Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکت‌های دانش بنیان، شرکت «پردیس الکترونیک ماد کبیر» است که به عنوان اولین شرکت دانش بنیان خراسان شمالی در حوزه برق و الکترونیک فعالیت خود را آغاز کرده است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین اکبری؛ شرکت‌های دانش بنیان که سعی دارند با به کار گیری علم خود، یک نوآوری داشته باشند و در فضای کسب و کار جایگاهی برای خود مهیا کنند، مدتی است در استان خراسان شمالی نیز به شکل فعال تری به کار خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعالیت در حدی است که اکنون بیش از ۷۰ شرکت فعال در پارک علم و فناوری خراسان شمالی مشغول هستند.

یکی از این شرکت‌های دانش بنیان، شرکت «پردیس الکترونیک ماد کبیر» است که به عنوان اولین شرکت دانش بنیان خراسان شمالی در حوزه برق و الکترونیک فعالیت خود را آغاز کرده. یکی از اختراعات این شرکت «پاتروم هوشمند وای فای» بوده که قابلیت‌های جالبی دارد.

مصرف کننده‌ این پاتروم هوشمند می‌تواند به راحتی این محصول را در یک سرپیچ پاتروم معمولی نصب کند، سپس لامپ مورد نظر را در پاتروم قرار داده و به سادگی لامپ اتاق خود را هوشمند کند.

پس از این کار مصرف کننده می‌تواند با تلفن همراه خود و از طریق ارتباط وای فای و یا از طریق شبکه‌های اینترنت و مروگر‌های اینترنتی و یا حتی ربات‌های شبکه‌های اجتماعی، در هر نقطه از جهان لامپ مورد نظر خود را خاموش یا روشن کند.

این پاتروم هوشمند قابلیت‌های فراوانی مانند کنترل لامپ تا توان ۱۰۰ وات، دسترسی از هر نقطه از جهان، ۹ ماه گارانتی، نصب بسیار آسان، اتصال همزمان چند کاربر و سطوح امنیتی مناسب، شبکه سازی و کنترل جمعی چندین لامپ و هیپنوتیزم کردن فرد برای درمان بی خوابی را دارد.


افزایش قیمت مواد اولیه باعث گرانی محصولمان شده است/ علت عدم همکاری با کارخانه های بزرگ تولیدی چیست؟
حسین رجائی، عضو هیئت مدیریه این شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: صفر تا صد کار را به مدت یک سال و نیم خودمان برعهده داشتیم و اکنون در مرحله قالب زدن هستیم تا سپس این محصول را وارد بازار کنیم. ما خودمان کارگاهی داریم و تولید خواهیم کرد. اکنون هشت نفر برای این محصول مشغول به فعالیت هستند و امیدواریم تا یک ماه آینده محصول به بازار ارائه شود. این محصول مشابه خارجی ندارد و منحصرا در دست ماست، اما از جهتی که تجاری سازی نشده هنوز محصول را ثبت اختراع نکرده ایم.

رجائی به صرفه بودن این کالا نسبت به سیستم‌های هوشمند موجود در بازار را تشریح کرد و ادامه داد: ما این محصول را به مشتری ۱۰۰ هزار تومان خواهیم فروخت و این در مقابل هزینه‌های دیگر به صرفه است. اکنون هر کدام از سیستم‌های هوشمند راه پله نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان است و از طرفی هزینه‌های برق کار و سیم نیز وجود دارد که عدد را بسیار بالاتر می‌برد. اما با این محصول به راحتی می‌توان سیستم روشنایی را هوشمند کرد و البته امکانات بسیار بیشتری نسبت به سیستم‌های هوشمند حاضر در بازار دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت ماد کبیر خاطرنشان کرد: برای مواد اولیه کم و کسر زیادی داریم و اکنون گران نیز شده است. به عنوان مثال یک قطعه را چند ماه پیش ۹ هزار تومان می‌خریدیم، اما اکنون حدود ۲۸ هزار تومان می‌خریم. این افزایش قیمت‌ها باعث شده ما نیز قیمت را بالا ببریم درحالی که پیش از این قیمت محصولمان بسیار کمتر بود.

