در مراسم رونمایی از پرتال جشنواره ملی طرح‌ها و پایان‌نامه‌های کاربردی-کارفرمایی در استان گفت: یکی از اهداف راه‌اندازی این سایت، کاربردی کردن دانش و پژوهش در راستای نیازهای سازمان‌هاست.
وی گفت: پرتال جشنواره ملی طرح‌ها و پایان‌نامه‌های کاربردی-کارفرمایی با همکاری اتاق بازرگانی استان البرز و به منظور به ثمر نشستن و کاربردی کردن پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد، دکتری و نخبگان علمی راه‌اندازی شده است.
این مسئول افزود: از دیگر اهدافی که راه‌اندازی این سایت دنبال می‌کند می‌توان به شناسایی سازمان‌های حامی پایان‌نامه‌ها، کاربردی کردن دانش و پژوهش در راستای نیازهای سازمان‌ها، ایجاد پیوند پایدار و نظام‌مند و همکاری مستمر بین دانشگاه و صنعت و توسعه روحیه تحقیق در عرصه‌های کار و عمل، شکل‌گیری فرهنگ ارتباطات و گفتمان و تعاملات میان استادان و دانشجویان و مراکز علمی و پژوهشی و شناسایی بازار و تقاضا و اهمیت آن و ورود به جامعه قبل از دانش‌آموختگی اشاره کرد.
هاشمی در پایان تصریح کرد: محققین و دانشجویان می‌توانند با ورود به سایت ایده خود را ثبت کنند، این ایده‌ها و طرح‌ها باید هم کاربردی و هم کارفرمایی باشد تا بتواند در صحنه ارتباط میان دانشگاه و صنعت حضور پر رنگی داشته باشد.
در ادامه رحیم بنامولایی، رئیس اتاق بازرگانی استان البرز نیز اظهارکرد: این سامانه برای هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت صنعت راه‌اندازی شده است.
وی افزود: اعتقاد ما در اتاق بازرگانی بر این است که یک خلأ میان دانشگاه و صنعت وجود دارد.
بنامولایی افزود: ما برای پر کردن این خلأ از سال ۹۴ جلساتی را برگزار کردیم که نتیجه آن در قالب راه‌اندازی مرکز تسهیل گری به کمک جهاد دانشگاهی به ثمر نشست که فضا را برای حضور صنعتگران و دانشگاه فراهم کرده است.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه برای ایجاد هر یک شغل به ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است گفت: به همین دلیل دنیا به سمت تولید بدون کارخانه رفته است.
رئیس اتاق البرز افزود: ما نیز باید این نگاه را دنبال کنیم تا بتوانیم با استفاده از فناوری روز بهترین نتایج را کسب کنیم.
وی گفت: مرکز تسهیلگری که با همکاری جهاد دانشگاهی و اتاق بازرگانی راه‌اندازی شده همین نگاه را دنبال کرده است.
بنامولایی در ادامه از راه‌اندازی سایت پایان‌نامه‌های کاربردی و کارفرمایی هم خبر داد و گفت: این سایت برای هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت صنعت راه‌اندازی شده است تا این پژوهش‌ها را از خاک خوردن نجات دهد.
این مسئول با بیان اینکه ۸۰ درصد صنعت ما همچنان به صورتی سنتی ادامه دارد گفت: این صنایع با علم عجین نیستند بنابراین باید با دانش تلفیق شود که سایت پایان‌نامه‌های کاربردی کارفرمایی در همین راستاست.
گفتنی است متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در جشنواره به درگاه این جشنواره به نشانی http://payanname.alborzjde.ir/ مراجعه کنند.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فرهنگی جهاددانشگاهی هاشمی راد بنامولایی جشنواره پایان نامه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۹۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند

تفاهم نامه اجرای طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کار‌ها بین شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید.

تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTX) را مهدی بهترین شهردار بیرجند و محمدحسن شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل به عنوان شرکت مجری امضا کردند.

براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا شده و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.

ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتل قراداد همکاری آن را امضا کرده، حدود هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید

فیبر نوری به روستا‌ها می‌رسد

اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقاء کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل در این آیین گفت: همه عزم خود را به کار می‌گیریم که طرح فیبر نوری شهر بیرجند را طی چند ماه آینده به اتمام برسانیم.

او افزود: برای سرعت کار درخواست صدور مجوز ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

بهترین شهردار بیرجند نیز گفت: امروز عملیات اجرایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های بیرجند با مشارکت شرکت شاتل و شهرداری با حجم قرارداد هزار میلیارد ریال آغاز شد؛ اگرچه سیما و منظر شهری مخدوش می‌شود، اما همه توان خود را در زمینه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • ویژه نامه جام جم البرز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود