Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، شمار قربانیان حمله روز گذشته نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌های شرکت‌کننده در راهپیمایی حق بازگشت نوار غزه به پنج شهید و 40 زخمی افزایش یافت.

به نوشته پایگاه خبری، «فلسطین‌الآن»، وزارت بهداشت فلسطین، صبح امروز اعلام کرد که یک جوان 19 ساله دیگر به نام «ایمن شبیر» از شهر «دیرالبلح» در مرکز نواز غزه بر اثر شدت جراحات وارده از سوی نظامیان صهیونیست، به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روز گذشته (جمعه 22 دسامبر) در راهپیمایی حق بازگشت در شرق اردوگاه «البریج» شرکت کرده بود.

با به شهادت رسیدن این جوان فلسطینی، شمار شهدای  39 اُمین جمعه راهپیمایی حق بازگشت غزه، به پنج تن رسید و شمار زخمی‌ها نیز به نوشته پایگاه خبری «سما» در روز گذشته به 40 تن می‌رسد که چهار تن از زخمی‌ها از نیروهای امدادرسان هستند.

نوار غزه از سال ۲۰۰۷ که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات کرانه باختری و غزه به پیروزی رسید، از سوی رژیم صهیونیستی و با همکاری جنبش فتح به ریاست «محمود عباس»، در سخت‌ترین شرایط قرار گرفت و محاصره شد؛ به گونه‌ای که برخی از سازمان‌های بین‌المللی از آن به عنوان بزرگترین «زندان باز» جهان یاد می‌کنند.

راهپیمایی‌های بزرگ «حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و شکست محاصره غزه» از  ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

رژیم صهیونیستی از ابتدای برگزاری این راهپیمایی‌ها تلاش کرد که با حمله به فلسطنیان این راهپیمایی‌ها را متوقف کند که بر اثر این حملات، تا کنون ۲۳۹ نفر که ۴۴ تن از آن‌ها کودک و پنج نفر دیگر زن هستند، شهید شده و 25 هزار و 700 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

به گفته مسؤولان این وزارتخانه، پیکر‌های شهدا و شماری از مجروحان همچنان زیر آوار و در خیابان‌ها هستند و حملات مستمر رژیم اشغالگر اجازه دسترسی نیرو‌های امدادی و هلا احمر را به آن‌ها نمی‌دهد.

دیگر خبرها

  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافت
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در بمباران شدید نوار غزه
  • طوفان بشری مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح