Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- فرماندار خوي گفت: 500 ميليارد ريال اعتبار براي ساماندهي و اتمام فاز دوم و در حال ساخت مرز رازي خوي هزينه مي شود.

به گزارش ايرنا، سيدمحمد عابدي عصر روز پنجشنبه در بازديد رييس کل دادگستري آذربايجان غربي از پايانه و پاسگاه مرز رازي افزود: در صورت ساماندهي مرز و تبديل جاده دسترسي خوي- قطور به جاده ترانزيتي شاهد تسهيل در عبور و مرور مسافران و رشد و شکوفايي شهرستان خوي به ويژه بخش قطور خواهيم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اهميت زياد مرز رازي براي خوي اضافه کرد: مرز رازي قلب تپنده اين شهرستان به شمار مي رود و اين مرز در راستاي توسعه تجارت، رونق اقتصادي و رشد شهرستان مهم بوده و لازم است مسائل و مشکلات موجود در آن با همکاري و همدلي تمامي دستگاه هاي مرتبط هر چه سريعتر حل و فصل شود.
وي وجود مرز رازي و راه ريلي و زميني رازي را از ظرفيت هاي بزرگ و زيرساخت مهم توسعه تجارت، بازرگاني و گردشگري در خوي عنوان کرد و ادامه داد: ساماندهي پايانه رازي، توسعه راه ارتباطي خوي ـ قطور و مرز رازي مهمترين برنامه محوري براي توسعه تجارت، صادرات و گردشگري در اين شهرستان است.
علي اکبر گروسي رييس کل دادگستري آذربايجان غربي نيز در اين جلسه بر تعامل بين دستگاه هاي اجرايي و قوه قضاييه تاکيد کرد و گفت: دستگاه هاي اجرايي در راستاي رشد و توسعه شهرستان خوي مي توانند با تعامل با قوه قضائيه بستر را براي جذب سرمايه گذاري فراهم کنند.
به گزارش ايرنا، مرز زميني و ريلي رازي خوي در گسترش تردد مسافر و جذب گردشگر خارجي نقش بسزايي دارد به طوري که در طول يکسال از اين مرز نزديک به 520 هزار مسافر تردد کرده است.
مرز رازي خوي سومين مرز رسمي ايران با ترکيه در استان آذربايجان غربي است و نقش موثري در رونق اقتصادي منطقه دارد.
گمرک مرزي رازي در فاصله 75 کيلومتري غرب شهرستان خوي و در مرز ايران با کشور ترکيه قرار دارد.
وجود حدود يک هزار کيلومتر مرز مشترک در آذربايجان غربي با سه کشور ترکيه، عراق و جمهوري آذربايجان، اين استان را در موقعيت ممتازي براي گسترش روابط تجاري با کشورهاي خارجي کرده است.
7132/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان

حجت‌الله شهبازی گفت: جهش جذب تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در سال ۱۴۰۲ زمینه‌ساز جهش تولیدات باغبانی با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

او با بیان اینکه سال گذشته با جذب تسهیلات ۱۱۵ میلیارد ریالی در حوزه مکانیزاسیون نسبت به سال ۱۴۰۱، شاهد رشد ۱۴ برابری بودیم گفت: تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در سال ۱۴۰۱ معادل ۸.۴ میلیارد ریال جذب شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: این تسهیلات در حوزه ادوات باغی، گیاهان دارویی و گلخانه‌ای جذب شده است.

حجت‌الله شهبازی گفت: بین شهرستان‌های استان، ملایر با جذب ۵۵ میلیارد ریال رتبه اول، تویسرکان با جذب ۲۷ میلیارد ریال رتبه دوم و شهرستان بهار با جذب ۱۰ میلیارد ریال رتبه سوم استان را از آن خود کرده اند.

او توسعه مکانیزاسیون باغبانی را به منظور افزایش تولید محصولات باغبانی از نظر کمی و کیفی حائز اهمیت دانست و گفت: این مهم کاهش هزینه‌های تولید را نیز در پی دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه امکان تولید و عرضه محصولات با قیمت پایین از دیگر مزایای توسعه مکانیزاسیون باغات است گفت: رقابت‌پذیری در بازار‌های خارجی از دستاورد‌های کاهش هزینه تولید و توسعه مکانیزاسیون به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی