Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آمریکا در اولین ساعات روز شنبه در درگیری شدیدی بر سر خواسته دونالد ترامپ تا حدی بسته شد . ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دولت ترامپ در اولین ساعات روز شنبه در درگیری شدیدی بر سر خواسته های دونالد ترامپ تا حدی بسته شد. ترامپ درخواست داده که کنگره 5 میلیارد دلار برای ساخت دیواری در طول مرز با مکزیک تخصیص دهد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از شکست در رسیدن به یک توافق در مورد بودجه در روز جمعه، رهبران کنگره و کاخ سفید تا آخر هفته به مذاکرات ادامه می‌دهند تا قبل از تعطیلات کریسمس به توافق برسند و به این بسته بودن دولت پایان دهند .
این وضع دشوار پس از آن به وجود آمد که ترامپ با قرارداد بودجه کوتاه مدتی که سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه تصویب کرده بودند موافقت نکرد چون این بودجه شامل دیوار مرزی 5 میلیارد دلاری نمی شد .
مجلس نمایندگان آمریکا جایی که جمهوری‌خواهان تا سوم ژانویه حداکثر اعضا را دارند، پس از آن لایحه ای تصویب کرد که این 5 میلیارد دلار را در برداشت ولی در سنا پذیرفته نشد و دولت در نیمه شب جمعه بسته شد .
پس از آنکه مشخص شد لایحه مجلس رای نیاورده، رهبران سنا به صورت خصوصی با مایک پنس، معاون رئیس جمهوری و سایر مقامات کاخ سفید گفتگو کردند تا راه حلی پیدا کنند .
این گفتگو ها هم شکست خورد و قانونگذاران هر دو حزب مجلس به خانه فرستاده شدند .
ترامپ سعی کرد دموکرات ها را سرزنش کند .
2 ساعت قبل از مهلت نیمه شب، ترامپ در توییتر گفت:« ما به سوی بسته شدن دولت پیش می‌رویم. کاری نمی‌توانیم در این باره انجام دهیم. چون نیاز به رای دموکرات‌ها داریم ».
دموکرات ها بارها به ترامپ و رای دهندگان یادآوری کرده اند که او هفته پیش گفته بود افتخار می‌کند دولت را ببندد تا بودجه دیوار مرزی را بگیرد.
حدود سه چهارم برنامه های دولت فدرال تا 30 سپتامبر سال آینده تامین هزینه می‌شود ولی مهلت تعیین تامین مالی سایر بخشها مثل وزارت دادگستری و کشاورزی در نیمه شب پایان یافت .
پارک های فدرال بسته می شوند و بیش از 400 هزار کارمند فدرال تا پایان درگیری بدون حقوق کار خواهند کرد. به 380 هزار نفر دیگر هم مرخصی میدهند یعنی موقتاً از کار بیکار می‌شوند .
برای پایان بسته شدن دولت، هم مجلس و هم سنا باید تمام قراردادهای مورد مذاکره بین تیم ترامپ و رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات را تایید کنند .
این شرایط می‌تواند حداقل تا سوم ژانویه ادامه یابد، بعد دموکرات ها کنترل مجلس را از جمهوری‌خواهان می‌گیرند. البته این لزوماً بدان معنا نیست که ترامپ سازش می کند .
گرچه ترامپ در کمپین انتخاباتی 2016 قول داده بود که این دیوار مرزی را بسازد ولی این کار اولویت اصلی اکثر آمریکایی ها نیست .

نگرانی ترامپ از تاثیر سقوط وال استریت بر نتیجه انتخابات 2020ماتیس از کابینه ترامپ می‌رود



انتهای پیام/77

R7586/P1012122/S7,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آمریکا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند

 

به گزارش تابناک، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

 
 
وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

دیگر خبرها

  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • جلسه بودجه به حدنصاب نرسید و تعطیل شد+اسامی غایبان
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی