Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@10:34:50 GMT

شب چله ، مراقب خودمان باشیم

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۴۸۶۰۵

شب چله ، مراقب خودمان باشیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: شب یلدا یکی از مراسم‌های ملی محسوب می‌شود و ایرانیان از دیرباز توجه ویژه‌ای به این شب داشته‌اند.

وی افزود: افراد معمولا در شب یلدا تنقلات زیادی مانند آجیل، انواع مغزها و برگه‌های خشک استفاده می‌کنند که دارای کالری، انرژی و همچنین ویتامین‌های بالایی هستند که هرکدام می‌توانند یک وعده غذایی باشند که  انژی و املاح معدنی مورد نیاز بدن را تامین‌ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی بیان کرد:‌ پزشکان متخصص تغذیه به مردم توصیه می‌کنند که در شب یلدا از مصرف بیش از حد آجیل و انواع مغزها به دلیل چربی بالا و شوری این مواد غذایی پرهیز کنند تا دچار مشکلاتی مانند فشار خون، دیابت و در دراز مدت مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی نشوند.

در شب یلدا شام سنگین نخورید

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران تأکید کرد: در شب یلدا به دلیل مصرف انواع مختلف تنقلات و برگه‌های خشک کالری‌های زیادی جذب بدن می‌شود به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در این شب از مصرف غذای سنگین به عنوان شام جدا پرهیز کنند و نهایت در کنار خوردن تنقلات ویژه شب یلدا یک وعده شام سبک را بخورند.

وی افزود: در شب یلدا مصرف هندوانه و انار رایج شده است که این دو میوه از آنتی اکسیدان‌های طبیعی و مواد رنگی تشکیل شدند که این مواد ضد سرطان است و کمک بزرگی به پیشگیری از انواع بیماری‌ها می‌کنند.

عزیزی گفت: مصرف بیش از حد تنقلات مانند آجیل در کنار دیگر مواد غذایی مقوی و مغزها می‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشی در افراد شود که پزشکان توصیه می‌کنند برای پیشگیری از این مسئله در شب یلدا هر یک از تنقلات را به میزان اندازه مورد نیاز بدن مصرف کنند. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شب یلدا صنایع غذایی شب چله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرجی گفت: هزار و ۵۳۹ کیلوگرم انواع مواد غذایی، نوشیدنی، بهداشتی، آرایشی، شوینده غیربهداشتی و تاریخ گذشته که از ۱۳۰۶ مورد بازرسی در ایام نوروز توسط واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان هشترود ضبط شده بود امحا شد.

وی گفت: در این بازه زمانی ۱۵ مورد به امور قضایی ارسال شد و ۲ واحد هم پلمب شد.

دیگر خبرها

  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • تو زیبایی
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