وی از کم بودن میزان حمایت‌ها گلایه کرد و افزود: حمایت زیادی توسط پارک از ما نشده است و وام‌ها به صورت قطره چکانی برایمان واریز می‌شود؛ اما اگر بخواهیم شرکت دانش بنیانی ثبت کنیم باید زیر نظر پارک باشیم.

رجائی تاکید کرد: ما پیش از عرضه به بازار کالا درآمد خاصی نداریم. اما سال گذشته محصولی با عنوان ایمن خواب تولید کردیم. ایده‌ی ایمن خواب پس از مرگ‌های فراوان چند سال قبل به دلیل گاز گرفتگی در استان به ذهن ما خطور کرد. این محصول مشابه خارجی داشت، اما با قیمت ۳۰۰ هزار تومان در بازار بود و ما با قیمت ۴۵ هزار تومان آن را عرضه کردیم و اکنون نیز به صورت ثبت سفارشی این محصول را تولید می‌کنیم و سال گذشته حدود ۱۰۰۰ عدد فروختیم. در کنار این تولیدات، برنامه نویسی و فعالیت‌هایی از این دست داریم تا هزینه‌های شرکت را دربیاوریم.

این عضو شرکت علت عدم قرارداد بستن با کارخانه‌های بزرگ تولیدی را درصد بالای سود درخواستی از سمت کارخانه‌ها دانست و افزود: چرا وقتی خودمان می‌توانیم تولید کنیم به آن‌ها رجوع کنیم و سپس ۴۰ درصد سودمان را بردارد. یک سرمایه گذار به ما گفت: باید هم برند و هم ۳۰ درصد سود را به من بدهید. ترس از ایده دزدی نیز عامل دیگر است که به سمت این موضوع نمی‌رویم.

به نظر می‌رسد با حمایت از این جوانان خلاق و صاحب ایده که نشان داده اند بدون حمایت نیز دست از کار نمی‌کشند، می‌توان رشد بسیار مطلوبی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان که حرکت مناسبی برای رشد اقتصادی است، شاهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خراسان شمالی شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین افتتاح موزه این دانشگاه، با اشاره به اهمیت علم و فناوری در دنیای امروز، مطرح کرد:  آنچه موجب برتری کشورها می‌شود، میزان پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با توسعه فناوری است و شاید بسیاری از معیارهایی که در دنیا مطرح بود، امروز تغییر یافته است.

او گفت: اگرچه در کشور ما شاید توجه دیر هنگامی به موضوع علم و فناوری شد اما خوشبختانه در دو دهه اخیر با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توسعه حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری، جهشی در این حوزه‌ها رخ داد و آن عقب ماندگی‌ها که شاید در سال‌های اولیه مطرح بود تا حد زیادی جبران شده و خواهد شد. ایجاد پارک‌های فناوری، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات دانش بنیان دستاورد این فعالیت‌ها است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به شعارهای سالانه با بیان اینکه در سال‌‌های اخیر این شعارها به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنعت دانش بنیان سوق داده شده است، مطرح کرد: اگر به شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است توجه کنیم، مجددا موضوع تولید مورد توجه قرار گرفته است.

او این تولید را شامل تولید دانش بنیان دانست و ادامه داد: از این رو هم‌ نقش معاونت به عنوان سیاست گذار برجسته است و هم دانشگاه ها در مسیر تولید دانش بنیان باید فعالیت و پتانسیل خود را در آن هدایت کنند و در این زمینه دانشگاه صنعتی امیرکبیر که از دیرباز در حوزه‌های پروژه‌های صنعتی فعال بوده است نقش مهم و برجسته ای در تحقق این شعار خواهد داشت.

رهایی تاکید کرد: همکاری های بزرگی که ما با صنایع مختلف هوایی، دریایی، بخش های مرتبط با انرژی و نفت و پتروشیمی داریم، موید آن است که عزم دانشگاه جزم است تا امکانات خود را در مسیر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قرار دهد تا نقش مهمی در تحول اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به ارتباطات این دانشگاه با معاونت علمی، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر جلساتی را برگزار کردیم و مراسم امروز نیز مبدا تحولی در این همکاری جدی است و امیدواریم از این زمینه های همکاری بیشترین بهره را ببریم.

در ادامه ویدئوی از موزه دانشگاه امیرکبیر که روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت افتتاح شد را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند