Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-08@03:22:57 GMT

فایل کمیاب بازار اجاره پایتخت

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۵۳۳۶۱

بررسی میدانی فایل واحد‌های مسکونی عرضه شده در بازار رهن و اجاره نشان می‌دهد: در بخش عمده آپارتمان‌های عرضه شده در این بخش از بازار مسکن، مالکان به دریافت مبلغ اجاره ماهانه بالا نسبت به ودیعه درنظرگرفته شده تمایل دارند. به تعبیر دیگر حجم فایل‌های «رهن کامل» در این روز‌ها در بازار اجاره به شدت کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مشاوران املاک، تعداد اندک فایل‌های «رهن کامل» موجود در بازار مربوط به گروهی از مالکان واحد‌های مسکونی می‌شوند که طی چند هفته اخیر از سوی مالکان خریداری شده‌اند و به دلیل ناهماهنگی بودجه خرید و قیمت پیشنهادی، بخشی از بودجه خود را از محل رهن آپارتمان تامین می‌کنند.

از این رو به نظر می‌رسد بخش عمده مالکان تمایل به دریافت مبلغ اجاره ماهانه بالاتری دارند.

مشاوران املاک عنوان می‌کنند این موضوع در اکثر مناطق شهر تهران قابل مشاهده است. به‌عنوان مثال بخش زیادی از مالکانی که واحد‌های خود را در بازار اجاره عرضه کرده‌اند در صورت ناتوانی متقاضی اجاره ملک برای پرداخت مبلغ پیشنهادی، تمایل بیشتری به کاهش مبلغ ودیعه نسبت به مبلغ اجاره ماهانه دارند. به گفته آن‌ها مالکان در حال حاضر نسبت به تبدیل مبلغ اجاره به ودیعه بیشتر واکنش مثبتی نشان نمی‌دهند. این موضوع در سایر مناطق شهر تهران نیز قابل مشاهده است از این رو طبق گفته مشاوران املاک افزایش ناگهانی مبلغ اجاره از سوی مالکان سبب شده تا در چندماه اخیر بخشی از مستاجران که امکان افزایش مبلغ اجاره ماهانه را ندارند اقدام به تمدید قرارداد اجاره خود نکنند. بررسی فایل‌های عرضه شده در بازار رهن و اجاره شهر تهران نیز این موضوع را تایید می‌کند. به‌طوری که در برخی از مناطق شهر تهران برخی مالکان واحد‌های مسکونی ۵۰ تا ۷۰ متر، پیشنهاد مبلغ ودیعه‌ای کمتر از ۲۰ میلیون تومان در مقابل اجاره ماهانه بیش از یک میلیون تومان را دارند.

 

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۳۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد

این مصوبه مجلس، از سال گذشته تا کنون، به دلیل اشکالاتی که شورای نگهبان به آن وارد کرده بود، ۳ بار رفت و برگشت و سرانجام نظر اعضای شورای نگهبان را جلب کرد.

اما کدام موجر‌ها مشمول «سقف دستوری اجاره‌بها» می‌شوند؟
 براساس این قانون، در استان‌هایی که تورم عمومی سالانه، بیش از ۳۰ درصد است، وزارت راه و شهرسازی باید «رشد سالانه اجاره‌بها» را تعیین کند.

 نرخ تعیین شده برای «رشد مجاز اجاره‌بها در هر سال» در این استان‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد نرخ تورم خواهد بود.

به عنوان مثال اگر در تهران تورم عمومی ۵۰ درصد است، دولت میزان رشد مجاز اجاره‌بها را می‌تواند ۲۵ تا ۵۰ درصد تعیین کند.

پیش‌تر، برخی کارشناسان اقتصادی نسبت به «تبعات اجاره‌بهای دستوری» هشدار داده بودند و گفته بودند، اگر سمت عرضه در بازار اجاره‌نشینی دچار این ذهنیت شود که «هزینه‌های زندگی‌اش از محل اجاره‌داری با عایدی اجاره» همخوانی ندارد، احتمال دارد از این بازار خارج شود و در نتیجه عدم تعادل بیشتر می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

tags # بازار مسکن تهران سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • بهار متفاوت بازار اجاره؟
  • فرمول جدید تعیین سقف اجاره‌بها
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • اجاره خانه در شمال تهران چقدر آب می خورد ؟ اجاره نشینی خوش نشینی یعنی همین !
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • سیر تا پیاز طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن
  • «سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد
  • قیمت نیسان سانی در بازار، قدیمی‌ترین خودرو وارداتی
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند